Notinuse Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Heisann Akkurat skaffet meg en Citroen Berlingo (siste model) og skulle gjerne hatt satt inn 2 stk diskant høytalere siden det er ikke var lagt opp fra fabrikken. Ønsker i grunn bare å få dem koblet rett på spilleren, men jeg har ikke peil på dette så kanskje noe her kan gi meg en dytt i riktig vei. Legger ved bilder så kanskje det er litt lettere å se hva jeg mener. Ut i fra koblingen som vist på bilde med alle ledningen lurer jeg veldig på hvordan jeg skal finne ut hva jeg gjør videre. Håper noen kan dette Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Det er vel et par høyttalere foran i bilen en plass?? Hvis dette er et par coax/toveis høyttalere, med diskanten plassert i høyttaleren, så vil jeg anbefale deg å bytte disse og kjøpe inn et komponentsett i steden. Kjøper du da et sett med høy følsomhet, så vil lyden bli ganske mye bedre enn det den er nå. I slike sett så følger det også med et delefilter til hver side, som separerer bass/mellomtone og diskantene. Lenke til kommentar
Notinuse Skrevet 29. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2012 joda vel å greit det, men spørsmålet mitt er fremdeles det samme. Hvordan skal jeg få koblet på ekstra høytalere på denne spilleren? Må man kjøpe overganger eller kan man koble rett på bak, og hvilken farge er hva? ellers takk for innput Lenke til kommentar
Notinuse Skrevet 29. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2012 (endret) dobbel post* Endret 29. mars 2012 av ByteMare Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 (endret) Det enkleste da, blir å se på ledningene inn på høyttaleren du bytter, disse skal da inn på delefilteret og så videre til diskant og bass/mellomtone Hvis det er 6,5" det er plass til i din bil, så er disse veldig fine når du skal koble dem rett på spilleren: http://www.judysbilstereo.no/frontsett/65/cadence-zrs-6km-high-spl-kit-103db-1w-1m Endret 29. mars 2012 av cossiemk1 Lenke til kommentar
Notinuse Skrevet 29. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2012 Det var lurt, hadde ikke tenkt på det Kan ta av å se i døren hva som står der. Ønsker i grunn at den står og bare legge til 2 stk diskant siden det mangler i dashboardet. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Det var lurt, hadde ikke tenkt på det Kan ta av å se i døren hva som står der. Ønsker i grunn at den står og bare legge til 2 stk diskant siden det mangler i dashboardet. Ja, det går jo det også, men da må du huske delefilter til diskanten, ellers så varer den ikke lenge Lenke til kommentar
Notinuse Skrevet 1. april 2012 Forfatter Del Skrevet 1. april 2012 Finnes det diskant m/innebygd filter eller må man ha en sånn forbanna boks montert? Lenke til kommentar
Suit-up Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Du må nok ha den forbanna boksen der ja. Signalene fra spilleren (eller evt. forsterker) skal kobles til delefilteret som deler signalet med de lyse tonene for seg og de dype for seg. Lenke til kommentar
Notinuse Skrevet 1. april 2012 Forfatter Del Skrevet 1. april 2012 klarte faktisk å finne en disktant høytalere med innebygd delefilter fra en norsk butikk. Så da går jeg for den løsningen uansett om det sikkert er bedre med en forbanna boks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå