Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Skin faller av ved bruk av fuktighetskrem...

HappyW

Anbefalte innlegg

Hmmm... Et spørsmål: Etter begynt bruk av fuktighetskrem for oljete hud, er det meningen at huden bokstavelig talt skal falle av? Fordi det er akkurat det jeg opplever nå. Moren min sier at det er meningen men vet ikke helt om jeg stoler på det.

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hudprodukter som leveres reseptfritt har somregel ikke en så "sterk" virkning. Les instruksjonene som fulgte med, nøye, for å se om du ser noe lignende forklart. Eventuelt så kan det hende at dette er virkningen, og at det ikke direkte er "huden din som faller av" men litt av det "øverste laget" (ref: peeling creams).

En annen sak er da at fuktighetskremer ikke alltid er riktig å bruke rettet mot oljete hud, huden skal ha et vist nivå av olje i seg, det er slik ditt største organ (ja, huden din) holder seg sunn. Samt de fleste fuktighets kremer er egentlig bare en blanding av vann, diverse mineraler, fett / olje, og et bindemiddel (emulgator).

Hvis du vil fortsette å bruke den pass på at du ikke blir rød eller starter å klø (kan være tegn på allergisk reaksjon).

Men for å oppsumere det hele, jeg har null medisinsk utdannelse, hvis du vil ha et svar bassert på noe mer enn oppsamla tilfeldig kunnskap, prat med fastlegen din =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...