Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Destrktivt å sende meldinger med jente uten å møtes?

Anbefalte innlegg

Jeg har kjent ei jente ei jente i noen månder nå og har blitt til noen meldinger via sms og facebook. Det jeg lurer på om jeg faktisk ødelegger for meg selv med at vi daglig skriver til hverandre uten å faktisk møtes. Jeg er relativt interissert i henne, men hele situasjonen har blitt litt merkelig.

Jeg møtte henne som sagt for ca 3månder siden på byen hvor vi fikk veldig god kontakt. Dagen etterpå addet hun meg på face og vi begynte å skrive litt sammen. Dette gikk litt over på meldinger etterhvert, men så ble jeg skikkelig dritings en kveld å skrev litt "upassende" meldinger og følte at jeg nå hadde brent alle broer. Hun fortsatte å skrive til meg etter dette alikavel.

Så møttes vi igjen på fest og det var ganske klein stemning. Snakket nesten ikke med henne i det hele tatt. Var vel også en fest etter dette vi heller ikke snakket sammen. Deretter gikk det vel litt tid så tok hun igjen opp kontakten og vi begynte å sende litt mer meldinger sammen.

Etter at vi begynte å sende en del mer meldinger sammen, endte det med at vi møttes på byen hvor det var betraktelig mye bedre stemning hvor vi snakket sammen store deler av kvelden. Dette har ført til nesten daglige meldinger eller skriverier over facebook de siste 2-3 ukene. Min plan er å vente til neste gang begge skal ut for så å møte henne igjen da og så vise litt større grad av interesse. Jeg vet jeg virker veldig feig og burde bedt henne ut på en "date" tidligere. Det å nå spør henne ut er jeg redd at kan føles litt for kunstig, og ja jeg er litt redd for svaret.

Hun virker da relativt interessert da det er hun som tar intiativ til det meste av kontakt. Oftere hun som sender melding til meg, men jeg frykter også at hun er type jente som bare skriver til meg for hun liker å "sosialisere" Kanskje hun ikke har noen romantiske følelser for meg i det hele tatt?

så da kommer vi egentelig til hovedspørsmålet:

Ødelegger jeg for meg selv med å skrive med henne daglig? Risikerer jeg å havne i "vennefella" når vi skriver om daglidagse ting og hva vi har gjort idag?

Anonym poster: b6a6395529a28832bc295f616759b5aa

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til at jeg ikke spør henne ut nå er fordi jeg føler allerede det har gått for lang tid. Jeg har heller aldri tidligere vært i forhold, så tanken på dette i det hele tatt gir meg en viss frykt. Joda jeg må bare manne meg opp, men ikke enda;) Anonym poster: b6a6395529a28832bc295f616759b5aa

Lenke til kommentar

Konkret tips:

Neste gang dere prater om dagligdagse ting, kjør en "apropos det - har du sett noen av xxxxxx filmene?"

Vips har du samtalen inne på filmdate hjemme i stuen/ute på kino. Happy camping.

Hvem sier nei til å se en film liksom?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det hørtes helt sikkert teit ut, men er det at vi også har fått mange fellesvenner. Siden jeg traff henne er det liksom to vennekretser som har møttes. Nesten ingen av disse vet at jeg snakker med henne. Så hvis vi plutselig skal på "date" føler jeg det kunne bli litt tungt. Da jeg også risikerer å avsløre meg helt med å spørre henne om bare vi 2 skal finne på noe. Jeg føler da at alle får vite at jeg er forelska i henne og at det da kanskje ikke er likesidet.

Er fullstendig klar over at dette høres helt psycho ut. Det jeg tenekr nå er å oprettholde er såpass god kontakt til vi "casual" møtes igjen og ifra der se hvordan kjemien stemmer. Etter et nytt møte kan jeg da spør henne ut. Syntes det blir altfor teit nå etter 3 uker med meldinger å så spør. Dette er selvsagt jeg som er en idiot, men jeg klarer fantastisk fint å leve med dette;) Anonym poster: b6a6395529a28832bc295f616759b5aa

Lenke til kommentar

Jeg er glad jeg ikke er ung lenger og slipper å tenke slik.

Hvis du synes det er lettere å spørre henne ansikt til ansikt så for all del, gjør det neste gang dere møtes, hvis kjemien er der. Men "etter" neste gang er du tilbake i samme tralten og kommer til å lure på om der og da er rette tidspunktet. Da kan du like gjerne gjøre det nå.

Ikke gjør noen stor sak ut av det, kino er sikkert greit. Ikke at jeg har noe greie på hva ungdom gjør. Bare gjør det lett for henne å si ja. Ikke planlegg for mye tid og sted og sånt, hvis du har uflaks har hun håndballtrening eller noe akkurat den dagen. Og da blir det lett til hun sier "det passer ikke da", og du tar det som et dårlig tegn og legger på. Det skader heller ikke å være litt lydhør for hva slags filmer hun liker.

Og ja, om du spør henne er det en sjanse for at folk får vite om det. Men det er da ingen skam å spørre og få nei. Og det er den eneste måten du kan få vite om det blir ja.

Geir :)

Lenke til kommentar

Man kommer til et punkt en gang i livet hvor man innser at livet er for kort til å stole på tilfeldigheter når man ønsker å få gjort noe. TS er ikke helt der enda, men en dag... =)

Enig, man lever bare en gang. Be henne med på bowling eller lignende. Og for all del, ikke kall det date!

Har datet maaange damer og kunne sikkert vært fardin, men aldri har jeg bedt noen med på "date"! Kaller man det det, settes det med en gang "forventninger".

Kast deg ut i det, neste uke kan det være for sent..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det har ikke gått for lang tid, bare spør henne om hun vil finne på noe en dag, hvis hun sier ja, så spør om hun blir med på kino og kafe etterpå, velg en god film som dere kan snakke om etterpå:) Hun er helt sikkert interessert i deg, siden hun tar opp kontakten på fb, og faktisk ikke mistet interessen da du sendte upassende meldinger, og dere ikke snakket på festen. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...