Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, smarte meg har kjøpt seg Samsung Galaxy S2 til 1 kr. Har fint råd til å betale dette i måneden.

Så kommer øyeblikket da "selgeren" spør meg om jeg skal ha forsikring. Jeg svarer pent nei. Da lurer han på hvorfor jeg ikke vil ha det, fordi det visstnok var så superbra. Jeg forklarte at jeg hadde veldig dårlig erfaring fra forrige forsikring pga, det og det skjedde. Så står han der og hevder at dette er " ikke noe drittforsikring ", så i mitt tilfelle på den tiden ville det blitt dekt. Javel, tenkte jeg og gikk inn for sånn "idiot-forsikring" som de så pent kaller det.

3 måneder senere går telefonen min 6 etasjer ned i en betongblokk da jeg jobbet på et stillas, da jeg snekrer og bøyer meg mye. Jeg hadde telefonen min i ytterste lomme på snekkerboksa, og vips så falt den ut. Hele skjermen og ALT ble ødelagt.

Dagen etterpå gikk jeg fornøyd til butikken og viste de telefon med tanke på at den er forsikret. Men jada, jeg måtte ringe forsikringsselskapet. Jeg ringte de og forklarte casen. Neida, ikke faen om det gikk gjennom. Han idioten sier at det er 2 punkter som han må "forholde seg til" for at det ikke blir dekt fordi telefonen ikke var forsvarlig tilgjengelig.

Javel, for noe svindel. Der står den provisjonskåte nissen og påstår at "slike ting blir dekt hos oss", men neida. Gleder meg til fredag, da håper jeg inderlig at han er på jobb.... Ikke nok med det, jeg har midlertidig telefon (det blir vel min permanente telefon fremover) og skulle ringe med den så var den sperret.. javel, har vel glemt å betale en regning eller noe jeg da. Skulle pent logge inn på netcom sin hjemmeside for å betale for meg... Men jeg er tydeligvis ikke velkommen til å sjekke fakturaen og betale for meg (bilde)... For et helvetes kukksugent firma. Bare piss og faenskap.. ALDRI mer!!!

b5m99z.png

Endret av Slemdorull
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg forstår du er irritert, men det slår meg at du skriver ikke en skit om hvorfor du fikk avslag. Hva med å starte med det, før du beskriver personen som solgte deg - noe vi ikke kan ta stilling til. Hva var de to punktene saksbehandleren måtte tenke på?

 

edit:

 

Ser du skriver:

"3 måneder senere går telefonen min 6 etasjer ned i en betongblokk da jeg jobbet på et stillas, da jeg snekrer og bøyer meg mye. Jeg hadde telefonen min i ytterste lomme på snekkerboksa, og vips så falt den ut. Hele skjermen og ALT ble ødelagt."

 

og

 

"Han idioten sier at det er 2 punkter som han må "forholde seg til" for at det ikke blir dekt fordi telefonen ikke var forsvarlig tilgjengelig." -

 

Du mener vel forsvarlig sikret, ikke tilgjengelig? Hvorfor la du den i ytterste lomme vel viten om du bøyer deg mye, det høres ut som du var lat, la den i en lomme som du visste var utsatt slik du beskriver det og skade skjedde. Hvis du har vært like slapp med å beskrive det til saksbehandler og i nærheten like krass (direkte ufin) egentlig i språket så er jeg ikke forbauset. Hvis det er slik at du vil ha hjelp på forumet så foreslår jeg at du skriver hendelsen bedre, hvor du hadde den (bedre) og om du fikk avslag eller avkortning, og grunnen(-e)...så kan vi kanskje hjelpe deg. Hvis ikke er egentlig hele tråden tull fordi slik du beskriver det og måten du skriver på gjør deg ikke bra som første inntrykk.

Endret av Christian86
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg forstår du er irritert, men det slår meg at du skriver ikke en skit om hvorfor du fikk avslag. Hva med å starte med det, før du beskriver personen som solgte deg - noe vi ikke kan ta stilling til. Hva var de to punktene saksbehandleren måtte tenke på?

 

edit:

 

Ser du skriver:

"3 måneder senere går telefonen min 6 etasjer ned i en betongblokk da jeg jobbet på et stillas, da jeg snekrer og bøyer meg mye. Jeg hadde telefonen min i ytterste lomme på snekkerboksa, og vips så falt den ut. Hele skjermen og ALT ble ødelagt."

 

og

 

"Han idioten sier at det er 2 punkter som han må "forholde seg til" for at det ikke blir dekt fordi telefonen ikke var forsvarlig tilgjengelig." -

 

Du mener vel forsvarlig sikret, ikke tilgjengelig? Hvorfor la du den i ytterste lomme vel viten om du bøyer deg mye, det høres ut som du var lat, la den i en lomme som du visste var utsatt slik du beskriver det og skade skjedde. Hvis du har vært like slapp med å beskrive det til saksbehandler og i nærheten like krass (direkte ufin) egentlig i språket så er jeg ikke forbauset. Hvis det er slik at du vil ha hjelp på forumet så foreslår jeg at du skriver hendelsen bedre, hvor du hadde den (bedre) og om du fikk avslag eller avkortning, og grunnen(-e)...så kan vi kanskje hjelpe deg. Hvis ikke er egentlig hele tråden tull fordi slik du beskriver det og måten du skriver på gjør deg ikke bra som første inntrykk.

 

 

Skal da ikke ha noe og si.idiotforsikring skal da dekke alt ellers skal man si hva den ikke dekker når man selger en idiotforsikring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg forstår du er irritert, men det slår meg at du skriver ikke en skit om hvorfor du fikk avslag. Hva med å starte med det, før du beskriver personen som solgte deg - noe vi ikke kan ta stilling til. Hva var de to punktene saksbehandleren måtte tenke på?

 

edit:

 

Ser du skriver:

"3 måneder senere går telefonen min 6 etasjer ned i en betongblokk da jeg jobbet på et stillas, da jeg snekrer og bøyer meg mye. Jeg hadde telefonen min i ytterste lomme på snekkerboksa, og vips så falt den ut. Hele skjermen og ALT ble ødelagt."

 

og

 

"Han idioten sier at det er 2 punkter som han må "forholde seg til" for at det ikke blir dekt fordi telefonen ikke var forsvarlig tilgjengelig." -

 

Du mener vel forsvarlig sikret, ikke tilgjengelig? Hvorfor la du den i ytterste lomme vel viten om du bøyer deg mye, det høres ut som du var lat, la den i en lomme som du visste var utsatt slik du beskriver det og skade skjedde. Hvis du har vært like slapp med å beskrive det til saksbehandler og i nærheten like krass (direkte ufin) egentlig i språket så er jeg ikke forbauset. Hvis det er slik at du vil ha hjelp på forumet så foreslår jeg at du skriver hendelsen bedre, hvor du hadde den (bedre) og om du fikk avslag eller avkortning, og grunnen(-e)...så kan vi kanskje hjelpe deg. Hvis ikke er egentlig hele tråden tull fordi slik du beskriver det og måten du skriver på gjør deg ikke bra som første inntrykk.

 

 

Skal da ikke ha noe og si.idiotforsikring skal da dekke alt ellers skal man si hva den ikke dekker når man selger en idiotforsikring.

 

Jeg forholder meg til faktum at vilkårene tydeligvis sier noe annet - så skal TS ha hjelp forholder jeg meg til hva som er åpenbart håndfast, ikke noen setninger om hva noen visstnok skal ha sagt uten å ha hørt det selv.

 

Netcom sin forsikring er heller ikke idiotforsikring - hatt sak der, vet den ikke er det lenger.

Lenke til kommentar

Skal da ikke ha noe og si.idiotforsikring skal da dekke alt ellers skal man si hva den ikke dekker når man selger en idiotforsikring.

Når man tegner forsikring så er man som kunde selv ansvarlig for å sette seg inn i vilkårene for forsikringen. Når man da ser at det er noe som ikke stemmer sammenlignet med samtalen man har hatt med den som har solgt forsikringen, så sier man fra, og får avklart saken. Hvis det da viser seg at selgeren har lovet for mye så klager man på dette, kansellerer forsikringen, og tegner en ny hos et annet selskap. Alternativet er at man godtar gjeldende vilkår, og beholder forsikringen, og forholder seg til de faktiske vilkårene.

 

Men det er naturligvis dumt og irriterende med selgere som lover for mye, uansett om det skyldes sleipe salgstriks, eller uvitenhet.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Altså. Når du tegner forsikring så får du vilkårne i posten eller sms med link til de. Og det står at forsinringen ikke dekker saker der kunden er uforsiktig eller ikke sikrer der det trengs. Det er en av grunnene til at vi som selger forsikringen gir 1 mnd gratis forsinring.

 

Derimot skal ikke selger si hva som dekkes og ikke dekkes. Han skal kun henvise til vilkårne og ikke spesikfikke hendelser.

 

Tror du ikke har sak her da du har hatt mer en god nokk tid til å gå gjennom vilkåerne og så skru av forsikrkngen om den ikke nådde dine krav.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...