Gå til innhold

Selvforsvarskurs Online.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Du er nødt til å skaffe deg treningspartner isåfall. Teknikk er ubrukelig uten å faktisk øve det i en reel situasjon. Jeg har trent kampsport i 15år og det er først siste årene at jeg har prøvd de ut i reele kamper og det er noe helt annet. Man må få opplevd å få flere slag og spark etter deg. Det er langt mer en mental greie enn å lære seg teknikk. Ta UFC f.eks, flere av utøverne kan gjerne 5-6 forskjellige stiler men likevel kan dem tape på et enkelt bokseslag. Erfaring i slåssing teller mer enn teknikk, ergo du må trene med noen, ikke sitt inne og spill MW3 ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

En viktig del av kampsport-trening er å lære seg å "spise" slag og spark, uten at lufta og kreftene går ut av deg raskere enn du klarer å si "au"

 

Nå for tida finnes det kampsport-institutter på "ethvert gatehjørne", selv om du bor litt ute på bygda. Om det skulle være helt krise, kan Youtube videoer og andre nettsteder gi deg en teoretisk forståelse, men det er så å si verdiløst uten den fysiske biten.

 

Om du MÅ gå for online-varianten må du hvertfall sørge for å få med deg en kompis eller to slik at dere får prøvd ut teknikker i praksis, samt å kjenne og føle litt på det å få seg et rundspark mot siden og et hook slag over øret eller en saftig armbar.

 

Husker selv at jeg var livredd for å bli "knocket" på trening, men etter å ha fått nok karameller mot både kropp hode og tappet ut en del ganger, så synes jeg det er omtrent like skummelt som å klippe plenen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det finnes flere Krav Maga og Commando Krav Maga DVD'er som inneholder bl.a ground, knife og gun techniques. Men krav maga trenes jo til IDF (Israeli Defense Force) og rettet mot soldater, så krav maga er vel ikke det lureste å lære seg for å ta med ut på byen. Veldig mange knep derfra er enten dødelige eller kan gjøre mye skade om du ikke er helt sikker på hva du gjør. Også er det ganske dumt hvis man blir truet med kniv / pistol, at man "prøver" å leke helt, men ender med å skade seg selv mer, fordi man ikke har fått riktig opplæring og fokuserer riktig.

 

Også har du jo "Bas Rutten's Lethal Street Fighting", men den kan også være litt mer brutal enn man forventer av selvforsvars DVDer.

Endret av Kimelimm
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Som nevnt over, så er det absolutt prekært å ha en sparring-partner. Hvis du har det, kan du lære en del, men vil ikke ha noen som korrigerer feil du gjør. Det beste er å trene på en klubb i alle fall et par ganger i måneden, så kan du bruke online-kurs til den ukentlige treningen hvis det er langt til nærmeste klubb.

 

http://www.gracieacademy.com/online_learning.asp

 

"Although Gracie University grants you the convenience of learning from anywhere in the world, your success hinges on possessing the same discipline expected of a resident Gracie Academy student. You must have a training partner who is equally dedicated to progressing through the curriculum."

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Jeg ville nok først joinet en klubb for min foretrukne kampsport (etter litt research på de ulike formene, selvsagt), og så eventuelt studert tekniske online-klipp parallelt med den fysiske treningen. Det handler i ekstremt stor grad om reflekser og muskelminne, og kroppen bør nok kjøre løpet selv sammen med ekte motstandere, mens hjernen kommer med hjelpsomme tips fra baksetet… ;>

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...