Gå til innhold

Begynne på ballet?

Megmegmeg

Anbefalte innlegg

Er det noen her som danser/danset ballet som har noen gode råd? Jeg er snart 15 år, og begynner først nå og tenke på om jeg har lyst å danse ballet. Trenger det for å gå videre innen jazz, men er det for sent? Har danset i 10 år, så vet ca hva det dreier seg om og hvor mye trening.

Hvis jeg nå finner ut, ok jeg begynner! Hva skal jeg ha på meg. Hvilken grad vil jeg bli puttet inn i, og hva er lurt å kjøpe?

Når begynner en å danse tåspiss, jeg vet at jeg ikke er sterk nok akkurat nå, men ca. alder?

All hjelp og erfaring hjelper!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er i perfekt alder til å begynne med ballet. Det er ikke nødvendig å begynne når man er veldig liten. :) Ballet læreren min pleide å si at det er best å begynne når man er mellom 15 - 18 år.

Kjør på! Det er gøy, det er deilig og du lærer masse av deg selv!!

Lenke til kommentar

Kjønn? Nei kjønn har ikke noe å si. Jeg ser ikke at det står noe på innlegget mitt som kan tolkes som at jeg mener at kjønn har noe å si.

Kanskje du mente alder? I så fall så er jo det slik at det aldri er sent for å begynne å danse på gøy, men hvis man ønsker å gjøre karriere ut av det og bli en skikkelig klassisk danser så er det best ikke å vente for lenge.

Men jeg er selv ikke noe ekspert, jeg bare sier det som læreren min sa til meg. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...