Gå til innhold

Bygge pc til 30k+ og selge det overpriset!

Anbefalte innlegg

http://www.dustinhome.no/Favorites.aspx?list=1b331dfd191742a59d06e12b27d1d181

tenkt å bygge denne og skrive ting som f.eks 1337 på finn.no og selge til noen som syns den ser kult ut, men jeg lurer, hvor mye får jeg for denne hvis jeg bygger den? Er det snakk om 10 000 kr ekstra?

Og jeg gir faen om dere syns at jeg er drittsekk av å selge den overpriset, se på alienware.. JEg skal faen meg ha drømmebilen min!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.dustinhom...d06e12b27d1d181

tenkt å bygge denne og skrive ting som f.eks 1337 på finn.no og selge til noen som syns den ser kult ut, men jeg lurer, hvor mye får jeg for denne hvis jeg bygger den? Er det snakk om 10 000 kr ekstra?

Og jeg gir faen om dere syns at jeg er drittsekk av å selge den overpriset, se på alienware.. JEg skal faen meg ha drømmebilen min!

Å spørre om hvor mye du vil tjene på det er helt idiotisk, ingen kan vite det. Jeg vil si lykke til med i å det hele tatt finne en kjøper som gidder å kjøpe en PC til mer enn 30 000 ;)

Lenke til kommentar

http://www.dustinhom...d06e12b27d1d181

Troll?

Vis du derimot er særiøs så vil jeg si at du med 99.9% sikkerhet ikke vil få en krone mer ut av den. Snarere tverdt imot. Folk flest som kjøper maskiner brukt har den mentaliteten at det er brukt og de ser etter brukte maskiner fordi de vil spare penger. De vil garantert skjekke prisen på nettet og gi deg et bud som er langt under det du har betalt for den,

Lenke til kommentar

Dersom du er ute etter og snyte penger fra folk, kutt ned på ting de ikke kommer til og merke. ;) For eksempek kan du droppe lydkorte, kjøpe en billigere SSD og heller en hardisk i tilleg, etc. Desutten ville jeg venta på Ivy Bridge dersom jeg skulle brukt så mye penger på en pc, uansett om du skal beholde denn eller ikke. Kan oppdatere med et oppsett. :)

Lenke til kommentar

Det finnes mye lettere måter å tjene penger på enn det "taps"prosjektet der.

Kjøp motorsykler på høsten/vinteren billig og selg de dyrt på våren/forsommeren er en betydelig mindre risikofull aktivitet. Har en kompis som har levd av det i flere tiår. Han ringer rundt å skambyr på alt han ser og kjøper i snitt mellom 15-20 sykler hvert år som han strengt tatt tjener ekstremt godt på. Det er hans eneste inntektskilde og han lever meget godt på det.

Lenke til kommentar

Kan umulig tenke meg at noen som skal bruke 35k+ på pc ikke vet eller forhører seg med noen som vet hva de kjøper.

Uansett, lykke til med scammen din. Personlig håper jeg du sitter igjen med en pc til 35k som du ikke får solgt og ikke ønsker selv og dermed ikke får kjøpt bilen din.

Det ville da vært mye tryggere og mer penger å tjene på bare å ta en vanlig jobb?

Endret av Student of Life
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Sjansespill. Riktignok selges alienware overpriset, men de skiller seg også ganske kraftig ut. Får du ikke solgt denne riggen med det første er sansynligheten stor for at du går med tap. Å kjøpe nytt utstyr og selge det enda dyrere er lite sannsynlig. Vist du er god og heldig finner du kanskje deler på bruktmarked som du kan selge med fortjeneste ferdig bygd.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg går ut ifra at du ikke er troll (kjempedårlig gjort hvis du er det!)

Det du prøver på er ganske vanskelig. Tenk på målgruppen din, som antageligvis er de som spiller dataspill. Du setter sammen en maskin som er verdt 20 tusen, og prøver å selge den for 30. De aller fleste gamerne er såpass opplyste at de vet at det vil være et dårlig kjøp. Produktet ditt har ingen merverdi enn konkurrentene dine har. Det er ingen kjede som står bak, hvor man har angrerett, hvor handelen er underlagt forbrukerkjøpsloven, hvor man vet man får en velfungerende pakke som er testet ut fra før, hvor man får et merkenavn etc. Dette har Alienware. De som har masse penger og synes det er stas å kjøpe en AW kjøper en slik maskin, nettopp fordi de har lyst på merkenavnet. Akkurat som mange kjøper Apple, fordi merkenavnet assosieres med kvalitet, design etc.

Du gir ikke forbrukeren noen gode grunner for å kjøpe fra nettopp DEG. Det finnes masse produsenter som lager tilsvarende maskiner. Hadde du kjøpt en datamaskin til 30 000 av Ole Hansen på Finn.no, eller hadde du kjøpt den fra eksempelvis Dell.no, DustinHome.no e.l.?

Skal du i det hele tatt tenke på å sette sammen maskiner og selge dem litt dyrere må du først og fremst opprette et eget firma. Dette kan være et enkeltmannsforetak. Jeg ville laget 4 forskjellige produktkategorier; Gamer, Foto (Fotografen?), kontoret og Hjemmebruk. Herunder kunne du hatt en billigmaskin, en middels maskin og en toppmodell. Dette er ganske enkel og grunnleggende markedsføring, men det benyttes av de aller fleste selskaper i dag. De tre versjonene kalles forøvrig Fighter, Bastion og Prestisje. Så vet du det :)

Deretter setter du prisen som konkurransedyktig. Du er ca 16- 17 år, så regn ut tidsforbruket ditt i timer ganget med ca. 150. Da har du med andre ord 150 kroner i timen for å skru sammen datamaskiner. Ikke det at dette skal være et mål for hvor mye penger du tjener, men det er svært mange som ville "outsourcet" byggingen for den prisen. Jeg har aldri satt sammen en maskin før, men antar det tar ca en time eller to. Jeg hadde glatt satt av den jobben til noen andre for 200 kroner ekstra, hvis jeg ikke hadde hatt en personlig interesse for sånne ting. Dessuten, når du har flere maskiner du skal sette sammen for et enda større marked, får du plutselig noe man kaller stordriftsfordeler. Eksempler på dette er at du slipper å frakte EN enkelt datamaskin gjennom Posten. Du kan frakte flere, kanskje til og med på paller. I tillegg får du vel rabatt på store ordrer, og du kan med fordel bestille fra utlandet (som jeg antar er billigere) Prisen per datamaskin blir dermed billigere. I tillegg tar det mindre enn tre ganger så lang tid å sette sammen tre datamaskiner enn det tar å sette sammen en datamaskin.

Videre kan du bygge ut kjerneproduktet ditt (datamaskiner( med support. Det er definitivt mange personer i Norge som ikke har peiling på hvordan de bruker datamaskiner, og når noe så enkelt som Word "ikke virker" fordi det ikke ligger en snarvei på skrivebordet er det svært mange som er betalingsvillige for hjelp til sånne ting. Skikkelig "jeg kommer hjem til deg og hjelper deg med alt mulig"- support er egentlig et behov i markedet som ikke er tilfredstilt i det hele tatt, så her kan du legge på et gebyr på ca 300 - 400 for "hjelpeforsikring".

Det å svindle folk kommer du ingen vei med. Du kan sikkert selge en eller to av slike maskiner hvis du er kjempeheldig, men det er ikke sikkert kjøperen er like fornøyd en uke etterpå når kamerater eller familie har fortalt personen at han/hun er blitt lurt. Da følger det rettsak... som du antageligvis taper ganske klart. Gjør du det på en ryddig og ærlig måte, som jeg har forklart, har du mye større sjans til å lykkes!

Lykke til hvis du ønsker å gjøre ærlig business ut av dette (og fuck you hvis du er ute etter å svindle folk for morroskyld)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det er en del forbedringer som kan gjøres, feks Corsair minnet burde være LP (low profile) , kabinettet bør være mer stilrent osv osv.

Men hvis du ønsker ærlig talt å tjene penger på å bygge en pc hvorfor ikke tilby da den tjenesten mot feks en sum på 500 - 750 kr + eventuelt penger for planlagt vedlikehold.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...