Gå til innhold

Guide: 10 jungeltips til deg som skal på The Gathering


Anbefalte innlegg

Glad jeg skaffet meg matbillett i år. Ingen flere kjipe måltider bestående av pulver+kokende vann og pannekaker på pose varma i microen...

 

Og energidrikken byttes ut med et par 1.5 litere medd cola, og resten vann. Drar meg meg en overmadrass til å ha på feltsenga i år, så den ikke blir så hard.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spis ordentlig og drikk mye vann. For hver liter cola/energidrikk, drikk en liter vann. Ingenting er værre enn å sitte med løs mage på TG (vil jeg tro).

Bunnpris er ikke langt unna, bruk den. Du trenger ikke horde inn, du har godt av den bevegelsen du får av å gå til butikken.

 

Det finnes mye fjordland og lignende man kan slenge i mikrobølg ovnene (som forsåvidt blir ganske grisete og ødelagte etter hvert, hvordan klarer folk det?)

 

Ha med ørepropper samt noe å ligge på. Ta med liggeunderlaget/madrassa tilbake når du er ferdig, ellers blir det kastet i en container.

 

Gjem verdisaker / ha med en liten safe på deling.

 

Ja, over broa er det en jysk(?), de selger luftmadrasser for 200 (sist jeg var der).

Men du er nok ikke den eneste som vil ha en madrass, det er nok lurest å ha den med seg.

Endret av Jofred
Lenke til kommentar
Hvor skulle han ha kjøpt denne madrassen da dybdal?
Regner med at det finnes en eller annen butikk i byen Hamar som selger luftmadrasser. Clas Ohlson, Nille, Biltema osv!

 

Man kommer på onsdag, man legger seg kansje natt til torsdag eller morgen. Skjærtorsdag og langfredag er helligdager, så hvordan skal han få tak i en ny luftmadrass?

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Hvor skulle han ha kjøpt denne madrassen da dybdal?
Regner med at det finnes en eller annen butikk i byen Hamar som selger luftmadrasser. Clas Ohlson, Nille, Biltema osv!
Man kommer på onsdag, man legger seg kansje natt til torsdag eller morgen. Skjærtorsdag og langfredag er helligdager, så hvordan skal han få tak i en ny luftmadrass?

 

Jeg tror nok at jeg heller har valgt å sove litt ukomfortabelt enn å punge ut 2000 spenn for hotell!

Lenke til kommentar

Stusset lit på at dere nevner Grandiosa, det er jo ikke ovner der! :p

 

Ser også at dere nevner at man kan sove over tastaturet om man orker, men det er ikke lov lengre. Man kan tydeligvis få blodpropp, så om man sover over tastaturet så kommer crew/medic/security og vekker deg...

Lenke til kommentar

Huff, det har altså ikke blitt bedre siden den gang jeg kikket innom der for noen få år siden. Hadde folkene og opplegget vært annerledes så hadde jeg vurdert å komme tilbake. Dvs. bort med alle unødvendige støykilder, en god plass å sove uten å risikere at eiendeler forsvinner og sist men ikke minst mat for kvalitetsbevisste.

 

Det finnes et navn for det du beskriver hær og det høres jo ut som du beskriver et eldresenter :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alle sier at man må spise sunt, men dette er dataparty, det er litt av morroa å spise/drikke hva man vil. Når et lan/dataparty skal være ferdig, skal du merke det på kroppen. Du skal lengte hjem til skikkelig mat, skikkelig søvn, og ikke minst, fred og ro.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ang. hygiene: Forrige gang jeg var TG, i 2005, så var andelen mellom antall jenter og gutter blant deltakere kanskje omkring ei jente per 50-ende gutt. På Coca Cola-tavlen kunne man da lese at på jentedoene var det byttet 10 såpedispensere, mens på guttedoene var den initielle fortsatt i bruk. :S Over hvor langt tidsrom husker jeg dessverre ikke, men beskjeden er fortsatt klokkeklar:

 

Vask dere på henda! Med såpe!

Lenke til kommentar

En ting jeg stusset på var at det ikke var forbud mot å ta med seg høyttalere.Er ikke det en fast regel på lan?

 

Et dataparty/LAN uten høytalere?!

Hvor dødt er ikke et sånt arrangement?

 

Jeg stemmer fult for et party med god stemning og musikk!

Arrangerer selv et LAN og det er dødt med usosiale folk med headset (har det heldigvis ikke på vårt lan.)

 

Ellers var her mange gode tips om hva bør gjøre på TG!

Gleder meg til mitt 6. år besøk på The Gathering! :D

Lenke til kommentar

Du brukte 2000 kroner på hotell i steden for å bare kjøpe en ny luftmadrass til et par hundre kroner?

 

Han/hun fant det vell ut når butikkene hadde stengt på onsdagen?

 

 

 

Tips:

-Ta med vannflaske

-Dusj, da føler man seg bedre og man har bedre sjans på en dame(hehe)

-Husk å ha riktig informasjon på geekevent(du heter ikke Donald Duck)

-Ta med håndkle

Endret av Estella!
Lenke til kommentar

Huff, det har altså ikke blitt bedre siden den gang jeg kikket innom der for noen få år siden. Hadde folkene og opplegget vært annerledes så hadde jeg vurdert å komme tilbake. Dvs. bort med alle unødvendige støykilder, en god plass å sove uten å risikere at eiendeler forsvinner og sist men ikke minst mat for kvalitetsbevisste. Det er gøy å ha opplevd TG, men de timene jeg hadde i skipet holdt for min del.

 

Det er telt utenfor med varme i hvor man kan sove, du har en slik matbillett som gir deg to skikkelige måltid per dag med normal mat, og man har støydempende headsett. Hadde ingen problemer med støy eller plass å sove i 2011. Og da satt jeg ved siden av et par XLS-215 som tok sikringen på rekken en gang også.

Lenke til kommentar

Var der for 5 år siden med noen venner.....Vi hadde bobil. Helt genialt...Soveplass,dusj og dass og kjøkken,,,,,helt for oss selv....Herlig. pluss at vi hadde også en vanlig personbil i tillegg....så kunne kjøre og handle og slikt....tips til alle som har mulighet til det....ta med tralle...stol pc skjermer og annet dill kan bli tungt og drasse med seg....gå sammen noen kompiser og skaff dere en eller annen form for tralle til å få stasjet inn og ut av vikingskipet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...