Gå til innhold

Guide: 10 jungeltips til deg som skal på The Gathering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Huff, det har altså ikke blitt bedre siden den gang jeg kikket innom der for noen få år siden. Hadde folkene og opplegget vært annerledes så hadde jeg vurdert å komme tilbake. Dvs. bort med alle unødvendige støykilder, en god plass å sove uten å risikere at eiendeler forsvinner og sist men ikke minst mat for kvalitetsbevisste. Det er gøy å ha opplevd TG, men de timene jeg hadde i skipet holdt for min del.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Flott at dere skriver mye om mat og kosthold, for det er meget viktig, spesielt om du ønsker et opphold med en fungerende kropp. Har selv gått skikkelig på tryne med alt for mye energidrikk og andre sure drikker, og null mat. Det resulterte i kvalme og veldig sur mage. Kan ikke anbefales.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar
En ting jeg stusset på var at det ikke var forbud mot å ta med seg høyttalere.Er ikke det en fast regel på lan?
Det er Dataparty, ikke LAN

 

LAN = Local Area Network => Altso er eit Dataparty og eit LAN. Umuleg og ha det eine uten at man lager det andre.

 

Ellers kan det være greit for par som reiser til TG og ta med skilleveggar dersom dei skal sove i skipet. Er ein tendens til at sovepåsegymnastikk vert fanga opp av ivrige folk med kamera og lagt til på årets tilhøyrande film (Denne sprer seg igjen som eld i tørt gras over nettverket).

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
En ting jeg stusset på var at det ikke var forbud mot å ta med seg høyttalere.Er ikke det en fast regel på lan?
Det er Dataparty, ikke LAN
LAN = Local Area Network

 

YOU DON'T SAY!?

 

 

det er snakk om hva man legger i betydningen av ordet, når vi snakker om lan snakker vi om folk som samles med datamaskiner.

 

Dataparty. Det ligger vel i ordet? Det er party med data.

 

 

Ikke tenk for hardt på det

 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lite tips: Ikke legg fra deg soveposen eller luftmadrassen din et sted etter å ha sovet, for å 'holde av' plassen til neste gang du skal sove. Tinga dine vil bli fjernet å slengt i en felles 'lost&found' container for soveutstyr, hvor folk som har glemt soveutstyr helt, gjerne går og forsyner seg selv av dine ting.

 

Søvn er som nevnt viktig. Ikke gidd å sitte oppe 3 dager i strekk hvor alt du gjør er å stirre inn i en skjerm. Du blir helt føkka i hue av det. I fjor sov jeg 21 timer i strekk når jeg kom hjem fra TG.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Huff, det har altså ikke blitt bedre siden den gang jeg kikket innom der for noen få år siden. Hadde folkene og opplegget vært annerledes så hadde jeg vurdert å komme tilbake. Dvs. bort med alle unødvendige støykilder, en god plass å sove uten å risikere at eiendeler forsvinner og sist men ikke minst mat for kvalitetsbevisste. Det er gøy å ha opplevd TG, men de timene jeg hadde i skipet holdt for min del.

 

må bare seie du er for kresen til TG. og var veldig dårlig forberedt .

 

hadde INGEN problem med noen av tingene du nevner.

 

lyd? det er 5000 folk der... bra headsett.

 

mat? lagde meg middag som eg kunne lett varme opp , om du mener "kvalitet middag" så kan man gå ut og spise eller ta med eget hobby kjøkken sett.

 

Tjuveri? lagde ein kiste ut av noen europal rester med hengelås eller kjøp deg sikkerhet

 

soveplass? vær gla for du fekk sove på lokalet! ein good oppblåsbar madrass hjalp+ hørselvern(øreproper funker og)

 

du må lære deg og ta vare på deg selv gutt/jente =P

 

men einaste eg stussa på at billet prisene har steget ein good del siden eg var der sist.

 

håper bare det blir bra for dem som skal reise der i år =)

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

"Husk at når The Gathering åpner på onsdagen, er det også siste dag hvor dagligvarebutikkene i Hamar har åpent på grunn av helligdager."

 

Det er bare den store butikken i kjøpesenteret som stenger onsdag. Bunnpris som ligger litt nærmere sentrum har fortsatt åpent noen av helligdagene!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da jeg var der sist i 2003 (da de hadde 3d pipes logoen som ikke så ut på trykk) gjorde vi det hvertfall slik

 

- Hovedsakelig kald mat med skikkelig pålegg, kjøpe varm mat ellers, det tåler man å betale de få dagene.

 

- Sove ved pcen, sovepose og pute på tastaturet. Greit kanskje du ikke sover i 8 timer men det kan du gjøre når du har kommet hjem, for på TG skal det vel campes mest mulig?

 

- Av drikke mest mulig farris, det holder deg våken lengst og jevnest, ikke opp og enda lengre ned som energidrikker osv

 

- Angående tyveri så reiser du vel ikke alene, alltid noen du kjenner i nærheten som passer på :)

 

- Fikk beveget nok på deg til og fra, da man dro med seg CRT skjermen og kabinettet sitt.

 

Det var tider det :)

Lenke til kommentar

Vært på TG 3 ganger, og maten er veldig viktig. Hold deg unna junk food, den gjør deg sløv og sulten like fort som man har fått den i seg. Spis regelmessig, og ha med frukt som eple, bananer eller druer. Hygiene er hvertfall viktig, å sitte ved siden av den stinkbombe som ikke vet hvordan såpe eller tanbørste ser ut er ikke mye deillig i det heletatt, så da burde du gå fram som et eksempel på at det finnes en dusj der.

 

Når det gjelder støy så bruk ørepropper om man sitter med åpne headsett, det vil lindre noe av støyen samt at man må skru opp ingame volume noen hakk. Eller svi av litt penger på et mer skikkelig headsett som er lukket.

 

Også finn deg rader som er langt unna annleggene, den ene har med seg værre en værst.

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...