eivtho Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Hallo! Holder på å sette opp en Black Refinery og trenger litt assistanse (første gangs bygger!!!) Skal HDD og SSD i SATA 6 Gb/s eller i SATA 3 Gb/s?? Skal USB-kabel i USB2 eller USB3?? Beklager dumme spørsmål, men setter pris på raske svar:)) Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 HDD - SATA 3GB/s SSD - SATA 6GB/s USB - der den passer (hvis det står USB er det vel sannsynligvis USB 2) hvis den har 20 "tilkoblingshull" er det USB 3 og hvis det er 9 er det USB 2 Lenke til kommentar
eivtho Skrevet 29. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2012 HDD - SATA 3GB/s SSD - SATA 6GB/s USB - der den passer (hvis det står USB er det vel sannsynligvis USB 2) hvis den har 20 "tilkoblingshull" er det USB 3 og hvis det er 9 er det USB 2 Takker for svar! Maskinen er nå oppe og går - utrolig, men sant. 1 Lenke til kommentar
eivtho Skrevet 29. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2012 Et spørsmål til: Har klart å installere windows på ssd, tror jeg... Men, er det ikke smart å installere andre programmer og drivere også der? Skjønner bare ikke helt åssen jeg gjør det. På utforsker står det bare en c-disk. Kan jeg splitte opp på en måte, slike at jeg vet om jeg installerer på SSD eller HDD? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Problemet ditt er sannsynligvis at HDDen din ikke er partisjonert. Dette fikser du ved å: Fyre opp startmenyen, høyreklikk på Datamaskin/Computer, velg Behandle/Manage, gå på Diskbehandling/Disk Management, finn Disk 1, høyreklikk på rektangelet med en svart strek over, velg øverste valg og klikk deg gjennom veiviseren. Da får du opp en ny partisjon i explorer som er harddisken din og du kan velge å installere ting der. Om du ønsker å bytte om bokstaver kan dette også gjøres i samme vindu som du partisjonerte harddisken om du leter litt rundt med høyreklikk. Lenke til kommentar
eivtho Skrevet 30. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2012 Problemet ditt er sannsynligvis at HDDen din ikke er partisjonert. Dette fikser du ved å: Fyre opp startmenyen, høyreklikk på Datamaskin/Computer, velg Behandle/Manage, gå på Diskbehandling/Disk Management, finn Disk 1, høyreklikk på rektangelet med en svart strek over, velg øverste valg og klikk deg gjennom veiviseren. Da får du opp en ny partisjon i explorer som er harddisken din og du kan velge å installere ting der. Om du ønsker å bytte om bokstaver kan dette også gjøres i samme vindu som du partisjonerte harddisken om du leter litt rundt med høyreklikk. Takker for svar. Nå er det påskeferie, men skal teste ut når jeg kommer tilbake:) Lenke til kommentar
eivtho Skrevet 8. april 2012 Forfatter Del Skrevet 8. april 2012 Hei igjen! Da har jeg fått laget en ny partisjon av HDD (E). Ønsker at "Biblioteker" lagres der (Bilder, Dokumenter, Musikk, Videoer) Skjønner ikke helt hvordan jeg får det til??? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Bibliotek-funksjonen i win 7 er jo bare en samling av mapper du har liggende på partisjonene dine. Det meste slikt kan derfor fikses med et høyreklikk. Lenke til kommentar
eivtho Skrevet 8. april 2012 Forfatter Del Skrevet 8. april 2012 Da tror jeg det begynner å ligne noe her... MEN, skulle gjerne fått noen tips til at vifta til skjermkortet kunne blitt litt mer stille: GIGABYTE RADEON HD6850 OC 1GB GDDR5 PCI-E DVI/HDMI/DP Det fulgte med en viftekontroller til kabinettet. Kanskje det er en løsning? Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Se om du kan få tak i Thermalright Shaman, eller en Arctic Cooling Accelero ettellerannet. Koster gjerne litt, men du får mindre viftestøy og lavere kjernetemperatur enn med orginalkjøleren. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Da tror jeg det begynner å ligne noe her... MEN, skulle gjerne fått noen tips til at vifta til skjermkortet kunne blitt litt mer stille: GIGABYTE RADEON HD6850 OC 1GB GDDR5 PCI-E DVI/HDMI/DP Det fulgte med en viftekontroller til kabinettet. Kanskje det er en løsning? Last ned MSI Afterburner og lag din egen vifteprofil. Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 (endret) Jeg får bare 10% som laveste verdi på Asus' ekvivalent av Afterburner. Er det samme begrensning i MSI sitt program? De er jo basert på samme kilde, vel?! Kan jo legge til at selv på laveste verdi (10%), er det skjermkortviftene som støyer mest hos meg. 580 DCUii Endret 8. april 2012 av MDCCLXXVI Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Ja, vil ikke vifta gå saktere går den ikke saktere. Da får du finne på mer originale løsninger. Med alt vannkjølt har jeg full kontroll over støynivå og kjøling Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Litt sykt at viftene surrer på over 1000 rpm når man har dem på lavest mulig nivå (10%) i Asus' eget OC-program... Direkte dårlig vil jeg si. Når kortet idler på 150MHz og 0.9~ vcore burde det jo i teorien holde med 4-500 rpm på to 10cm vifter. Jau, jeg har tenkt tanken. DD monsoon/D5 combo, ek cpu/gpu blocks, én 120 rad bak og en 240 forran.. men blir fort 4000kr med de svindyre bitspower kompresjonsnippla som jeg føler jeg *må* ha om jeg skal ha vannkjøling Har bestilt H80 og thermalright shaman til skjermkortet, så vi får se om det hjelper på Skeptisk til hvordan pumpa er på H80. Blir hvert fall ikke klok av å lese på nettet hva andre mener om det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå