Gå til innhold

Problems ? Epox 8RDA3+, AMD 2500, APACER 2x256

zapata

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt AMD 2500 Barton, Epox 8rda3+, 2x 256 DDR PC2700 Apacer, kjøler og Kabinett. Monterte opp dette på det nye kabinettet, satte over hardisk(ata100 80GB), cdrom/dvd(sony), cdrw(sony) og et Gforce 4 Ti4200 64MB (POV) fra min gamle pc. Da jeg startede opp min nye pc fungerte allt utenom når jeg skulle spille spill. Da låste bildet seg meget raskt( pcen kan også låse seg i win internet explorer etter en tids kjøring). Kjører med win XP pro med sp1. Har oppdatert all hardware til siste ver, gelder også Bios. Har inget kort i PCI slottene, bruker kun grafikk kortet i AGP slotten. Har prøvd med minnene i ulike slotter(i henhold til manualen skal de grønne slottene brukes når man kjører 2xDDR), har også prøvd med bare et minne, gjort div jus. i bios. Men med samme resultat spillene jeg kjører låser seg etter kort tid. Satte da ned FSB til 133 Mhz, fikk spille lengre før pcen låse seg da satte jeg ned FSB til 100 Mhz da virkede også spillene. Men da har jeg ikke den optimale hastigheten verken på prosessorn eller FSB(skal kunne kjøres på FSB 166). Kan ikke heller kjøre 3Dmark2001SE til slutt uten at pc låser seg, med default settings i bios. Bruker Artic silver III mellom prosessorn og kjøleren, har målt max 48C. Har også ekstra vifte bak i kabinettet. Kan dette være et minne problem ? har dere noen tips som jeg kan prøve på.

Taksam for svar :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er hovedkortet som gjør at maskina fryser.

Søk i forumet og du finner flere tråder ang. Epox 8RD3+.

9/10 hk av denne typen har fabrikkfeil som gjør at maskina fryser. Jeg har nettopp levert tilbake mitt hk på komplett uten problemer - da de visste om dette.

Lenke til kommentar

Har akkurat det samme problemet med mitt nf7-s, 2500+ og en 2xapacer ddr400. eneste forskjellen er at det hos meg tar litt lengre tid før den klikker. Jeg har fått det samme problemet på et helt annet system med den samme rammen, tror det er noe muffens med den....

Prøv å bruke en rambrikke fra en annen produsent. Har ikke testet det ennå men hvis man ser logisk på det burde det funke...

Lenke til kommentar

Det som er litt rart, er at de fortsetter og selge kortet når de vet at 9/10 er ustabile. Det som skjer er jo at 9/10 personer sitter og river håret av seg i frustrasjon når de til slutt finner ut av hk'et er synderen...

Lenke til kommentar
Er det et kjent problem at HK fra epox er ustabilt ? har lest en del tester som skryter av kortet. Skal nevne dette til Vaagen Consulting.

Takk for svarene

Tja, det er vel 8rda3+ som har vært problemkortet. Og epox er ikke de eneste som har hatt slike problemer. Jeg hadde et kort fra asus som het noe sånt som pc3000. Chipsettet på det kortet var opprinnelig lager for rimm-ram, men så var det lagt på en minnehubkontroller av ett eller annset slag slik at kortet skulle fungere med pc100/133 ram. Denne hub'en laget så mye støy at maskinen ble ustabil... disse korta ble trukket tilbake... så Epox er ikke alene her!

Lenke til kommentar
Det som er litt rart, er at de fortsetter og selge kortet når de vet at 9/10 er ustabile. Det som skjer er jo at 9/10 personer sitter og river håret av seg i frustrasjon når de til slutt finner ut av hk'et er synderen...

Komplett (Trondheim) tok inn en god del av disse kortene fordi oxo de trodde dette var et nytt kjæmpekort fra Epox. De selger ikke disse mer nå, men gir heller andre anbefalinger :yes:

Lenke til kommentar

Jeg var vel en av de første som bestillte og fikk epox kortet her i Norge og hadde skikkelige forhåpninger til det, p.g.a. forgjengeren.. Alt er perfekt med kortet, bundle etc, foruten selve kortet selvsagt.. Jeg var så heldig at jeg ikke fikk strøm til hk mitt, så jeg slapp å drive no særlig feilsøking.. Sendte det inn og brukte angreretten og fikk det Abit kortet jeg har nå.. Komplett er enestående på retur vil nå jeg si, sikkert mange som er like gode men trur ikke så mange som er bedre..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...