Moen22 Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Heisann. Hadde en uheldig hendelse på byen i desember. Jeg var overstadig beruset og husker svært lite av kvelden. Våknet så opp i fyllearresten med et forelegg (?) på 6000,- som ventet på meg. Jeg fikk vite at jeg hadde var for ordensforstyrrelse. Jeg hadde blitt bortvist fra sentrum, men hadde kommet tilbake igjen rett etterpå. Jeg hadde ikke gjort noe voldelig eller alvorlig. Uansett, sakens kjerne er det at jeg har fått tilbud om reise til USA i sommer. Så spørsmålet mitt til dere er: Har jeg noe på rullebladet mitt? Kan jeg reise til USA uten problemer? På forhånd, takk! Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Du kan ikke reise visumfritt til USA, men må søke ordinært visum. Det skal imidlertid ikke være noe problem. Lenke til kommentar
Moen22 Skrevet 28. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2012 Hvor kan en gjøre dette? Lett? Vil helst at faren min (som jeg skal reise med) ikke skal vite om boten! Så er dette noe som er enkelt og greit å gjøre? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Du søker hos ambassaden i Oslo. Faren din vil få vite om at du trenger visum, siden du vil ikke være "visafri" men må få visumet ditt kontrollert. Du trenger imidlertid ikke si noe om hvorfor du trenger visum. 1 Lenke til kommentar
Moen22 Skrevet 28. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2012 Takk for hjelpen :-) Hvilke andre grunner kan man evt. trenge visum? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Tja, én grunn kan være hvis du blir betalt av en amerikansk arbeidsgiver for noe. Kan jo si du har utført noe nettrådgivning og fått betalt, og fått beskjed om at du må søke visa bare så det blir avklart at du ikke kommer som arbeidstaker. Lenke til kommentar
Strange_quark Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Husk å søke i god tid! En kompis mista en USA-tur fordi ambassaden brukte lang tid på å behandle søknaden. (Og ja, det var faktisk en kompis og ikke meg.) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Husk å søke i god tid! En kompis mista en USA-tur fordi ambassaden brukte lang tid på å behandle søknaden. (Og ja, det var faktisk en kompis og ikke meg.) Det samme skjedde med meg, skulle til LA med folkehøgskolen, og jeg MÅTTE søke på Visa (går ikke inn på detaljer). Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Tror ikke forenklede forelegg komme på rullebladet ditt. Dersom du hadde nektet å godta det forenklede forelegget, og det ble gjort et stort nummer ut av det, og det viste seg at du ble skyldig likevel, da kan det komme på rullebladet. Menne, om du er usikker på om noe er på rullebladet ditt, så er det en måte å finne ut dette som er ganske idiotsikker. Man kan spørre purken Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Hva får deg til å tro at dette var et forenklet forelegg...? 1 Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 En lesefeil hos meg. Jeg trodde det sto forenklet forelegg i førstepost. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå