Gå til innhold

Nøtter

Anbefalte innlegg

Hei, jeg bare lurte på om hvis jeg skal spise nøtter... nøtter er jo sunt.. og det inneholder rikelig med protein og umetta fettsyrer.... Men jeg som deffer fremover til sommeren, hvis jeg vil spise det hver dag... når på dagen bør jeg spise litt da ? og om det går ann å bare ta litt rett etter et måltid liksom ? passer det med til lønsj eller middag ?

og hvilke nøtter burde spises ? peanøtter/kashewnøtter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Cefey har helt rett her. Du kan gi lang faen i hvor og når og hva du spiser, det er totalen som teller. Har du planer om å spise masse nøtter hver dag, så spis dem usaltet. Både cashew og pistasje er FETTE kaloririke, typ 600kcal per 100g, så se NØYE på macroene dine før du begynner å dytte ned nøtter, ellers kommer den deffen ikke særlig langt.

Lenke til kommentar

ok, tusen takk :) så jeg må bare holde meg stadig i underskudd bare :p treninger ikke å tenke på hvor mye fett og karb jeg får ?

Folk har hatt suksess med keto (lav-karbo) og folk har hatt suksess der dei spiste så å si kun karbo og protein.

Eg personleg foretrekker balanser diett.

Kjører 35% protein, 25% fett, resten carbs. Så ut av det eg foretrekker, vil eg også anbefale å kjøre balanser diett. Få i deg både fett, kabrs og seff protein.

Om du spiser litt meir fett eine dagen og litt meir karbs andre dagen, men dine totalle kcal er på plass, så skal ikkje det ha noe å si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...