Splinten Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Hei! Har seg slik at jeg har en HTPC med radeon HD skjermkort, dette med støtte for HDMI audio out. Det hele fungerer utmerket helt til jeg slår av reciever, når jeg senere slår på reciever igjen, virker det som at HDMI audio er deaktivert (Realtek driver for ATI hdmi). Noen som har noe erfaring med dette? Slitsomt å slå av/på htpc hver gang jeg har hatt av reciever, da htpc alltid står på. Hilsen Philip Lenke til kommentar
emosbaek Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Nå bruker jeg selv XBMC og det hender lyden forsvinner der for meg, men restart av XBMC løser problemet. Bruker lyd via skjermkort og HDMI selv, men aldri opplevd det samme som deg. Kommer lyden tilbake om du benytter hvilemodus isteden for reboot f.eks? Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Kjører lyd og bilde via HDMI fra gaming/altmuligpc`en min, og når jeg skrur på reciever, skifter bildet over fra pcskjerm 2 til tv, og når reciever går av, skifter den tilbake. Litt kult, og litt frustrerende om jeg ikke skal se film fra pc`en.. Kjører nVidiakort.. Hvor er innstillinga hvor jeg kan slå av dette?? Lenke til kommentar
emosbaek Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 Kjører lyd og bilde via HDMI fra gaming/altmuligpc`en min, og når jeg skrur på reciever, skifter bildet over fra pcskjerm 2 til tv, og når reciever går av, skifter den tilbake. Litt kult, og litt frustrerende om jeg ikke skal se film fra pc`en.. Kjører nVidiakort.. Hvor er innstillinga hvor jeg kan slå av dette?? Slik du forteller, og om jeg forstår korrekt så virker det som dette er en TV innstilling. Se om du kan endre default inngang på tven til f.eks "pcskjerm 2". Selv har jeg alt via én HDMI som kommer fra receiver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå