G Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 (endret) Jeg står og grunner på dette spørsmålet om hvorfor kvinnen betraktes som det svake kjønn. Hvorfor betraktes religiøse som forskrudde, mens ikkereligiøse betraktes som fornuftige? Handler det litt om hvem som setter premissene, og viser det ikke egentlig at den som påstår dette er den svakeste parten? Men når det gjelder det såkalt svake kjønn, så kan du forsøke å betrakte hvem det er som egentlig er sjefen hjemme hos hvermansen ... jeg tenker du ender opp ute på kjønnet hos ho mor ... Mor er død. Det får bli på hun svigermor det da, uff Tenker du mente kjøkkenet (og siden du skriver ute på kjønnet så forsterkes inntrykket av at du mente på kjøkkenet) Endret 12. mai 2012 av G Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 Jeg står og grunner på dette spørsmålet om hvorfor kvinnen betraktes som det svake kjønn. Hvorfor betraktes religiøse som forskrudde, mens ikkereligiøse betraktes som fornuftige? Handler det litt om hvem som setter premissene, og viser det ikke egentlig at den som påstår dette er den svakeste parten? Men når det gjelder det såkalt svake kjønn, så kan du forsøke å betrakte hvem det er som egentlig er sjefen hjemme hos hvermansen ... jeg tenker du ender opp ute på kjønnet hos ho mor ... Mor er død. Det får bli på hun svigermor det da, uff Tenker du mente kjøkkenet (og siden du skriver ute på kjønnet så forsterkes inntrykket av at du mente på kjøkkenet) Siste gang jeg skriver med så små typer .... at det går an ... Svigermor får duge! Lenke til kommentar
RWS Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Men når det gjelder det såkalt svake kjønn, så kan du forsøke å betrakte hvem det er som egentlig er sjefen hjemme hos hvermansen ... jeg tenker du ender opp ute på kjønnnet hos ho mor ... For en gangs skyld en skriveleif som var skikkelig artig, den stemte til og med... Med hensyn til sjef hos hvermansen... Kan bare snakke for meg selv, men hos oss er den sjefs rollen delt... Vi har etter beste evne forsøkt å dele den etter hva vi er gode på, da kvinner generelt er bedre på å hanskes med flere oppgaver på en gang mens menn er flinkere til å fokusere på en oppgave av gangen... Kvinner er også, veldig ofte, flinkere til å organisere avtaler og derfor er det min kone som sitter på avtale boken (vi prøvde begge to en stund å bestemme avtaler, men det gikk ikke lang tid før det hele endte i dobbelt booking, rot og surr, så vi valgte at hun overtok den butikken...) Hun står også for klesvask (mens jeg reparerer vaskemaskinen når det trengs...), jog eg står for bil vedlikeholdet pluss annet forefallende vedlikehold av huset (ikke maling da, det må alle være med å gjøre fra tid til annen) mens vi begge står for mat lagingen, lappe/sy klær, barne oppdragelsen og alle andre forefallende ting som en familie utsettes for i hverdag og fest..... Så jeg sitter ihvertfall ikke igjen med at kona er noen form for sjef i heimen min ihvertfall... Vi har isteden valgt å fokusere på hva vi ER gode på isteden for å balle med ting vi som regel bare ender opp med å få kritikk for... Gjør hverdagen litt enklere slik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå