N o r e n g Skrevet 29. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2012 Men selv om det fikser problemet eller ikke så har jeg fortsatt lyst på 680kortet. en i klassen min skal ta med seg 6970 til meg hvis 680ien hans er bedre en 6970ien. og uansett så får jeg pengene tilbake for 7970ien siden det er innenfor angrefristen. 680 er omtrent 40% raskere enn et 6970, sjekk tråden i signaturen min for mer info. Mot et 7970 er løpet ekstremt jevnt når man overklokker, og å kjøpe et 7970 uten hensikt å overklokke det er idioti. Poenget er at det kan være lurt å finne ut hva som er galt før du begynner med å styre med å bytte deler, trenger du virkelig enda et usikkerhetsmoment når PCen ikke yter som den skal? Lenke til kommentar
hallosn Skrevet 29. mars 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. mars 2012 Hva om jeg prøver å flashe biosen på skjermkortet? Lenke til kommentar
hallosn Skrevet 29. mars 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. mars 2012 Hva om jeg prøver å flashe biosen på skjermkortet? nvm, det er imot garantien Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 29. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2012 (endret) Hva om jeg prøver å flashe biosen på skjermkortet? Hadde sjekket alt av temperaturer med HWInfo64 var akseptabelt lavt, sjekket at CPUen klokket seg opp til rett hastighet med CPU-Z og satt BIOS på default values om den ikke gjorde det. Og så hadde jeg lastet ned og kjørt ATIMan som linket til tidligere i tråden for så å installere 8.95.5-driverne linket til tidligere i tråden. EDIT: ATIMan: http://www.mediafire...sja6d1z3t2ld6as 8.95.5-driver: http://support.amd.c...007Support.aspx Om du da får forventet ytelse fra kortet og ikke er fornøyd kan du vurdere angrerett, men husk at 680 kan være alt fra 90-130% så rask avhengig av spill du spiller. Flashing av VGA-BIOS gjør man kun om grensene for spenning eller overklokking er for lave eller det er en defekt i VGA-BIOSen som gjør at en flash er viktig. Endret 29. mars 2012 av arni90 Lenke til kommentar
hallosn Skrevet 29. mars 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. mars 2012 Hva om jeg prøver å flashe biosen på skjermkortet? Hadde sjekket alt av temperaturer med HWInfo64 var akseptabelt lavt, sjekket at CPUen klokket seg opp til rett hastighet med CPU-Z og satt BIOS på default values om den ikke gjorde det. Og så hadde jeg lastet ned og kjørt ATIMan som linket til tidligere i tråden for så å installere 8.95.5-driverne linket til tidligere i tråden. EDIT: ATIMan: http://www.mediafire...sja6d1z3t2ld6as 8.95.5-driver: http://support.amd.c...007Support.aspx Om du da får forventet ytelse fra kortet og ikke er fornøyd kan du vurdere angrerett, men husk at 680 kan være alt fra 90-130% så rask avhengig av spill du spiller. Flashing av VGA-BIOS gjør man kun om grensene for spenning eller overklokking er for lave eller det er en defekt i VGA-BIOSen som gjør at en flash er viktig. Det står at det kom en ny driver på AMD i går. Lenke til kommentar
hallosn Skrevet 29. mars 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. mars 2012 Betyr dette at jeg ikke har noen drivere? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 29. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2012 Nei, du har ingen drivere installert som jeg kan se, da er det ikke rart du sliter med ytelsen De beste driverne for 7970 nå er 8.95.5 som jeg linket til, disse har rask MLAA-ytelse og sliter ikke med flimring på bunnen av skjermer med høy oppdateringsfrekvens som enkelte drivere gjør. Lenke til kommentar
hallosn Skrevet 29. mars 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. mars 2012 Nei, du har ingen drivere installert som jeg kan se, da er det ikke rart du sliter med ytelsen De beste driverne for 7970 nå er 8.95.5 som jeg linket til, disse har rask MLAA-ytelse og sliter ikke med flimring på bunnen av skjermer med høy oppdateringsfrekvens som enkelte drivere gjør. hehe, det bilde er etter jeg kjørte ATIman måtte bare være sikker før jeg installerer noe som helst av skjermkort drivere(etter å ha avinstallert) Lenke til kommentar
hallosn Skrevet 29. mars 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. mars 2012 Jeg har nå installert den liken du har gitt meg og dobbelt sjekket alle hovedkort driverene jeg har også lastet ned WHinfo64 der står det at skjermkortet har en "idle" temperatur på 47Celsius, og 63Celsius når jeg spiller wow og står stille i orgrimmar. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 29. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2012 (endret) Wow-ytelsen din er forventet, problemet ditt der er at prosessoren din ikke klarer å holde følge fordi det er for mange folk i byen. DirectX11 vil hjelpe noe, men det er fortsatt umulig å få god fps slike steder uten å kutte på grafikken. Last ned 3DMark11 og kjør dette, så ser du fort om du får riktig ytelse eller ikke. Send gjerne linken du får Endret 29. mars 2012 av arni90 Lenke til kommentar
hallosn Skrevet 29. mars 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. mars 2012 (endret) Wow-ytelsen din er forventet, problemet ditt der er at prosessoren din ikke klarer å holde følge fordi det er for mange folk i byen. DirectX11 vil hjelpe noe, men det er fortsatt umulig å få god fps slike steder uten å kutte på grafikken. Last ned 3DMark11 og kjør dette, så ser du fort om du får riktig ytelse eller ikke. Send gjerne linken du får Akkurat ferdig med en rune BF3 (min første faktisk ) var fun fikk 16-13. GPUen lå på 70-71Celsius på maks Med en RPM på 1997. Og CPUen nådde bare 41Celsius Hvordan kan en i7-3820 ikke følge med? Endret 29. mars 2012 av hallosn Lenke til kommentar
phlake Skrevet 29. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2012 Har du slått av Hyper Threading? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 29. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2012 Hvor høy framerate fikk du i BF3, og på hvilke innstillinger, nå da? Angående WOW og ytelse, så er spillet eldgammelt og klarer såvidt å skalere over to prosessortråder, i praksis betyr det at du er begrenset av ytelse per kjerne. Riktignok er i7-3820 helt i toppsjiktet sammen med i5-2500k, i7-2600k, i7-3930K og i7-3960X, men det endrer ikke at du må ha kraftigere kjerner for å få bedre ytelse i WOW. Slik er det med 99% av spill på markedet, det er bare en håndfull spill som virkelig klarer å nyttegjøre seg fire kjerner eller mer. Lenke til kommentar
hallosn Skrevet 29. mars 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. mars 2012 Har du slått av Hyper Threading? nei, hvor gjør jeg det? Lenke til kommentar
phlake Skrevet 29. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2012 (endret) I bios. CPU-innstilling. Det KAN muligens hjelpe, men siden du har så lave temperaturer kan du jo forsøke å klokke opp cpu litt også :o) Endret 29. mars 2012 av phlake Lenke til kommentar
hallosn Skrevet 29. mars 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. mars 2012 Hvor høy framerate fikk du i BF3, og på hvilke innstillinger, nå da? Angående WOW og ytelse, så er spillet eldgammelt og klarer såvidt å skalere over to prosessortråder, i praksis betyr det at du er begrenset av ytelse per kjerne. Riktignok er i7-3820 helt i toppsjiktet sammen med i5-2500k, i7-2600k, i7-3930K og i7-3960X, men det endrer ikke at du må ha kraftigere kjerner for å få bedre ytelse i WOW. Slik er det med 99% av spill på markedet, det er bare en håndfull spill som virkelig klarer å nyttegjøre seg fire kjerner eller mer. På ultra fikk jeg helt ned til 45 på store åpne områder og rundt 60 inni byggninger, men hvis jeg tok AA til 4x og Multisampling eller hva det nå heter ned til 8x gikk det litt opp ca 55-70, mens på high fikk jeg noen ganger over 100 og laveste var vell 70 elns I bios. CPU-innstilling. Det KAN muligens hjelpe, men siden du har så lave temperaturer kan du jo forsøke å klokke opp cpu litt også :o) kanke klokke den tror jeg :/ Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 29. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2012 Har du slått av Hyper Threading? nei, hvor gjør jeg det? Ikke noe poeng å gjøre det for WOW, Hyperthreading gir heller aldri dårligere ytelse i motsetning til hva enkelte tror. http://www.tomshardware.com/reviews/core-i7-3930k-3820-test-benchmark,3090-12.html I bios. CPU-innstilling. Det KAN muligens hjelpe, men siden du har så lave temperaturer kan du jo forsøke å klokke opp cpu litt også :o) kanke klokke den tror jeg :/ Går fint an å overklokke en i7-3820, du må bare være villig til å bruke baseclock "straps" Lenke til kommentar
hallosn Skrevet 29. mars 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. mars 2012 Har du slått av Hyper Threading? nei, hvor gjør jeg det? Ikke noe poeng å gjøre det for WOW, Hyperthreading gir heller aldri dårligere ytelse i motsetning til hva enkelte tror. http://www.tomshardw...rk,3090-12.html I bios. CPU-innstilling. Det KAN muligens hjelpe, men siden du har så lave temperaturer kan du jo forsøke å klokke opp cpu litt også :o) kanke klokke den tror jeg :/ Går fint an å overklokke en i7-3820, du må bare være villig til å bruke baseclock "straps" srry, men er ikke så flink med Hardware enda. Heldigvis så lærer jeg fort^^ Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 29. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2012 Resultatene i BF3 høres i hvert fall riktige ut nå. Antar du ikke tok en full restart da du gikk fra Ultra ned på High? Lenke til kommentar
hallosn Skrevet 29. mars 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. mars 2012 Resultatene i BF3 høres i hvert fall riktige ut nå. Antar du ikke tok en full restart da du gikk fra Ultra ned på High? restarta ingeting når jeg bytta grafikk. burde jeg har gjort det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå