Gå til innhold

[Løst] Lite Fps med 7970

hallosn

Anbefalte innlegg

hei, jeg kjøpte pc tidligere i uka men sliter med lav FPS. spessielt mens jeg er i Orgrimmar. da ligger jeg på rundt 30 på ultra settings.

Får faktisk 150-200FPS mens jeg er i arena på wow

BF3 ca 40på high setting

Skyrim 45på ultra hvis jeg ser utover landskap.

Monitor : BenQ 24" LCD G2450HM 1920x1080

Specc:

Kabinett: CM Storm Trooper Gaming Big Tower

hovedkort: ASUS P9X79, Socket-2011

Ram: Crucial DDR3 BallistiX Elite 1600Mhz 8GB (kjøpt 2 pakker)

Skjermkort Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5

Prosessor Intel® Core i7-3820 Processor

Kjøling CPU Intel® High Performance Liquid Cooling

Optisk driv Lite-On DVD±RW Writer IHAS124-19

OS SSD Samsung SSD 830 Series 128GB 2.5"

OS Microsoft Windows 7 Home Premium EN

HDD og PSU ble kjøpt av en i klassen

PSU: CM Silent ProM 850w Bronze80 certified, modular.

HDD: husker ikke. 1TB

tror det ikke skal være noe feil med prosesoren ettersom jeg ikke får mer en 35 grader mens jeg spiller eller pinsa ettersom jeg får skrudd på PCen og kan spille spill. jeg har alle oppdateringer til windows7 og siste driver til Skjermkortet.

Syns det er litt rart av en venn av meg får 60fps(han har ikke skrudd av Vsync før så veit ikke hvor mye han faktisk får) med 5870 på ultra instillinger mens han er i Orgrimmar og jeg får 30 med 7970....

noen som har noen ide om hvorfor?

kan folk også poste hvilket skjermkort dere har og hvor mye fps dere får ingame på wow og BF3 (lurer på hvor mye folk får i forhold til meg)?

Takk :)

Endret av hallosn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-jDflNq

På 1 stk Gtx 560 får jeg 30-30 fps på Ultra (uten MSAA).

På 2 stk Gtx 560 får jeg 70-90 fps på Ultra (uten MSAA).

Hadde jeg vært deg ville jeg sett om AMD har en egen driver for 7970 som er beregnet for BF3. Disse gir som regel god ytelse i det spillet, men bommer totalt på alle andre.

Lenke til kommentar

Nå har ikke mitt HD7970 eller GTX680 kommet enda, så per dags dato kjører jeg BF3 med et HD6950/70 og ligger på rundt 60 fps på high settings når jeg spiller online på en 64 server. Dette vipper selvsagt mye opp og ned, men ligger som regel på 60 fps.

Lenke til kommentar

Wow er vel hovedsaklig CPU og det er for det meste kun maks innstillinger på skygge som gjør den store forskjellen (helt crap og utdatert motor i det spillet).

Kameraten min har ca samme setup som deg og har rundt 60-80 fps med alt på maks unntatt skygger.

Må si at 40 fps i BF3 på high er latterlig lite, klarte det samme med 5870 som jeg brukte før.

Angående drivere til skjermkortet som nevnt over: Så lenge du har den nyeste driveren, som er samme som kameraten min har, så burde du dra spillet på ultra ganske greit, noe han klarer.

Som sagt, din fps virker faktisk ganske lav ja. Har du installert driverne til HK-et? Eventuelt, kjører du turbo boost på cpu?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Wow er vel hovedsaklig CPU og det er for det meste kun maks innstillinger på skygge som gjør den store forskjellen (helt crap og utdatert motor i det spillet).

Kameraten min har ca samme setup som deg og har rundt 60-80 fps med alt på maks unntatt skygger.

Må si at 40 fps i BF3 på high er latterlig lite, klarte det samme med 5870 som jeg brukte før.

Angående drivere til skjermkortet som nevnt over: Så lenge du har den nyeste driveren, som er samme som kameraten min har, så burde du dra spillet på ultra ganske greit, noe han klarer.

Som sagt, din fps virker faktisk ganske lav ja. Har du installert driverne til HK-et? Eventuelt, kjører du turbo boost på cpu?

ja, mener jeg skal ha installert og oppdatert driverne til HK-et, og hvis det er Turbo instillingene i biosen du snakker om så ja, det har jeg gjort.

Lenke til kommentar
Hadde jeg vært deg ville jeg sett om AMD har en egen driver for 7970 som er beregnet for BF3. Disse gir som regel god ytelse i det spillet, men bommer totalt på alle andre.

Noe slik finnes ikke, værtfall ikke til 7970. (finnes det noe slik i det hele tatt?)

Hva slags driver er du på hallosn?

Selv bruker jeg nå 8.95.5

http://support.amd.c...007Support.aspx

Prøv denne, og aktiver samtidig Morphological Filtering, så får du MLAA nesten gratis med på kjøpet.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Hvilket skjermkort brukte du før 7970? Kan være lurt å "rydde" opp skikkelig når du innstallerer nytt skjermkort.

Min første bygge pc ;)

Noe slik finnes ikke, værtfall ikke til 7970. (finnes det noe slik i det hele tatt?)

Prøv denne, og aktiver samtidig Morphological Filtering, så får du MLAA nesten gratis med på kjøpet.

Veit ikke helt, men har avinstallert alt som har med AMD, kjørt Ccleaner og registry cleaner og skal installere den du linka nå

Lenke til kommentar

Hvor finner jeg "Morphological Filtering" ?

er ikke så kjent med AMD software, synes det også er helt på tryne vanskelig å finne ting på siden dems(men det kan være at jeg ikke veit hvordan jeg bruker den heller ) x)

Lenke til kommentar

jeg skal sende 7970 tilbake til komplett med Angrefrist-rett og kjøpe 680 istede :p

Høres bra ut?

Høres ut som en rimelig dum idé siden du ikke vet hva som er feil, men om du er villig til å vente en stund på et GTX 680 og aksepterer at det kan være noe annet ved maskinen som er galt er du jo alltids mulig.

Lenke til kommentar

Det du kan prøve, er jo å formatere så du blir kvitt det gamle som ligger igjen av drivere.. Selv om jeg brukte ATiman og driversweeper, så rapporterte ATiman att jeg fremdeles hadde det gamle 4870X2 kortet. Jeg måtte formatere.

Det er verdt et forsøk..

EVT kan du jo prøve å avinstallere med ATiman og installere driver på nytt

http://www.mediafire...sja6d1z3t2ld6as

Endret av FiveInline
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om det er mange folk i MMO's så er 30ish fps ikke unormalt i byer, har ikke klart å forbedre dette ved å oppgradere maskinene heller. Både i wow (byer) og SW:TOR (fleet) går det litt sirupaktig om det er mange folk rundt deg.

Ligger på 100fps+ til vanlig men i byer ser jeg 30 tallet både med AMD og nvidia grafikk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det du kan prøve, er jo å formatere så du blir kvitt det gamle som ligger igjen av drivere.. Selv om jeg brukte ATiman og driversweeper, så rapporterte ATiman att jeg fremdeles hadde det gamle 4870X2 kortet. Jeg måtte formatere.

Det er verdt et forsøk..

EVT kan du jo prøve å avinstallere med ATiman og installere driver på nytt

http://www.mediafire...sja6d1z3t2ld6as

Men jeg har ikke hatt noe annet kort. dette er min første bygge pc

Lenke til kommentar

jeg skal sende 7970 tilbake til komplett med Angrefrist-rett og kjøpe 680 istede :p

Høres bra ut?

Høres ut som en rimelig dum idé siden du ikke vet hva som er feil, men om du er villig til å vente en stund på et GTX 680 og aksepterer at det kan være noe annet ved maskinen som er galt er du jo alltids mulig.

Men selv om det fikser problemet eller ikke så har jeg fortsatt lyst på 680kortet.

en i klassen min skal ta med seg 6970 til meg hvis 680ien hans er bedre en 6970ien.

og uansett så får jeg pengene tilbake for 7970ien siden det er innenfor angrefristen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...