Gå til innhold

Ustabil maskin

Anbefalte innlegg

Hallo,

for noen uker siden bygde jeg en maskin til broren min. Men det har selvfølgelig opstått problemer.

Etter en stund i bruk så fryser plutselig maskinen seg og reset er eneste som fungerer. Også i spill henger maskinen seg enten ved å gå rett ut til windows eller fryse fullstendig.

Spesifikasjoner er:

Abit IC7-G Hovedkort S478/800mhz, SATA

Intel Pentium 4 2.66 GHz Boxed PC533

Corsair TWINX512-2700LL DDR-DIMM 512MB

Hercules 3D Prophet 9600PRO 128MB DDR

Western Digital Caviar 80GB IDE 7200RPM

Windows 2000 pro

Jeg bruker hovedkortets nettverk adapter og lydkort.

All hjelp tas imot med stor glede :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

-Sjekk maskinvare-produsentenes hjemmesider for oppdaterte drivere til ALT av maskinvare!

-Windows update

Hvis ikke dette hjelper bør du formatere os partisjonen og legge inn windows på nytt. Har du fortsatt problemer er løsningen enkel (men stress):

Ta ut/disable alt av hardware utenom skjermkort, en rambrikke og hd. Sjekk at systemet er stabilt ved hjelp av 3dmark/pcmark/whatever før du setter i resten av hardwaren en etter en.

Begynner dataen plutselig å bli ustabil etter at du satte inn f.eks lydkort vet du hvor problemet er.

Lenke til kommentar

Har oppdatert til nyeste BIOS, bruker ATI Catalyst 3.6 til skjermkortet og har prøvd å disable lydkortet. CPU temp ligger på 44 grader ved idle og hovedkortet på 33.

Har ikke uninstalla gamle skjermkortdrivere før jeg har lagt inn nye though. Det bør vel gjøres når jeg tenker meg om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...