Ekko Skrevet 1. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2012 (endret) Jeg har og reagert på at bildene blir langt lysere enn bilder fra forrige kamera, men jeg opplever sjeldent at bildene får utbrente områder. Derfor lurte jeg litt på når dere sier overeksponert om dere da mener utbrent, eller bare at bildene blir lysere enn de burde. Jeg har bare tenkt at så lenge bildene ikke blir utbrente, så er det helt greit at de er lyse, at man kan hente det inn igjen senere på datoren. Endret 1. juni 2012 av Ekko Lenke til kommentar
Lars_Oslo Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Med overeksponerte mener jeg stort sett alt for lyse partier, og av og til utbrente områder (og da er alt hvitt og bare hvitt!). Har også hatt det fast på -0.7, bytter litt her... men det skal være unødvendig å kompensere slik i det daglige. Det med modus-velgeren.. det er synd Nikon ikke har noen (nye) hus i semipro-segmentet lenger.. vet at noen vil plassere D800 der, og ja.. kanskje er det det? I så fall er terskelen til å kjøpe det betraktelig lavere :-) Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 Skal forresten teste ut en D7000 i noen uker fremover, blir spennende det,spesielt med tanke på at mange mener den faktisk er bedre enn 7D og siden jeg har eid 7D fra den kom på markede så blir det intresangt Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Ved bruk av nikontransfer for å overføre bildene til pc så får jeg kunn rawfilene overført til maskinen, jeg har da valgt at raw filene ligger på det ene kortet i kamera og jpg filene på det andre . Har sjekket innstillinger i kamera,lest i instruksjonsboken osv men finner ikke noe. Kobler jeg til mitt gamle D5000 får jeg begge inn på maskinen :hmm: Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Du må kopiere i to operasjoner siden du bruker to minnekort. Hvis du trykker på D7000 knappen skal det komme opp en meny hvor du kan velge kort nr. 2. Det gjør i hvertfall det her. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Du må kopiere i to operasjoner siden du bruker to minnekort. Hvis du trykker på D7000 knappen skal det komme opp en meny hvor du kan velge kort nr. 2. Det gjør i hvertfall det her. Virket ikke på medfølgende utgave ,måtte laste den ned på nytt og da kom de valgene frem Litt tullete at en ikke bare kan huke av for begge kortene samtidig. Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Du må kopiere i to operasjoner siden du bruker to minnekort. Hvis du trykker på D7000 knappen skal det komme opp en meny hvor du kan velge kort nr. 2. Det gjør i hvertfall det her. Virket ikke på medfølgende utgave ,måtte laste den ned på nytt og da kom de valgene frem Litt tullete at en ikke bare kan huke av for begge kortene samtidig. Det gamle: Hvorfor ikke bruke en kortleser heller? Tor Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Du må kopiere i to operasjoner siden du bruker to minnekort. Hvis du trykker på D7000 knappen skal det komme opp en meny hvor du kan velge kort nr. 2. Det gjør i hvertfall det her. Virket ikke på medfølgende utgave ,måtte laste den ned på nytt og da kom de valgene frem Litt tullete at en ikke bare kan huke av for begge kortene samtidig. Det gamle: Hvorfor ikke bruke en kortleser heller? Tor Litt enklere å bare ha kabelen liggende på skrivebordet å stikke den i kamera , enn å plukke ut 2 kort for så å sette dem i kortleser og så tilbake i kameraet. Her er det om å gjøre å være bedagelig 1 Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Du må kopiere i to operasjoner siden du bruker to minnekort. Hvis du trykker på D7000 knappen skal det komme opp en meny hvor du kan velge kort nr. 2. Det gjør i hvertfall det her. Virket ikke på medfølgende utgave ,måtte laste den ned på nytt og da kom de valgene frem Litt tullete at en ikke bare kan huke av for begge kortene samtidig. Det gamle: Hvorfor ikke bruke en kortleser heller? Tor Litt enklere å bare ha kabelen liggende på skrivebordet å stikke den i kamera , enn å plukke ut 2 kort for så å sette dem i kortleser og så tilbake i kameraet. Her er det om å gjøre å være bedagelig Jo enig, men det tar meg 5 sekunder å ta ut minnekortet og sette det i leseren som antagelig er raskere og vil jeg anta. Tor Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Jo enig, men det tar meg 5 sekunder å ta ut minnekortet og sette det i leseren som antagelig er raskere og vil jeg anta. Der er jeg med deg - minnekortleser er såpass mye raskere slik at totalt tidsforbruk er markant mindre såfremt man har tatt en 50-60 bilder eller mer. Og kortleseren er fastmontert i maskinen, så da er det enda mindre å finne frem. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Jo enig, men det tar meg 5 sekunder å ta ut minnekortet og sette det i leseren som antagelig er raskere og vil jeg anta. Der er jeg med deg - minnekortleser er såpass mye raskere slik at totalt tidsforbruk er markant mindre såfremt man har tatt en 50-60 bilder eller mer. Og kortleseren er fastmontert i maskinen, så da er det enda mindre å finne frem. Sa jo bedagelig da, menst filene overføres skal en jo ut på kjøkkenet og hente seg nykokt kaffe og et kakestykke slik at en kan nyte bildene sikkelig 1 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Sa jo bedagelig da, menst filene overføres skal en jo ut på kjøkkenet og hente seg nykokt kaffe og et kakestykke slik at en kan nyte bildene sikkelig Da er du ikke interessert nok i bildene dine Eller for glad i kaffe og kaker Neida, det er et greit argument at man kan alltids bruke tiden til noe annet. Jeg har dog hørt en del skrekkhistorier om brente USB-porter og korrupte filer ved kopier via kabel, så det er nok derfor jeg er skeptisk. 1 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Vet at dette kamera er blitt fremstilt som et bedre kamera enn 7D av enkelte, vel de som sier det har neppe brukt begge , på bildekvalitet er de temmelig lik, på ergonomi , meny og brukervennlighet derimot ligger 7D lang foran uten tvil . Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Var på møte i fotoklubben i dag og siden jeg nå bruker D7000 så spurte jeg 3 stk der som har dette kameraet om hva de syntes om det. Joda kameraet var forsåvidt greit men alle 3 hadde fått samme feil etter 1500-3000 bilder, nemmelig olje på sensorn,alle måtte sendes inn og dette kunne ikke fikses i Norge men i latvia en rep som tok ca 6 uker fra de sendte det til de fikk det tilbake :hmm: Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 (endret) Sjekket du samtidig serienummer og hvor de kjøpte kamera fra? Kan jo være at de alle fikk kamera fra samme produksjonsbatch. Endret 7. juni 2012 av tomsi42 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Sjekket du samtidig serienummer og hvor de kjøpte kamera fra? Kan jo være at de alle fikk kamera fra samme produksjonsbatch. nei,vet bare at alle var kjøpt hos fotovideo , men hvorfor kan ikke slikt fikses i Norge ,må det virkelig sendes utenlands for slike reprasjoner ..... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 nei,vet bare at alle var kjøpt hos fotovideo , men hvorfor kan ikke slikt fikses i Norge ,må det virkelig sendes utenlands for slike reprasjoner ..... Man skal spare penger, vettu. At det ender opp med sure kunder, bryr de seg ikke om. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 nei,vet bare at alle var kjøpt hos fotovideo , men hvorfor kan ikke slikt fikses i Norge ,må det virkelig sendes utenlands for slike reprasjoner ..... Man skal spare penger, vettu. At det ender opp med sure kunder, bryr de seg ikke om. Nei det er vel pengeboka som bestemmer der også ,men hvor utbredt er dette problemet på D7000,mener jeg har lest om flere slike tilfeller tidligere Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Nei det er vel pengeboka som bestemmer der også ,men hvor utbredt er dette problemet på D7000,mener jeg har lest om flere slike tilfeller tidligere Jeg tror ikke det er et stort problem; men leter du internet, så finner klart mange som klager over problemet. Men ser men antall klager kontra antall solgte D7000,så er nok problemet forsvinnende lite. Det er et problem som dukker opp ved jevne mellomrom; sist jeg leste om det, så var det en av Canon modellene som var plaget. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Nei det er vel pengeboka som bestemmer der også ,men hvor utbredt er dette problemet på D7000,mener jeg har lest om flere slike tilfeller tidligere Jeg tror ikke det er et stort problem; men leter du internet, så finner klart mange som klager over problemet. Men ser men antall klager kontra antall solgte D7000,så er nok problemet forsvinnende lite. Det er et problem som dukker opp ved jevne mellomrom; sist jeg leste om det, så var det en av Canon modellene som var plaget. OK,fikk bare litt betenkeligheter siden 3 av 3 med dette kameraet i fotoklubben hadde samme feilen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå