Gå til innhold

D7000 begynner å komme på lager igjen - hva med prisen?

Anbefalte innlegg

Jeg har fulgt med litt på D7000, lagerstatus og priser i vår. De første kameraene som kom inn ble solgt ganske fort, dette var rundt midten av mars. Deretter når butikkene nå har fått inn rikelig av noen kits ser det ut til å dekke etterspørselen, men tror fortsatt det er endel som har satt og ventet og kjøpt.

Jeg tror det er grunnen til at prisen holder seg.

Dessuten virker folk litt kresne på kitkombinasjonen, og fremdeles er ikke 16-85 kitet kommet inn på lager, tror en del venter på dette.

Når det gjelder en evt 7100-modell er det vel heller ikke utenkelig at den vil få et lite prishopp i forhold til d7000, så selv om den vil være en forbedring, må man vel regne med å betale litt mer. Og ettersom de har hatt stopp på d7000-produksjonen i flere mnd kan det vel tenkes at de henter seg inn igjen der før de begynner å rulle ut noe nytt, så man kan jo tenke seg at det kan ta en stund før 7100 kommer (bare ren spekulasjon fra min side).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er en crazy ide...

Kjøp D7000 nå. På de stedet du syns gir det beste tilbudet og som du får best service hos i ettertid. Så slutter du å følge med på prisutvuklingen. Prisen vi sikkert gå noen hundrelapper i den ene eller andre retningen, og til slutt helt sikkert ganske mye ned når ny modell lanseres.

Når neste modell kommer er din D7000 akkurat like bra.

Og så har du et kamera, noe du ikke har hvis du venter.

Men som sagt, dette er jo en ganske crazy ide...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Støtter rogkas her, gitt. I beste fall sparer du noen hundrelapper om du sitter på gjerdet, og det er kjipt å ikke ha kamera mens man venter. Jeg kjøpte D7000 i slutten av januar i år (var jeg heldig som bare labbet inn på japanphoto og fikk plukket opp et eksemplar, eller startet ikke leveringsprobleme før litt senere?) og bryr meg ikke stort om det kommer en oppgradering etterhvert. Kameraet er mye for pengene, og har gitt meg vanvittig mye glede de få månedene jeg har hatt det. Hvis du hele tiden skal sitte på gjerdet og vente til det kommer noe bedre får du aldri kjøpt noe, for det er alltid noe bedre rundt hjørnet.

Lenke til kommentar

Rogkas og Shimran: Ser dere skriver "du", vet ikke om det er meg som er trådstarter dere snakker til da.

Som sagt har jeg kjøpt et nå. Men jeg sparte vel 600kr på å vente en mnd, helt greit for meg som har tålmodigheten.

Shimran:Leveringsproblemene startet vel i slutten av november, men vet det var noen ikke-nettbutikker som hadde liggende på lager. Har også virket som det har vært tørt for bare huset eller kombinasjonen med 16-85 og 18-200. 18-105 har vært lettere å få tak i, samt komboer med tamron (utfra det jeg har sett på nett).

Hvilken fikk du da, og hvor mye betalte du?

Lenke til kommentar

Jeg har D90, men har veldig lyst på D7000 og kommer til å vente til prisen kommer under 7000. Sjekker også bruktmarkedet daglig i håp om et kupp, men har egentlig mest lyst til å kjøpe det nytt. Har også vurdert å vente på D7100, men med tanke på at det sikkert vil koste over 10.000 nytt, kan jeg like gjerne kjøpe D7000 nå og heller oppgradere til D800 om noen år.

Lenke til kommentar

Jeg har D90, men har veldig lyst på D7000 og kommer til å vente til prisen kommer under 7000. Sjekker også bruktmarkedet daglig i håp om et kupp, men har egentlig mest lyst til å kjøpe det nytt. Har også vurdert å vente på D7100, men med tanke på at det sikkert vil koste over 10.000 nytt, kan jeg like gjerne kjøpe D7000 nå og heller oppgradere til D800 om noen år.

Eller noe som er enda bedre, behold D90 og bruk de ca 7000 på et eller to gode objektiver.

Lenke til kommentar

Ingen dum idé, men jeg er nok fast bestemt på at jeg skal ha D7000. Det var jeg da jeg kjøpte D90 også, men jeg kom over et kjempekupp jeg bare ikke kunne motstå, så da kjøpte jeg det for å ha noe i mellomtida, for så å kunne selge det med fortjeneste når jeg omsider kjøper D7000.

Lenke til kommentar

Jeg har D7000 selv og kan gjerne gå god for at det er et godt kamera. En kamerat av meg har D90, og det er ikke lett å se noen stor teknisk forskjell mellom disse to.

Men du står jo fritt, kjøp som du vil.

Hmmm...jeg kjenner jo ikke din økonomiske situasjon, men de 7000 kronene kan jo også brukes til en fotoreise med det utstyret du har...:-/

Lenke til kommentar

Skjønner at det kan anses som en unødvendig oppgradering, men jeg har nå uansett bestemt meg. Nå kommer jeg uansett til å bruke dette kameraet lenge, og det blir nok en større oppgradering neste gang.

Sjekka forresten prisguiden akkurat nå, og Lefdal er nede i 7844, som er én krone billigere enn Pixmania. De har riktignok ingen på lager. Tre andre butikker er også nede i under 8000 nå.

Lenke til kommentar

Fotovideo har det for 8295, og i følge nettsiden har de 100+ på lager. Joda, noen hundrelapper dyrere, men ikke noe man sulter ihjel av.

Så hvis du bor i, eller i nærheten av Oslo, kan du kanskje stikke innom butikken og ha et i hånda før helgen...:-)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Bare for å holde tråden oppdatert så så jeg det var messetilbud på fotovideo til 7000 ene dagen og 7300 hele uken.

Men jeg har som sagt kjøpt og er happy, ser meg ikke tilbake etter de 700kr ekstra når jeg hatt muligheten til å bruke kameraet både 17. mai og en dåp.

Lenke til kommentar

Kjøpte et for 6500 for noen uker siden. Nesten helt ubrukt med under 1000 eksponeringer. Er ihvertfall kjempefornøyd, og jeg vil nesten si det er en større oppgradering fra D90 enn jeg hadde regna med. Fikk også igjen 50% mer enn jeg ga for D90-en, så da gikk alt som det skulle.

Lenke til kommentar

Kjøpte et for 6500 for noen uker siden. Nesten helt ubrukt med under 1000 eksponeringer. Er ihvertfall kjempefornøyd, og jeg vil nesten si det er en større oppgradering fra D90 enn jeg hadde regna med. Fikk også igjen 50% mer enn jeg ga for D90-en, så da gikk alt som det skulle.

Du må ikke si at du har tjent på et salg, enkelte her inne missliker det sterkt har jeg erfart :grin:

Lenke til kommentar

D7000 er et bra hus, ingen tvil om det. Dog er jeg misfornøyd med mitt pga to ting;

1: Det overeksponerer! (problem/feature som er mye diskutert på mange fora. Jeg knipser konstant med -0.3, men løser ikke problemet).

2: Jeg henger det som regel på skulderen, og når jeg skal ta et bilde så må jeg alltid sjekke at det står i riktig modus (P, M, ..), for når det henger på skulderen kommer jeg ofte borti modus-velgeren. Tidligere hadde jeg D300, og da var dette selvsagt ikke noe problem da velgeren på semipro og pro er laget slik den bør være.

Punkt 2 ovenfor er jo en smaksak, selvsagt. Punkt 1 er et problem, selv om Nikon muligens ikke synes det :-).

Lenke til kommentar

1. Jeg knipser konstant med -0.3, men løser ikke problemet...

2...for når det henger på skulderen kommer jeg ofte borti modus-velgeren.

1. Det riktige tallet er -0.7 og det har løst problemet siden D7000 kom på markedet ;)

2. Uvaner er enkelt å løse - og det finnes mange smarte skuldervesker for kamerahus ;)

Lenke til kommentar

1. Jeg knipser konstant med -0.3, men løser ikke problemet...

2...for når det henger på skulderen kommer jeg ofte borti modus-velgeren.

1. Det riktige tallet er -0.7 og det har løst problemet siden D7000 kom på markedet ;)

2. Uvaner er enkelt å løse - og det finnes mange smarte skuldervesker for kamerahus ;)

Nja en bruker vel ikke skulderveske om en skal ha kamera lett tilgjengelig, dette er forøvrig et "problem" som flere kamera har, opplevde det selv et par ganger med 7D .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...