Gå til innhold

D7000 begynner å komme på lager igjen - hva med prisen?

Anbefalte innlegg

Har satt på gjerdet en god stund (6mnd) og argumentert med meg selv og mot meg selv om hvorfor jeg skal eller ikke skal kjøpe meg et D7000.

Nå har jo dette for min del gått helt greit å ikke handle iom at det (nesten) ikke var tilgjengelig i noen butikker (iom flom i Thailand), men ser nå at det begynner å komme på lager igjen.

Jeg har vel nå bestemt meg for å kjøpe et, men når jeg har ventet såpass lenge går det fint å vente en måned til dersom man kan forvente at prisene faller litt etterhvert som det kommer på lager igjen.

Ser på prishistorikken her at prisene var på vei ned mot 6500 for huset mot slutten av 2011, antakeligvis rett før flommen førte til kameratørke mot slutten av november:

https://prisguiden.no/produkt/nikon-d7000-133701/prishistorikk

Jeg er klar over at alt folk kan komme med er kvalifiserte gjett, men tror dere at kameraet snart vil komme ned igjen på gammelt nivå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har sitti på gjerdet i 6 mnd. Priser vil variere, antagelig mest ned, men også noen ganger litt opp. Etter 6 mnd bør man kunne bestemme seg, så jeg sier løp og kjøp eller glem hele kamera.

Kanskje er ikke jeg den rette til å komme med råd, har selv ingen særlig erfaring med å sitte på gjerdet i mer enn 6 timer.

Lenke til kommentar

Jeg tror nok vi kommer fra ulike verdene mhp tålmodighet ja.

Grunnen til at jeg har satt så lenge er nok både delt mellom tilgjengelighet (kom inn igjen på lager forrige uke), samt at jeg har vært litt frem og tilbake på hvilket kit jeg ville ha eller om jeg skulle gå for bare hus. Feks er 16-85 kitet ikke kommet inn enda, men jeg ser man noen steder kan kjøpe hus+objektiv enkeltvis.

Men nå var det ikke impulskontrollen min som var tema, men heller prisutviklingen, er kjipt å betale 8500 for noe nå som koster 7000 om en mnd når man likevel har ventet såpass lenge. Jeg har greid meg fint i 6 år med D70s, så jeg tåler nok en måned til.

Ettersom D7000 har vært i en spesiell situasjon med produksjonsstans og hadde en prisøkning rett før lagrene gikk tomme, ville det ikke være unaturlig med et lite fall.

Endret av Ekko
Lenke til kommentar

Gikk jo rykter om at D7000 skulle fases ut da den lå for nært opp til D300 og at det ikke ville være "plass til den når D400 ble markedsført (D400) vil trolig bli annonsert til høsten. :hmm:

Håper dette er bare "løse" rykter og at D7000 dukker opp igjen. Kan godt tenke meg denne som suplement til D90. :omg:

Lenke til kommentar

Gikk jo rykter om at D7000 skulle fases ut da den lå for nært opp til D300 og at det ikke ville være "plass til den når D400 ble markedsført (D400) vil trolig bli annonsert til høsten. :hmm:

Det er fint hvis du kan lenke til et av ryktene du nevner...

Om jeg finner den igjen, satt å bladde litt rundt og så dukka den opp, mener det var en dansk side , jeg kan heller ikke garantere for seriøsiteten i den .

Lenke til kommentar

Håper dette er bare "løse" rykter og at D7000 dukker opp igjen. Kan godt tenke meg denne som suplement til D90. :omg:

Er litt i samme tankebaner selv, men da med å bytte ut D90 for D7000. Vet det ikke er all verdens til oppgradering, men er lysten på en bedre video-modus og da blir det for dyrt å måtte opp på de aller nyeste kameraene eller bytte system (som ikke er aktuelt).

Lenke til kommentar

Med pixeltetthet på D800 og en pris som vil være ned mot 15.000 innen et år, hvorfor trenger man D400? Dette med 10+ bilder pr sekund er jo ikke noe man trenger i praksis. Tar det meste av sport på D3/D3s i CL satt til 5 bilder pr sekund. Selvsagt vil D400 være langt billigere i produksjon, så D400 dukker nok opp med 7-8 bilder/sek

Lenke til kommentar

Med pixeltetthet på D800 og en pris som vil være ned mot 15.000 innen et år, hvorfor trenger man D400? Dette med 10+ bilder pr sekund er jo ikke noe man trenger i praksis. Tar det meste av sport på D3/D3s i CL satt til 5 bilder pr sekund. Selvsagt vil D400 være langt billigere i produksjon, så D400 dukker nok opp med 7-8 bilder/sek

Tja hadde 8 på 7Den og brukte det rett som det var,spesielt når en holdt på med småfugler ...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det tilbudet fikk jeg ikke med meg .. og nå er prisen tilbake til 8285. hmm :hrm:

Jeg er i samme posisjon som det du var i, ønsker meg en D7000. Samtidig følger jeg med på

ryktebørsen, D400 og en D7100 sies å være på vei. Det jeg spør meg om er om de er verdt å

vente på.

Lenke til kommentar

Tenkte det samme selv, men etter en del erfaringer fra kjøp av PC-deler (og påfølgende venting på "det nyeste og beste"), så bestemte jeg meg for å bare slå til og kjøpte meg et D7000. Ikke angret på det enda. Hvis og når D400/D7100 kommer, så får jeg heller se hvordan det blir da.

Større sjanse for at jeg heller kjøper et mindre "ta-med-overalt"-kamera, enn at jeg betaler mellomlegget til et nytt speilrefleks :)

Lenke til kommentar

Pixmania har hatt det til 7845 en stund nå, så 7690 er jo ikke all verdens tilbud. Fant en eller annen messekatalog fra i fjor høst hvor det kosta 6500, noe som er en populær pris på bruktmarkedet i disse dager. Hadde ikke gjort noe om det kom ned på den prisen fast.

Jeg har også tenkt tanken på å vente på 7100, men hvor mye kommer det til å koste nytt? Noen som husker hva 7000 kosta nytt da det kom?

Lenke til kommentar

Pixmania har jeg sett bort fra, har hørt så mye hårreisende forbrukersaker derfra at de ser jeg ikke som aktuelle å handle fra.

Netonnet mener jeg hadde det til ca 7850 noen dager, men forsvant fort fra lager. Mener de hadde prisen en liten mnd til, men ingen på lager. Nå har den gått opp uten at de har fått det inn.

Lenke til kommentar

Nå er det ikke umulig å få tak i D7000, leveringsproblemer eller ikke.

Jeg tror at det ikke omsettes så mange D7000 og at det er en av flere grunner til at prisen holder seg. Enten så starer en på 3000/5000 modellene eller så går en for FF kameraene.

Derfor er jeg litt spent på hva D400 modellen blir, Dx eller Fx ?

En D7100 må nødvendigvis være en oppdatering/forbedring, så spørs det om den er verdt å vente på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...