Gå til innhold

– Bruktsalget dreper bransjen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde jeg vært utgiver eller utvikler ville jeg brydd meg mindre. Fremtiden er digital nedlastning der de kan selge 1 kopi pr kjøpe sum (og dermed "nye" spill til hver eneste spiller, så lenge man ikke kjøper kontoen til noen andre). Dessuten blir fler og fler spill free to play og med mikrotransaksjoner i liket med feks WoT, som har en fortjeneste på over 50 millioner kroner pr mnd. World of Tanks er ikke et spesiellt bra spill engang. Det som dreper bransjen er endeløse søppelspill som ikke er verdt annet en underholdningsverdien de månedene de ligger på topplisten. De blir som hitlåter på en måte, de lever på hypen. De spillene som virkelig er kunstverk og har spill-verdi blir ofte oversett og de drukner i roperten til EA og Activision. Jeg synes det

er bedre tankegang, og mer fornuftig, enn hva bruktsalget har å si for bransjen. Det handler om hva utviklerne vil gi spilleren. Endret av Green_Monster
Lenke til kommentar

Men da sitter man med problemet at man må være online. Jeg vet det er ett problem for noen

Det er et problem for alle dersom serverene går ned.

To ganger med lang nedetid for psn i fjor, hacker angrepet og tunamien. Tenk om PS3 hadde krevd konstant oppkobling mot de serverene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nedlastning er en dårlig løsning for konsoll jaffal, som har meget begrenset med harddisk plass.

Tror som Green_Monster at neste generasjon konsoller trolig kommer til og ha større lagringsplass. Den avgjørende faktoren for om de faktisk kommer til og få mer lagringsplass kommer til og være avhengig av om digital nedlasting blir et utbredt fenomen på konsoll. Teknologien er definitivt på plass, spørsmålet er om bransjen ser det som et behov å ha mye lagringsplass på konsoller.

Endret av Comic Sans
Lenke til kommentar

Anbefaler alle som er interessert i dette å lese denne artikkelen på wired.com

http://www.wired.com...ideo-expensive/

Bra link og artikkel !

Selv om den kanskje ikke helt får med seg 100% av problemet så tror jeg at den treffer hardt.

Jeg kjøpte nylig Legend of Grimrock nettopp fordi spillet kostet "kun" 11$ og det er akkurat den sjangeren som jeg liker best, old school rpg's!

Prisene på nye spill må ned for at spillerne skal kunne kjøpe flere spill , personlig kan jeg ikke forstå at etter så mange år med Xbox 360 og Ps3 at det fortsatt koster så mye å utvikle spill til disse platformene. Sier kanskje litt om hvor gigantisk feilsatsing egentlig disse spillkonsollene har vært.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...