Gå til innhold

Vil overtale BioWare med cupcakes (PC, PS3, X360)

Anbefalte innlegg

Mekanisk ein litt oppussa utgåve av ME2 - kurant skyting, betre skill- og inventory-system. Framleis eit steg bakover måla opp mot ME1. Narrativt endå verre enn ME2 (!), frå småting som karakter(re-)design til gapande hol som den politiske kulissen og sjølve plotet, eller reine katastrofar som heile Kai Leng-karakteren. Overraskande kjekk multiplayer.

Ser ikkje heilt kvifor det er relevant her, då.

For min del var det var interessant å høre hva du synes, fordi mange jeg har hørt klage høyt om slutten har vært rimelig fornøyd med resten av spillet. Du virker fornuftig, så du kan bake muffins til Bioware med god samvittighet. Er bare blitt litt skeptisk til offentlige hylekor i det siste. Virker som at det nesten er for lett å klage idag, for ofte synes jeg at små problemer kan vokse seg unaturlig store ved hjelp av sosiale medier.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synest snarare terskelen for å klage er for høg i spelindustrien, frå eit kundeperspektiv. Inntrykket vart forsterka då spelindustrien sine lojale hundar (mellom andre IGN, Destructoid, og GamesRadar) ikkje kasta vekk eitt sekund på å erklære alle som ytra misnøye for "entitled". Pluss ymse andre usjarmerande karakteristikkar. Dei gløymde visst undervegs at som presse skal dei drive "checks and balances" mot industrien, ikkje vere ein kundefiendtleg forlenging av PR-kontora til EA.

Lenke til kommentar

Har ennå ikke nådd slutten, men er det virkelig så dårlig? Har aldri vært borti at en slutt har fått så mye oppmerksomhet. Hva mener folk at Bioware skal gjøre? Gi ut en ekstra filmsnutt som viser en alternativ og bedre slutt på serien? Om man elsket spillene så er vel bare slutten 0,1% av hele innholdet. Spillet er ved veis ende uansett, så skjønner ikke hvorfor alle henger seg så mye opp i det.

Lenke til kommentar

//////SPOILERS////////

Vi trenger ikke en "søt" slutt. Mass Effect-historien har alltid handlet om valg og kompromiss, og å bli en martyr for hele galaksen er i så måte en passende slutt. (Ikke at jeg ikke vil at Shepard skal overleve, tvert imot.)Det vi trenger er en slutt med vesentlig færre plotthull og ikke minst uten en deus ex machina som blir introdusert de siste fem minuttene.

////////SPOILERS////////

Har ikke noe problem med at de introduserer en deus ex machina som du sier, det var forventet. Det var jo i grunnen bare to alternativer Bioware kunne velge, enten så vet du alt før du når slutten, eller så får du vite alt der (slik som nå). At valgene du har til rådighet ikke reflekterer valg du har gjort i spillet (som de jo gjør, du har ikke alltid alle tre mulighetene) er jo helt greit. Catalysten eksisterte jo før Shepard kom til verden, hvorfor skulle den forandres etterhvert som han/hun gjorde ditt og datt? Så det er ikke det som er problemet med slutten.

Problemet er at sluttsnutten er altfor kort. Det er her Bioware kunne ha tatt hensyn til valgene, ved å vise forskjellige snutter om hva som skjer etterpå, avhengig av hvem du hjalp osv. I stedet for å bare kutte til svart som de gjør nå. De burde jo også ha endret litt på dialogen på slutten, men det ville jo heller ikke ha påvirket sluttene du kan velge mellom. I tillegg skulle jeg ønske det var en slutt der alt går til hælvete og reaperne vinner.

Endret av Buddy Dacote
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...