Complexity Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Nå er det vel ingen multimetere som klarer å måle så høy strøm før sikringen blåser, 10 ampere max som regel. Husk på at bil er likestrøm da dvs DC Forøvrig et godt poeng som gikk meg forbi Har dog vært borti en del eldre multimeter, og billige typer som ikke har sikring, dog klarer den nok ikke å måle så høyt. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 28. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2012 Multimetere til andre ting en Volt er for meg ett stort mysterium. Stilte den på 200m og fikk opp 31,4. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Skaff deg et tangamperemeter, som måler strømmen som går i ledningen uten å demontere. Denne for eks: http://biltema.no/no/Verktoy/Maleverktoy/Maleinstrument/Tangamperemeter-DCM-6003-ACDC-15287/ Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Multimetere til andre ting en Volt er for meg ett stort mysterium. Stilte den på 200m og fikk opp 31,4. still multimeteret på symbolet som viser: A= Deretter tar du av en batteripole, og måler mellom batteripolen og kabelen som sto på batteripolen slik at strømmen går gjennom multimeteret. Mulig du må bytte plassering på hvor måleprobene på multimeteret skal stå. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 29. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2012 har ikke noe A= på multimeteret mitt. har ikke hatt tid til å gjøre noe mer med bilen enda, skal prøve å få sett på det på lørdag... Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 har ikke noe A= på multimeteret mitt. enn A DC, DC A, DCA, da? Noe i den retningen?? Lenke til kommentar
Indian Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Har du montert en bilradio eller annen spiller i bilen i den siste tiden? Lenke til kommentar
Indian Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Jeg har hatt en slik en stund..... http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=33462135 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 30. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2012 enn A DC, DC A, DCA, da? Noe i den retningen?? Har dette multimeteret: http://biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Testinstrument-og-Elektronikk/Digitalt-multimeter-15133/ Står vel A DC eller noe slikt på høyresiden av multimeteret, jeg hadde det på venstresiden. Har du montert en bilradio eller annen spiller i bilen i den siste tiden? Har tatt ut det jeg hadde i, har sakt det 2 ganger før her... Jeg har hatt en slik en stund..... http://www.finn.no/f...nnkode=33462135 Det koster da bare 99 kr på biltema Lenke til kommentar
Inz4ne Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Du har ikke lagt merke til om kjølevifta på bilen går i tide og utide, f.eks startet opp etter du hr stoppet bilen og ikke slutter igjen relativt kort tid etter? Kjølevifta på 406-en min spiste mye strøm ganske fort. Hos meg var probleme et kretskort som styrte vifta på en måte som hadde blitt irret i stykker grunnet dekslet hadde falt av og kortet ble druknet i salt. Man kan og få det problemet med vifta om releene som styrer den bestemmer seg for å tulle. Så du kan jo prøve å undersøke det, på 406-en min gikk kjølevifta på en 40A kurs, Lenke til kommentar
Indian Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Hva med å trekke ut en sikring om gangen. Det er tidkrevende men slik kan du isolere komponenter og ikke kaste bort tid på en krets det ikke er feil med. For å spare tid, kan du trekke ut to eller tre om gangen. 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 13. april 2012 Forfatter Del Skrevet 13. april 2012 Før jeg fikk virkelig feilsøkt ble feilen borte like fort som den kom. Alt er greit nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå