Gå til innhold

Hodetelefoner til 1000-1500,-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hallais!

Er igjen på leting etter de beste hodetelefonene til under 1500,-

De burde være;

Behagelige, og lukket (Ikke så ekstremt viktig)

Skal brukes sammen med en Creative Nomad Zen NX, og PCen på LAN o.s.v.

Synes personlig Grado sine sr60 er noe av de minst behagelige høretelefonene jeg har prøvd i den prisklassen, men lyden er veldig bra. Sennheiser sin HD 5xx serie er bra, ekstremt komfortable å ha på, akg har sikkert noen fine modeller i den prisklassen også.

AtW

Lenke til kommentar

Siden musikk og lyd smak er helt subjektivt, er det beste for deg å stikke innom noen hi-fi butikker og prøvelytte før du bestemmer deg.

Grado serien er svært gode for bl.a. gitarbasert musikk, mer enn f.eks. elektronisk musikk. På det området (elektronisk) og i den prisklassen skal det vanskelig la seg gjøre å feile med et par Sony klokker. Philips har også noen gode modeller i det området over 1000,-.

Men drit nå i hva jeg og andre her sier, og prøv det selv..

Lenke til kommentar

Problemet er at jeg får ikke testet noe serlig, siden jeg bor i en liten by ved kysten på sørlandet :(

Jeg hører 99% på gitarmusikk så Grado burde vært greie de, men jeg har hørt at de er heeelt forferdelige å ha på seg. Ser også helt fæle ut. Vet noen om noen norske nettbutikker som selger beyerdynamic eller Sennheiser?

Lenke til kommentar

akg ruler men har litt svak(flat) bass. De er også svært komfortable så lenge man ikke har et veldig lite hode, da de har svære ørevarmere.

Har ikke prøvd stanton eller ministry of sound så de har jeg ikke tenkt å uttale meg om.

westaudio selger akg og beyerdynamic. Jeg tror fona selger sennheiser og koss.

Koss er ikke så veldig bra, men de duger og har god kvalitet i forhold til pris.

Beyerdynamic dt250 er best, rett etter ligger sennheiser hdxxx. mange mener det er omvendt, men sånn er det altså ikke

Lenke til kommentar
Hallais!

Er igjen på leting etter de beste hodetelefonene til under 1500,-

De burde være;

Behagelige, og lukket (Ikke så ekstremt viktig)

Skal brukes sammen med en Creative Nomad Zen NX, og PCen på LAN o.s.v.

Jeg har selv noen Sony MDR-v700 som ligger ca på ditt prisnivå. De er lukka med stor L. Kan godt bruke dem som hørselsvern og på datapartys hører du ikke en lyd utenfra. De er sinnsykt lettdrevne så selv den lille minidiscen min klarer å drive dem! Det gjør dem velegna på f.eks bussen. Bra på film også takket være god bass (litt for mye til musikk imho), men f.eks er Grado SR60 billigere samtidig som SR60 er bedre til musikk (med unntak av techno?).

Kort sagt, du får bedre lyd til mindre penger, men du får ikke noe som er så godt lukka og neppe noe så lettdrevent.

Lenke til kommentar

Jeg har AKG Monitor 141 selv. De har en litt mørk klang, men når du venner deg til det er de både behagelig å ha på seg og har utmerket lyd. Jeg føler de passer mange stilarter, men de er ikke spesielt glad i musikk med mye og hard bass. Jazz, pop, rock og slikt er veldig bra med dem.

Lenke til kommentar
Er noen av de her noe stas?

AKG K401 1595,- - (Litt i dyreste laget)

Stanton DJ 2000 1095.00,-

Ministry of Sound DJ 1005 699,-

ministry of Sound DJ 1003 1395,-

Koss UR 40 895,-

Koss R/50B 745.00,-

Noen som har erfaring med noen av disse?

Heller veldig mot Koss UR-40 p.g.a. prisen. Er det noen grunn til at jeg ikke burde velge de?

Jeg har selv de AKG K401 og er veldig fornøyd. Jeg synes også de er veldig gode å ha på, så jeg har ingen problemer med å ha de på i timevis. De viler rundt øret, så det blir ikke klemt flatt.

Lenke til kommentar
Høres bra ut!

Er de gode til musikk? I såfall, hvilke genre hører du på?

Jeg synes lyden er helt glimrende, har ingenting å utsette på den og opplever den som ufarget. Allikevel har jeg etter min mening hørt på langt fra mange nok hodetelefoner til at jeg kan si noe om hvordan de plasserer seg i forhold til resten når det gjelder lyd/pris. Lyd er jo også veldig subjektivt, og hva den enkelte legger i begreper for å beskrive lyd vil jo variere.

Når det gjelder genere hører jeg på så og si alt. Punk, hardcore, rap, metal, rock, pop, techno, akustisk, osv. Har ingen negative ting å si i forhold til noen av disse. Det blir jo også litt meningsløst å ta trekke frem ord som HiFi fantaster bruker om produkter i 100000 kroners klassen for å beskrive et produkt til 1595,-

Jeg legger som tidligere nevt stor vekt på komfort. Da jeg kjøpte dem lette jeg endel og prøvde mange forskjellige. De var sånn sett overlegne i forhold til de andre jeg kom over. Det er desverre begrenset hvor mange man får prøvd siden det ikke er så mange butikker som har et bredt utvalg. Jeg var på jakt etter noen som viler rundt øret, ikke på det og sånn sett er det nok flere andre også som kunne vært aktuelle.

Hvis jeg skal prøve meg på en analogi vil jeg si de minner meg mer on Dali høyttalere enn Cerwin Vega, hvis du skjønner hvor jeg vil.

Jeg ville ihvertfall kjøpt dem igjen i dag.

Lenke til kommentar

De virker topp, men koster jo en god del :

Inkl. frakt så blir det jo litt penger. Er egentlig på leting etter noen hodetelefoner som hviler rundt øret jeg også, med god lyd. Trenger ikke være noe übersaker. Bare de funker å ikke har for mye bass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...