PrimeNO Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Hei, Jobber med IT infrastruktur og er forholdsvis dreven innen IT verden, men sliter med å finne relevant info ang et irriterende problem jeg har hatt en stund. Når HDD jobber mye er det nesten umulig å bruke windows 7.. Det kan være kopiering, installasjon, indeksering av filer etc. Når hdd jobber hardt så låser maskin seg nesten helt. Dette er en felles nevner for alle mine pcer og ser at svært mange har dette problemet på nettet. Jeg har prøvd følgende: - deaktivere remote differential compression - prøvd å bruke annet program for kopere filer( men dette løser ikke installasjoner) - deaktivert hdd indexing - deaktivere dvalemodus Jeg merker at minne maxer ut også imens den kopierer. jeg kan tenke meg at dette gjøres siden hdd ikke har mer kapasitet og den bruker minne som buffer. men hvis det hadde vært en mulighet for å kjøre en limit på hdd slik at den ikke jobbet 100% på en oppgave slik at man kunne jobbe samtidig hadde kansje fungert. Jeg er sikker på at det finnes noen som har en løsning på dette. utenom å ha 4 SDD i raid. Anyone? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Alle moderne harddisker bruker DMA så kopiering av filer bør ikke bruke nevneverdig prosessorkraft eller minne. Kjører du noen udde filsystem? Lenke til kommentar
PrimeNO Skrevet 29. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2012 Alle moderne harddisker bruker DMA så kopiering av filer bør ikke bruke nevneverdig prosessorkraft eller minne. Kjører du noen udde filsystem? Nei jeg gjør ikke det. vanlig NTFS. har også prøvd å skru av antivirus realtime scan. Noen som har noen forslag? Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 (endret) nvm Endret 29. mars 2012 av Clue Lenke til kommentar
thomit Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 (endret) Hei, Jobber med IT infrastruktur og er forholdsvis dreven innen IT verden, men sliter med å finne relevant info ang et irriterende problem jeg har hatt en stund. Når HDD jobber mye er det nesten umulig å bruke windows 7.. Det kan være kopiering, installasjon, indeksering av filer etc. Når hdd jobber hardt så låser maskin seg nesten helt. Dette er en felles nevner for alle mine pcer og ser at svært mange har dette problemet på nettet. Jeg har prøvd følgende: - deaktivere remote differential compression - prøvd å bruke annet program for kopere filer( men dette løser ikke installasjoner) - deaktivert hdd indexing - deaktivere dvalemodus Jeg merker at minne maxer ut også imens den kopierer. jeg kan tenke meg at dette gjøres siden hdd ikke har mer kapasitet og den bruker minne som buffer. men hvis det hadde vært en mulighet for å kjøre en limit på hdd slik at den ikke jobbet 100% på en oppgave slik at man kunne jobbe samtidig hadde kansje fungert. Jeg er sikker på at det finnes noen som har en løsning på dette. utenom å ha 4 SDD i raid. Anyone? Har uthevet det som er nærliggende å tenke på. Hvis HDD er full, vil maskinen kanskje bruke mange krefter på å finne plass til ting som skrives til HDD - og det er jo noe som skjer hele tiden - ikke bare når man innstallerer eller lagrer noe. Ny og større harddisk er kanskje på sin plass? Endret 29. mars 2012 av thomit Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Hmm. Antar at diskene ikke er "fulle" og at det er en god del ledig GB på dem? Så lenge man har 25 - 50% ledig plass og diskene du har kjørt et defrag på dem med jevne mellomrom så burde du ikke få slike problemer. Har du gått inn og sjekket ressursovervåkning og tatt en titt på selve hd aktiviteten der under skriving? Lenke til kommentar
morten_b Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Jeg vil tro det finnes verktøy som viser åpne filer i Windows 7 ? Noen som vet det ? Kan det være backup funksjonen i W7 som lager problem. Jeg bruker denne (Image av C: + oppdatering hver måned. Denne funksjonen måtte jeg legge til natta da den bruker absolutt all CPU (4 kjerne AMD og 4 kjerne Intel hjemme) uten å øker CPU klokke (kjører 800MHz x 4 istedet for 3200MHz x 4) Og sjekking av Spyware ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå