Gå til innhold

Dårligere kvalitet nå enn før?

Anbefalte innlegg

Er det bare meg, eller er det dårligere kvalitet på HDD nå enn før?

Før i tiden så opplevde man nesten aldri at en disk konket.. det skjedde med meg en gang på tidlig 2000-tallet.

Nå konker jo disker nesten raskere enn jeg klarer å bytte de..

Skulle installere Windows på en laptop, og fant fram den største 2.5" jeg hadde liggende. Halvveis i installasjonen konker disken.. WTF??

Måtte bare få ut litt frustrasjon :p Men har jeg ett poeng her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei det tror jeg ikke du har, kanskje har du kun vært særdeles uheldig. Jeg har vel et tyvetalls disker i bruk, inkludert 6 stk. SSDer og sist gang jeg hadde feil med en disk var i 2010, som gjaldt en ekstern disk hvor strømforsyningen sviktet. Selve disken var det ikke noe galt med og den lever ennå i beste velgående. Min opplevelse er derfor at kvaliteten har aldri vært bedre.

Lenke til kommentar

Det er veldig rart.. i løpet av det siste året kjenner jeg til minst 10 disker som har feilet.

Det er en liten prosent av diskene jeg kjenner til, men jeg synes alikevell at det er for galt.

Jeg var tilogmed borti at 4 disker røk i en periode på noen få dager.. de var dog fra samme batch.

Lenke til kommentar

Jeg har til enhver tid hatt flere hundre servere på datarommet mitt over det siste tiåret. For ca. 10 år siden byttet vi ca. 1 disk i uken. Nå bytter vi ca. 1 disk i måneden så min erfaring er at kvaliteten på harddiskene har blitt mye bedre de siste årene.

Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller er det dårligere kvalitet på HDD nå enn før?

Før i tiden så opplevde man nesten aldri at en disk konket.. det skjedde med meg en gang på tidlig 2000-tallet.

Nå konker jo disker nesten raskere enn jeg klarer å bytte de..

Skulle installere Windows på en laptop, og fant fram den største 2.5" jeg hadde liggende. Halvveis i installasjonen konker disken.. WTF??

Måtte bare få ut litt frustrasjon :p Men har jeg ett poeng her?

Uflaks kaller jeg sånt!

Men kvaliteten er vel tilnærmet den samme , jeg hadde mye problemer før med seagate, nå er det i alle fall litt bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...