xibriz Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Er det bare meg, eller er det dårligere kvalitet på HDD nå enn før? Før i tiden så opplevde man nesten aldri at en disk konket.. det skjedde med meg en gang på tidlig 2000-tallet. Nå konker jo disker nesten raskere enn jeg klarer å bytte de.. Skulle installere Windows på en laptop, og fant fram den største 2.5" jeg hadde liggende. Halvveis i installasjonen konker disken.. WTF?? Måtte bare få ut litt frustrasjon Men har jeg ett poeng her? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 ikke for min del. både på bærbar og stasjonære maskiner (dvs 2.5 og 3.5 hdd) så opplever jeg nå at diskene har mindre feil nå en før. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Nei det tror jeg ikke du har, kanskje har du kun vært særdeles uheldig. Jeg har vel et tyvetalls disker i bruk, inkludert 6 stk. SSDer og sist gang jeg hadde feil med en disk var i 2010, som gjaldt en ekstern disk hvor strømforsyningen sviktet. Selve disken var det ikke noe galt med og den lever ennå i beste velgående. Min opplevelse er derfor at kvaliteten har aldri vært bedre. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 28. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2012 Det er veldig rart.. i løpet av det siste året kjenner jeg til minst 10 disker som har feilet. Det er en liten prosent av diskene jeg kjenner til, men jeg synes alikevell at det er for galt. Jeg var tilogmed borti at 4 disker røk i en periode på noen få dager.. de var dog fra samme batch. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Det nekter jeg faktisk å tro på skyldes diskene alene, tenker du bør se etter andre årsaker til til at de feiler. Se på omkringliggende faktorer som PSU eller forstyrrelser i strømnettet. Lenke til kommentar
Dromle Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Jeg har til enhver tid hatt flere hundre servere på datarommet mitt over det siste tiåret. For ca. 10 år siden byttet vi ca. 1 disk i uken. Nå bytter vi ca. 1 disk i måneden så min erfaring er at kvaliteten på harddiskene har blitt mye bedre de siste årene. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Ja, kvaliteten har gått ned i det siste halvåret på harddisker, en av årsakene til at Seagate og WD kuttet og kappet garantier så det kostet etter. Men årsaken er at det var veldig vått nede i Thailand. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Er det bare meg, eller er det dårligere kvalitet på HDD nå enn før? Før i tiden så opplevde man nesten aldri at en disk konket.. det skjedde med meg en gang på tidlig 2000-tallet. Nå konker jo disker nesten raskere enn jeg klarer å bytte de.. Skulle installere Windows på en laptop, og fant fram den største 2.5" jeg hadde liggende. Halvveis i installasjonen konker disken.. WTF?? Måtte bare få ut litt frustrasjon Men har jeg ett poeng her? Uflaks kaller jeg sånt! Men kvaliteten er vel tilnærmet den samme , jeg hadde mye problemer før med seagate, nå er det i alle fall litt bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå