Gå til innhold

BK: Gutten med skinnlua

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et fint og sjarmerende portrett. Skrpheten sitter godt og med naturlig hudtoner. Synes du har ftt til lyssettingen veldig bra med et behagelig og dempet lys. liker ikke helt utsnittet - ville nok heller kuttet litt mer over og beholdt haka, eller evt. kuttet den enda mer :)

Lenke til kommentar

Du har bra kontakt med modellen og hudtoner er ok. Det ser ut sióm huden er litt diffus i ytterkanter, og det mangler punkter mellom den og lua. Det er vanskelig å se detaljene da bildet er lite. Har du beskåret det mye eller nedskalert det? Beskjæringen ble for tett slik at ikke hele haka kom med. Et helt greit bilde hvor lyset sitter bra, kanskje en liten smule for rødt? Jeg kunne godt tenke meg å vite litt mer om hva du har gjort? Jeg tror det er mulig å heve bildet betraktelig. Slik det er nå er det et 3,5 bilde, men kan fort bli 5. :eek:

Lenke til kommentar

Et fint og sjarmerende portrett. Skrpheten sitter godt og med naturlig hudtoner. Synes du har ftt til lyssettingen veldig bra med et behagelig og dempet lys. liker ikke helt utsnittet - ville nok heller kuttet litt mer over og beholdt haka, eller evt. kuttet den enda mer :)

Takker for gjennomtenkt kommentar. Som du ser under så er det gjort noen vurderinger rundt utsnittet og det er mulig jeg faller mer for denne fordi jeg kjenner gutten eller noe, men likte denne bedre enn de andre jeg har med mer luft rundt..

Du har bra kontakt med modellen og hudtoner er ok. Det ser ut sióm huden er litt diffus i ytterkanter, og det mangler punkter mellom den og lua. Det er vanskelig å se detaljene da bildet er lite. Har du beskåret det mye eller nedskalert det? Beskjæringen ble for tett slik at ikke hele haka kom med. Et helt greit bilde hvor lyset sitter bra, kanskje en liten smule for rødt? Jeg kunne godt tenke meg å vite litt mer om hva du har gjort? Jeg tror det er mulig å heve bildet betraktelig. Slik det er nå er det et 3,5 bilde, men kan fort bli 5. :eek:

Hei og takk for grundig gjennomgang!

Er ikke croppet så mye som en pixel her så originalen er 5184*3456 og bare nedskalert og skarpet til størrelsen du finner under link. Mangler som du sier kanskje litt mellom lua og gutten. Jeg kan kikke på om det lar seg pensel opp litt evt. Vet det kanskje er hårfint trangt, men jeg synest det ga bedre kontakt med krabaten enn de eksponeringene jeg har med vesentlig mer luft rundt. Og så er man selvsagt ikke like heldig med blikk og uttrykk på alle bilder av slike små som gjerne forandrer uttrykket flere ganger pr sekund ;-)

Så jeg har nok også noen eksponeringer som er mer lik det du er ute etter, men personlig falt jeg for innrammingen og uttrykket osv på denne og lot dermed hake få være hake..

Setter umåtelig pris på at du bidrar av din tid til å gi tips jeg kan legge i bakhodet også til fremtidige fotograferinger!!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...