MDCCLXXVI Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Tar til meg argumentene dine, ole. Og ja, det er ikke store forskjellen på Ivy og Sandy. Men, når man først skal kjøpe nytt, hvorfor ikke gå for det nyeste når prisforskjellen er så marginal?! 2 Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Tar til meg argumentene dine, ole. Og ja, det er ikke store forskjellen på Ivy og Sandy. Men, når man først skal kjøpe nytt, hvorfor ikke gå for det nyeste når prisforskjellen er så marginal?! jaja, du har noen gode poeng du også. men diskusjonen kommer vel fra at jeg sikkert har sett på tempen ved overklokke istedet for ved stock spenning. for helt ærlig, hadde 5% mer ytelse vært bra hvis den hadde vært 20 grader varmere? men dette kan jeg ikke bekrefte, for jeg finner ikke igjen noen av temperatur testene :/ Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Jeg har sett det samme som deg. Var vel en tråden i vårt eget prosessor-forum, vel? Sant som det sies, Ivy blir relativt mye varmere enn Sandy når strømtilførselen skrues opp for å nå de høyeste klokke-resultatene, men, personlig ser jeg lite vits i å overklokke disse nye prosessorene til Intel. Selv sitter jeg med en i7 950. Den sparker fortsatt godt fra seg på stock clocks, 3.06GHz. De gangene jeg spiller gjør jeg det i 2560x1600, og det er kun i de mest intense 200 vs 200 vs 200 vs 200 fightene i en 2v2 at det lagger markant (spesielt med world of the wars collossi-fights). Har en 3770k på vei, da. Så det blir interessant å se hvordan denne klarer seg, eller om det er skjermkortet (GTX 580) som er flaskehalsen. Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Noen som vet om en bra måte å montere HDDs i 5,25 plassene? Min er montert i bunnen av kabinettet som ikke har noen form for demping, så harddisken er det som bråker klart mest i pcn. Enten det er et adapter eller noe gummiskruer er samme for meg, så lenge de er vibrasjonsdempet Lenke til kommentar
Spillmer Skrevet 2. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2012 Det enklaste er vel en pute teip som har lim på begge sider og pute mellom. Du kan kjøpe det på Nille, fjerner mye vibrasjon. Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Noen som vet om en bra måte å montere HDDs i 5,25 plassene? Min er montert i bunnen av kabinettet som ikke har noen form for demping, så harddisken er det som bråker klart mest i pcn. Enten det er et adapter eller noe gummiskruer er samme for meg, så lenge de er vibrasjonsdempet Sunbeam Harddisk Silencer Kvaliteten er så som så, men du får hvert fall montert disker i 5.25" drev, samt vibrasjonsdemping. Har fire stykker selv, som jeg egentlig ikke er fornøyd med. Problemet er at når du setter på en harddisk, så bøyes ramma litt fordi o-ringene er så tighte. Dermed kan det bli vanskelig å plassere flere disker i høyden (etter min erfaring, hvert fall). Lenke til kommentar
Locklear Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 (endret) Sunbeam Harddisk Silencer Til informasjon: Gummistrikkene på de der er noe begredelige saker. De tørker og ryker rett som det er. Disse her er langt mer solide (eller Nexus sin variant), men de gir ikke den helt "frakoblede" effekten. Endret 3. mai 2012 av Locklear Lenke til kommentar
Spillmer Skrevet 5. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2012 (endret) Fekk litt sjokk når eg såg gtx 670 resultater... http://www.tweaktown...iew/index1.html No lurer eg på når vil denne vere på hylla i butikker, ser ut som bedre kjøp enn gtx 680... Ytelse messig kan den konkurere med gtx 680 vist den er OC. Lurer på ka blir pris forskjellen. Endret 5. mai 2012 av costa Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Fekk litt sjokk når eg såg gtx 670 resultater... http://www.tweaktown...iew/index1.html No lurer eg på når vil denne vere på hylla i butikker, ser ut som bedre kjøp enn gtx 680... Ytelse messig kan den konkurere med gtx 680 vist den er OC. Lurer på ka blir pris forskjellen. Forskjellen i ytelse er under 10% og vanligvis ca 5%... De kan altså prise kortet til 3500 kr uten problemer, samtidig sier Tweaktown at dette kommer til å være et "value card", hvordan Nvidia kan forsvare prisen på GTX 680 om de priser dette kortet til 3000 kr skjønner jeg ærlig talt ikke. Lenke til kommentar
Spillmer Skrevet 5. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2012 Vel vist dette kortet blir under 3500kr er det klart kjøp. 3000 kr for gtx 670 er sykt. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Vel vist dette kortet blir under 3500kr er det klart kjøp. 3000 kr for gtx 670 er sykt. Hvis kortet kommer under 3500 vil det kannibalisere Nvidias eget marked. Lenke til kommentar
Ktoffer Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 så 670 sli ville konkurer godt mot 690 bare at det er 2 k minder å kaste ut vindu? Lenke til kommentar
Spillmer Skrevet 5. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2012 Vel gtx 670 er mindre, bruker mindre strøm og vist du overklokker den vil den yte meir enn gtx 680. Det er litt rart, men prisen vil avgjøre kor bra den er for prisen. Lenke til kommentar
Spillmer Skrevet 5. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2012 så 670 sli ville konkurer godt mot 690 bare at det er 2 k minder å kaste ut vindu? Muligens ja =) Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 så 670 sli ville konkurer godt mot 690 bare at det er 2 k minder å kaste ut vindu? Nvidia kan ikke prise 670 så lavt som 3000 med den ytelsen. Ingen med vettet i behold hadde kjøpt GTX 680 eller 690 da. Lenke til kommentar
Spillmer Skrevet 5. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2012 Er veldig rar ytelse forskjell på 670 og 680. Er virkelig usikker om eg skal skaffe meg 680 eller 670 no. Lenke til kommentar
Ktoffer Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Er veldig rar ytelse forskjell på 670 og 680. Er virkelig usikker om eg skal skaffe meg 680 eller 670 no. ble asus 680 på meg men men jeg burde sikkert ha ventet litt til. Lenke til kommentar
Spillmer Skrevet 8. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2012 Nei eg ble lei av å vente på Nvida og deres leveranse, ble dette kortet på meg. http://www.dustinhome.no/product/5010625395/sapphire-radeon-hd7970-3gb-pci-e-dvi-hdmi-dp/ 3 Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Så hvordan så resten av handlelista ut, da? Lenke til kommentar
skreddern Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Tøft at du går for micro ATX. Tenker det samme. I tillegg til denne handlelista skal det være med 8 GB Corsair Vengeance LP minne (ligger ikke i prisguiden-basen). Satser på å oppgradere skjermkort senere, når jeg får behov for det. 6850 burde holde til casual gaming. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå