Rocio Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Jeg bor på en øy med bredbånd (ikke mobilt bredbånd). Jeg har et abonnementet der vi skal ha maks hastighet av det sentralen klarer å levere, minus avstanden på kabelen som er på 7282 meter. Gjennomsnittlig har vi en nedlastings hastighet på 60 kilobyte pr. sek. Prisen for dette er 299 kr, noe jeg synes er alt for dyrt i forhold til hva vi får. Jeg lurer da på om det er noen minimums hastighet på bredbånd i Norge. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 (endret) Med den lengden på kabelen, så skal du være glad du får nett i det hele tatt. Det er ikke leveringsplikt på bredbånd, så noen garanti for hastighet kan du se langt etter. 60kB = 480kbit og i såfall en grei hastighet på den avstanden. Endret 28. mars 2012 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Jeg bor selv 4500m fra sentralen, og får maks 2 Mbit/s selv om jeg kan bestille 4 Mbit/s. Så jo lengre man er fra sentralen, jo mindre fart får man, det er derfor det er viktig å få bygget ut fiber siden lengde ikke blir et problem med fiber. Lenke til kommentar
Rocio Skrevet 28. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2012 Ok, takk for svar. Tviler på at det blir fiber ut til meg med det første. Lenke til kommentar
SLi Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Vet ikke om dette har så mye og si får deg TS, men jeg kjører på... Her hjemme, som ligger sentralt får jeg 2.5 mbits opp/ned på mobilt nettverk på mobilen fra Telenor. Var på Beitostølen i vinterferien, der fikk jeg 5.71/2.5 down/up(!!) Ja jeg snakker om 3G, fikk ganske høy ping da.. Og bare sånn så du vet det så bruker jeg ikke mobilt nettverk hjemme, her har vi 70/10Mbits nok i massevis Vis du får god dekning på 3G, kanskje du burde ha et abbonnoment fra telenor eller noe med evig/høy databruk? Går vel ann å sette opp trådløs mobil router, men vis du får edge inn der du bor.. vel glem alt jeg sa. Lenke til kommentar
Rocio Skrevet 29. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2012 Etter dekningkartet til telenor så skal vi ha 3G. Jeg bruker nettet til mye spilling og da er jeg redd det blir for høy ping med 3G. Men ser man vekk fra spilling så hadde mobilt bredbånd vært et alternativ. Lenke til kommentar
SLi Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Ja høy ping er et problem, men 3G kan i det minste levere høye hastigheter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå