Gå til innhold

Evens treningslogg (Bilder kommer)


Anbefalte innlegg

Har lenge tenkt på dette med treningslogg, og en gang for sikkert et år siden prøvde jeg meg på det, men ble aldri oppdatert.

 

For et år siden begynte jeg for første gang å se på vekten min og fordelingen av muskelmasse og fett, Jeg kan kort si at det var mest fett på kroppen og lite muskler.

Etter å ha forhandlet meg frem til et Abonomang på Frisk og Fri (Del av friskhuset) begynte jeg og trene jevnt, og det gjorde jeg fra April til rundt September tider. På den tiden gikk jeg ned over 10 Kg i fett og la på meg ja ca. 5 - 6 Kg muskler, personlig så har jeg ikke peiling på hvor bra det er men jeg var fornøyd som bare det.

 

Når September 2011 kom hadde jeg fått meg en liten jobb på Dolly Dimple's pluss første år på VGS. Dette betydde mye skole og jobb så trening måtte vike. Dette betydde også at jeg mistet muskelmasse og la på meg mere fett, altså jeg holdt på vekten men sideflesket osv kom tilbake.

 

Jeg har nå satt foten ned og sagt til meg selv at jeg må gjøre noe med det.

Fra i dag av: Tirsdag den 27,03,12 starter jeg min lille treningslogg som jeg skal følge til punkt og prikke helt til våren kommer og jeg kan begynne å sykle ute i marka. (Bor i Bodø så det er guffent å sykle terreng osv nå, så venter heller til det blir mildere)

 

Loggen vil ikke bare inneholde hva jeg trener med, men også det jeg spiser og drikker.

Siden jeg utdanner meg som kokk så ser jeg at jeg må prøve å holde meg borte fra mye mettet fett.. ;) Tar kraftig selvkritikk!

 

Jeg har enda ikke kommet meg i en god treningsrytme men jeg ser for meg at det blir enkelte apparater og øvelser som Nedtrekk, Tredemølle, Sykkel, Vekter (Stykre osv), benpress, Apparat for rygg og mage.

 

Jeg tar gjerne imot innspill til loggen, det kan komme godt med! :)

 

 

Personlig info:

Alder: 17 år

Vekt: 81,5

Høyde: Rundt 184 cm

Kropsbygning: Jeg vil kalle meg Muskuløs med litt ekstra magefett ;)

Endret av evenandreas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

27.03.12

Trening:

Dagen i dag har jeg hatt en lang kjøkkenøkt så når jeg kom gadd jeg ikke gjøre noe annet enn å sette meg ned.

Spist:

Frokost- To skiver brovt brød med smør (Hadde dårlig tid)

 

Lunch- Ble mye smaking og småspising på kjøkkenet så det passet liksom ikke.

 

Middag- Ovnsbakt laks, Ris og kokt brokkoli.

 

Kvelds- 2 grove knekkebrød med pålegg

Drikke:

Noen glass vann og en pakke litagod sjokolademelk.

Er klar over sjokolademelka og sukkerinnholdet, men det hjelper meg holde meg unna brus og energidrikker (Har ikke drukket brus på et år så det er egentlig ikke nor problem). Det tilfører også kalsium til kroppen. Jeg drikker ikke vanlig melk så ofte så dette er en grei drikke for akkurat det.

Endret av evenandreas
Lenke til kommentar

28.03.12

 

Første dag av treningsprogrammet som skal gå annen hver dag frem til starten av Juni.

 

Startet treningsøkten med en liten joggetur på 1 Km bare for å få varmet opp kroppen.

 

Fortsatte med:

 

Nedtrekk:

 

 

Triceps: 60kg x 10 Rep

70kg x 10 Rep

Biceps: 65 x 10 Rep

 

Vekter:

 

12 Kg pr arm X 20 Rep

 

Benpress:

 

70 kg x 40 Rep

 

Crunsh med vekter

 

50 kg X 30

50 kg X 30

55 kg X 20

 

Ryggøvelse med vekter (?)

70 kg X 20

 

 

Mat:

Frokost bestod av 2 grove skiver med Leverpostei og... Smør!

 

Lunch:

halvgrov Baguett med omelett, salat, Tomat og Bacon.

 

Middag:

Fiskesuppe.

 

Kvelds:

No idea, sikkert noen grove knekkebrød.

Spiste banan og drakk Restitusjon mix etter trening.

Lenke til kommentar

Unnskyld for at jeg spør, men er bare litt nysgjerrig. Hva er det slaks program du følger? Er det noe du har satt sammen sjøl, eller funnet på nettet?:)

 

Og en annen ting; Hva legger du mest fokus på? Generelt holde deg i form? eller å få større og kraftigere muskler, som innebærer å få mer muskelmasse=Gå opp i vekt. :p

 

Tips: Sett et mål! Det hjelper mange, som f.eks å bli både slankere og få mer synelige større muskler før sommeren. En annen ting er, prøv å sykle rundt soløyvatnnet; det er OK terreng, og fint!

Lenke til kommentar

Vel, siden starten av tråden har jeg prøvd og kommet meg tilbake til det opplegget jeg kjørte for et år siden. Der jeg også kommer til å legge på aktiviteter (Derfor det er stor variasjon i hva jeg holder på med).

 

Trener for å holde meg i form, men også gå opp i muskelmasse.

Hehe ja har tenkt meg ut på noen turer nå når snøen går bort men målet er å ha mere muskelmasse på kroppen og mindre fett før sommeren kommer.

Lenke til kommentar

Ok :) Personelig liker jeg å lese artikler, og følge programmer på bodybuilding.com. Jeg begynte i dag på et nytt program som du kan ta en titt på her www.bodybuilding.com/shortcut. Det jeg liker med disse programmene er at de dekker alt av kosthold, trening, supplemanger, you name it. De lager til og med video for hver trenings-dag.

 

Kan hende du allerede har vært der da, men men ;)

Lenke til kommentar

Det kommer ikke så godt fram hvilke øvelser du gjør. Kan du spesifisere hva du mener med "nedtrekk" og "vekter"?

 

Det er mulig at jeg har misforstått hva du gjør, men jeg ville fokusert mer på baseøvelser, som for eksempel benkpress, knebøy og roing.

 

Hvis du ikke trener spesielt for utholdenhet, så ser jeg ikke grunnen til å ta så mye som 20 og 30 reps. Gjør du det for å forberede deg til tyngre trening og færre reps etter hvert? Uansett ville jeg heller økt belastningen og tatt maks 15 reps i hvert sett.

Lenke til kommentar

Pause mellom benpressene selvfølgelig.

 

 

Ligger på 10 - 15 reps på hvert sett på de fleste øvelser (Se bort fra rygg og mage).

 

Når jeg snakker om Nedtrekk så er det nedtrekk jeg mener. Som vist på bildet:

3_lat-pulldowns.jpg

 

Når jeg snakker om ''vekter'' så er det Manualer jeg prøver litt ut.

 

 

Som jeg nenvte i førstepost så har jeg ikke kommet riktig i gang med trening. Det er mye jobb og skole inne i bildet akkurat nå så jeg må droppe trening av og til. Dette vil endre seg.

Lenke til kommentar

Nedtrekk:

Triceps: 60kg x 10 Rep

70kg x 10 Rep

Biceps: 65 x 10 Rep

 

Hva mener du når du skriver dette? Er nedtrekk, triceps og biceps tre forskjellige øvelser? Det finnes mange øvelser for triceps og biceps, så det sier oss ikke så mye.

 

Når du sier "manualer", mener du bicepscurl eller hammercurl?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...