Gå til innhold

BK: Tungenes Fyr

Anbefalte innlegg

Tungenes Fyr

Bildet er fjernet.

Beskrivelse:

Nok et "turistbilde" - men noe må jeg jo trene meg på :)

Tungenes Fyr helt nord på Stavanger-halvøya i kveldssol.

Bildet er tonemappet og Topaz Denoise.

Den røde bilen tok jeg meg ikke bryet å klone bort - ikke har jeg kunnskap nok til det heller :) Litt "tønnefasong" er det også pga 14mm'n.

D7000, 14mm, ISO400, f/14, 1/60

La ut en versjon 2 med endringene som foreslått - fjernet ledninger og bil med spot healing brush - utrolig enkelt :)

Evalueringsnivå Visning:

Jeg ønsker å vise frem mitt bilde og få hyggelige tilbakemeldinger. Jeg setter pris på om du forteller kort hva du liker med bildet.

Link til bildesiden

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er veldig lite forskyvninger til ekstrem vidvinkel å være. Det går som regel bra når man holder kameraet vertikalt. Finner bildet litt grått, og ikke det etterlengtede varme lyset som kveldsola gir? Et helt greit bilde hvor stygge ledninger trekker ned. Det er litt jobb å fjerne dem, men det ville heve bildet.

Lenke til kommentar

Det er veldig lite forskyvninger til ekstrem vidvinkel å være. Det går som regel bra når man holder kameraet vertikalt. Finner bildet litt grått, og ikke det etterlengtede varme lyset som kveldsola gir? Et helt greit bilde hvor stygge ledninger trekker ned. Det er litt jobb å fjerne dem, men det ville heve bildet.

Ja, helt enig med deg - men det ble lagt lite arbeid i etterredigeringen - lite spennende bilde uansett tenkte jeg :) De fleste bildene jeg legger ut har et stort forbedringspotensiale - derfor jeg synes det er hyggelig med slike konstruktive kommentarer du kommer med - suger til meg erfaring fra andre for å bli bedre med denne nye hobbyen.

Lite "tønne" på 14mm'n kommer kanskje av at det er et FX objektiv på DX, slik at det bare er indrefileten av optikken som benyttes (tror jeg).

Lenke til kommentar

Hva som er hva på Nikon er noe jeg ikke har peiling på, så kameratyper og objektiver sier meg ikke stort. Det er umulig å sette seg inn i alt som er på markedet, og jeg tror ikke at noe av det utstyret du får i dag er dårlig. Det er vel helst fotografen som svikter. De beste bildene mine kommer fra et Canon 400 D som jeg kjøpte i 2005 og hadde 10 megapiksler. I dag har jeg fullformat og 22 mega, men kan.ikke si at bildene blir så mye bedre. Jeg kan croppe mye, og støynivået ved høy iso er mye bedre, men det er meg det til slutt kommer an på. Optikken har dog mye å si, så ikke spar på utgiftene der. Lykke til med en fin hobby.

John.

Lenke til kommentar
Med spot healin brush tool er de ledingene borte på 5-10min.Likte godt dette noe dystre,du fikk frem i lyset;)
Flott, jeg skal teste det ut - jeg hadde nok tatt fatt på en laaaaang jobb med mine kunnskaper :) Må snart få meg ei bok i PS eller gå på et kurs. Men sant skal sies - har lært mye av deg :) Siste: måtte bare prøvde det sånn kjapt - MAGISK!! :) Må nesten legge ut en versjon 2 senere i dag. Endret av Jan Høydal
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...