Deluze Skrevet 27. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2012 Hei! Som tittel sier er jeg på utkikk etter et passende headset til et digitalt piano. Tidligere har jeg lagt merke til at Sennheiser HD 550 og Beyerdynamic DT 770 Pro blir anbefalt for spill, film etc. Mitt første spørsmål er dermed: Er det noe med et digitalt piano som krever noe annet enn "generelle" headseats? Hvis ja, er det noen dere vil anbefale til ca. 1-2000,-? Jeg har ingen preferanser om de er lukkede eller åpne, men har lest at åpne er et hakk over lukkede rent lydmessig. Stemmer dette? Tusen takk for eventuelle svar. Mvh Deluze Lenke til kommentar
Samara Skrevet 27. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2012 Jeg har egentlig ikke peiling på det du spør om, men jeg har alltid brukt et helt vanlig, klassisk Koss til mitt el-piano. Har personlig vært mer enn nok fornøyd med det. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 27. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2012 Ja, generelt sett er åpne headset ansett å ha bedre lyd enn lukkede. Av personlig erfaring synes jeg AKG K271 (lukket)/ K702 (åpen) har utrolig detaljrik og klar lyd, men det kan grense til smertefull diskant med klassisk musikk på litt høyt volum. Skal du plugge de rett i pianoet, eller skal de gå via en forsterker? Se denne tråden for samme spørsmål på et litt mer aktivt forum: http://www.head-fi.org/t/565673/best-piano-classical-full-sized-headphones-for-350-or-less Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 28. mars 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. mars 2012 Takk skal du ha for tips og link. Foreløpig vet jeg ikke hva jeg kommer til å gjøre. Med tiden blir det nok til et sett monitorer og høytallere, men jeg har også vært innom tanken om en hodetelefonforsterker dersom det vil være nødvendig. -Deluze Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 29. mars 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. mars 2012 Etter en del lesning rundt omkring har jeg mer eller mindre landet på Sennheiser HD 598. Samt er Fiio E7 og E9 notert seg i fall instrumentet skulle få problemer med 598'en (eller lysten blir for stor på elektroniske duppedingser). Dermed er tråden "løst" antar jeg. -Deluze Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå