Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Nytt gulv på balkong

Anbefalte innlegg

Har en balkong som vist på bildene som er i betong, og jeg vil gjerne legge noe oppå her nå som det begynner å nærme seg sommer.

Har lekt med tanken på både astroturf og gulvlem/trelem, og tror jeg har mest lyst på det siste alternativet. Da lurer jeg på, hvilke alternativer har jeg her? Og i tillegg er balkongen buet på ene siden, lurer på hvordan det blir da..

Hva ville dere gjort med denne balkongen? Har ikke ubegrenset budsjett, så billige (men gode) løsninger mottas med stor takk.

Mdysz.png

uEfue.jpg?1

4FAPW.jpg?1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kunstgress tror jeg du vil få problemer med å få fint. De typene jeg har brukt har i hvert fall vært vanskelig å skjære buer i, så med mindre du har tenkt å skjule avslutningene under en list så tror jeg ikke det blir pent, lett for at det løsner i hjørnene er det også.

Jeg mener ikke det er umulig, men jeg tror du vil bruke flere forsøk på å få det fint.

Har du vurdert skifer eller fliser? Det er jo så klart dyrere, men legges det skikkelig så ligger det der for evigheten, i hvert fall skiferen.

Endret av Må jeg?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja har vurdert det og deretter forkastet ideen, tror også borettslaget har reguleringer mot det (du ser det er en lem under stolen som leder til branntrapp, derfor kan jeg nok ikke ha noe fast hardt dekke oppå der).

Hvilke muligheter har man med terrasseheller? De er kanskje lite konfigurerbare?

Lenke til kommentar

Hvilke muligheter har man med terrasseheller? De er kanskje lite konfigurerbare?

Treheller? De er kvadratiske, og sager du i dem for å tilpasse buen må du legge på et eller annet tverrtre langs kanten der du sager vekk den som opprinnelig er der, dels for at de skal holde seg sammen, dels for at de ikke skal vippe. Men det går an.

Skal man fførst sage og snekre ville jeg brukt impregnerte terassebord som selges i metervis. Tre-fire bord på tvers (eller lekter, men vær obs på at du ikke bygger opp så mye at det sperrer for døra) og så legger du terrassebord fra veggen og ut mot buen, kortsiden på hvert bord sgaes skrått (eller i bue hvis du er god) for å tilpasse dem til buen. De overliggende bordene skrus fast i de underliggende. Så må du også finne på noe lurt for å lage en løsning for rømningsluka.

Endret av Svinks
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...