Gå til innhold

Spørsmål angående tidligere emner, alderspoeng og ekstrapoeng

magneman

Anbefalte innlegg

Hei.

Tenkte jeg skulle prøve økonomi og administrasjon eller revisjon ved HiST til høsten, men jeg har noen spørsmål.

1) Jeg har vurdert bachelor i revisjon, og har lyst til å sette dette som førstevalg. Jeg så at det er akkurat like mange studieplasser til øk.ad. som til revisjon ved HiST (300 plasser sist jeg sjekket). Jeg går derfor ut i fra at det er 300 plasser på dem kombinert, siden de to retningene har felles førsteår. Betyr det at det ikke spiller noen rolle om jeg setter revisjon på førstevalg, og økonomi og administrasjon på andrevalget?

2) For sikkerhets skyld kommer jeg til å sette årsstudium i samfunnsøkonomi og årsstudium i statsvitenskap ved NTNU på andre- og tredjevalget. Jeg har allerede emner i disse fagene fra mitt nåværende årsstudium i samfunnskunnskap (SØK1000 og POL1002). Hva må gjøres når jeg allerede har emner fra før av i et studium?

3) Jeg fyller 20 år i år og blir ferdig med et årsstudium. Betyr dette at jeg søker til høsten med ordinært vitnemål og fire ekstrapoeng (to for alder og to for årsstudium)?

På forhånd takk. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...