Gå til innhold

Vurderer å oppgradere en PB iextreme m5901

Anbefalte innlegg

Hei.

Nå har jeg ei god stund vært borte fra selvbygging av PC, så det jeg har nå er en butikkjøpt PB iextreme m5901 med en 2.3 dualcore prossesor.. JEg kunne igrunnen tenkt meg litt mer futt i riggen, så jeg lurte på om det vil bli et stor (dyr) sak å bytte ut den i5-en som står i, med f.eks en i7 Quadcore eller noe lignende..

Er det i såfall bare å bytte ut selve CPUen og vifta, eller er noe mer som er ukompatibelt ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

denne? (http://www.packardbell.no/pb/no/NO/content/model/PT.U6DE2.006)

uansett, hva er egentlig formålet med oppgraderingen?

for eksempel, hvis du har lyst på en raskere maskin til at den rett og slett reagerer raskere, starter raskere og åpner programmer raskere er en SSD en naturlig oppgradering for deg

hvis hovedmålet er å spille spill er det grafikkortet som burde oppgraderes

hvis hovedmålet er redigering og rendering (og lignende) er en ny prosessor en god oppgradering

hvis du skal ha ny prosessor burde du oppgradere hovedkortet også da det hovedkortet som er i det har blitt erstattet av en nye generasjon, som igjen er blitt erstattet med en ny generasjon for bare noen dager siden (prosessorene til denne generasjonen har enda ikke kommet)

Lenke til kommentar

Jepp, det var den jeg tenkte på.

formålet er hovedsaklig å kunne dra ut litt mer ytelse i henhold til noen spill rett og slett, da hovedsaklig SWTOR ( kjører egentlig greit/ok) for å kunne jekke opp graffikkinnstilingene et hakk eller to.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...