Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Hvordan sette opp WDS Repeater in AP Mode med AirLive N.Power ruter?

Gjest Slettet+56132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+56132

Velkommen,

Jeg kjøpte en AirLive N.Power Hi-Power Wireless-N PoE AP Router, og nå vil jeg sette opp "WDS Repeater in AP Mode", som er en av operasjons modusene til ruter.

Kan noen fortelle hvordan jeg gjør dette? jeg har en guide på 108 sider, og det gidder jeg ikke å lese på en dataskjerm. Det er ingen konkret veiledning, derfor er det lettere dersom noen bare forteller hvordan.

Jeg er interessert i å koble PC til ruter med LAN kabel, og ruteren skal hente Internett trådløst fra Altibox hjemmesentral. Andre ting som skal kobles på er Xbox 360, overvåkingskamera, server, og denne stasjonære datamaskinen.

Kort om hva om det er fornoe;

WDS Repeater in AP Mode

The WDS Repeater function in AP mode is to extend the wireless signal of remote AP. Please see the diagram below for details:

post-217402-0-04572600-1332866828_thumb.png

Lenke til guide; http://fs.airlive.com/manual/AirLive_N.Power_Manual.pdf

Som dere ser så forteller guiden om hver innstilling, men den sier ingenting om hva du må gjøre for å sette opp en modus, og hvilke innstillinger du skal innstille på.

Søker intelligente svar :)

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Oppdatering;

Jeg gjør som følgende;

1) Strøm fra kontakt til ruter.

2) Internett kabel fra PC til LAN 1 på ruter.

3) Følger denne veiledningen; http://fs.airlive.com/faq/Airlive_N.Power_faq_1118.pdf

Og jeg ender opp med "begrenset forbindelse", kan noen forklare hvorfor?

Ps: Ifølge side 3. da er ikke WAN tilgjengelig, med andre ord, en trenger ikke å koble ruter til hjemmesentralen (Altibox), når en skal bruke "WDS Repeater in AP Mode", dette kan en se på side 3. i "User’s Manual" i lenken ovenfor.

Så jeg forstår ikke hvorfor dette ikke fungerer?, kanskje må jeg sette opp ruteren som "Router Mode" den aller første gangen, deretter skifte modus?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Takk for hjelpen. Det er faktisk bedre å kjøre klient modus enn den andre driten. Jeg har stengt av trådløse nettverks adapter, og PC får Internett fra ruter i klient modus uten at ruter er tilkoblet hjemmesentralen med kabel. Ruter mottar signal trådløst, og omgjør dem til kabel signal.

Denne løsningen er bedre fordi ingen vet om ruteren, og dersom jeg hadde kjørt den andre løsningen da måtte andre ha koblet seg til Internett via meg i uvisshet fordi jeg blir "Central hub", og nå slipper jeg å spille denne rollen.

Nå skal jeg teste å restarte datamaskinen, og ser hvordan forbindelsen overlever.

Dette fungerer utmerket :)

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Sidesprang;

Et annet spørsmål, jeg har Logitech Alert 750e Outdoor Master System, dette systemet fungerer slikt;

Det går en kabel fra ruter til en liten boks (Master enhet) som er koblet til stikkontakten, deretter går signalet gjennom strømnettet. I et annet rom i huset, er det enda en boks (mottaker) som henter ut signalet fra strømnettet, fra denne boksen går den en ledning til kamera. Er det mulig at denne ruteren sender Internett gjennom strømnettet, eller må jeg bruke "Master enheten".

Det jeg tenkte er at kamera sender signal til "mottaker" via ledning, fra denne går signalet gjennom strømnettet og til "Master enhet", og deretter til ruter. Er det mulig å droppe "Master enheten", og la "Mottaker" koble seg direkte til ruter via strømnettet?

Grunnen til at jeg spør er at butikkansatt nevnte noe med at ruteren kan sende Internett gjennom strømnettet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...