Gå til innhold

Kan noen anbefale host?

Anbefalte innlegg

Er rett og slett ikke oppdatert på den fronten, kan noen anbefale en bra host til meg?

Kriterier:

så billig som mulig

PHP

mySQL

Trenger ikke noe særlig hastighet etc, men lagringsplass er viktig, har lyst til å laste opp en del video etc. Men vet at dette kan evt lagres på en gratishost og linkes til. Men om noen kan anbefale en host med bra lagringsplass så er jo det et pluss ;) men som sagt viktigst at det ikke koster all verden. Kan godt tenke meg å kjøpe host for flere år også hvis dette gir bedre pris, da jeg til nå har fornyet hvert år som er litt stress.

har også et .com domene jeg skal fornye, evt hvor er dette billigst?

Håper folk skriver etter erfaring! Har brukt noe som heter ipage.com til nå, og dette sugde... de rota vekk masse data fra databasen min uten å gi noen forklaring.

Takker for svar ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det viktigste er pris, kan du gå for one.com - 10kr/mnd for 5 GB. Har brukt dem i noen år uten å ha noe å klage på der. .com-domener har vel 100kr i årsavgift der også. Selv har jeg gått over til Dreamhost, som er noe dyrere (ca 50 kr/mnd), men der får du ubegrenset lagringsplass og båndbredde i tillegg helt latterlig mange features i forhold til prisen. Der får du også et .com-domene inkludert uten noen årsavgift.

Endret av Wedvich
Lenke til kommentar

Er selv fornøyd med Domeneshop. Kanskje ikke de billigste, men de leverer iallefall.

Alt av filmer osv bør du laste opp på youtube. Da kan brukeren også velge hvilken kvalitet de vil se filmene (Ikke alle som streamer 1080p like godt).

Om du har litt erfaring med html\css\js så kan du lage din egen youtube-spiller (om du ikke liker designet på den som er default).

Sparer mye plass om du har de på youtube også.

Lenke til kommentar

Takker for tips!

Ser foreløpig ut som at jeg går for bluehost. Er interessert i unlimited lagringsplass og trafikk, og bluehost tilbyr visst dette en del billigere enn Dreamhost. Så med mindre noen fraråder meg dette tror jeg at jeg går for det! Kjøper 3 år av gangen og betaler ca en tusenlapp, syns det høres rimelig ut.

Lenke til kommentar

Unlimited lagringsplass og trafikk er alltid lureri. Det står med liten skrift hvor mye det egnetlig er, et eller annet sted. Som nevnt tidligere i tråden er det billigste valget å laste opp filmene til youtube, og lenke/legge de inn på websiden din.

Med tanke på SEO det best med server plassert i Norge, dersom målgruppen er plassert i Norge. Host1 og proisp skal ha greie webhotell i forhold til prisen. One.com ville jeg styrt unna. Bluehost vet jeg ikke noe om.

Lenke til kommentar

Siden blir besøkt av folk fra hele verden så norsk host spiller ingen rolle.

Ang unlimited reklamen til bluehost har jeg ikke funnet noen begrensninger på siden deres, men lest erfaringer rundt omkring der noen sa at de har en grense på 50k filer. Vet ikke om det stemmer men skulle vel uansett gå greit... Har tenkt å laste opp en del videoer og er ikke så keen på å bruke youtube.

Lenke til kommentar

Unlimited betyr som oftest ikke unlimited, og det er en usynlig grense. Avhengig av hvor mye du bruker så må du regne med at de etter et punkt struper trafikken din, du kan spare mye hodebry på å bruke et par flere kroner på en skikkelig host. Det er som regelt lurt å styre unna hoster med unlimted bandwidth/lagringsplass om du faktisk har mer en et par hundre besøkene daglig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Og unlimited for deg betyr unlimited for alle andre på samme server. Er du uheldig og deler server med en som lar folk laste opp/ned/streame filer, filmer og musikk, vil ikke unlimited lengre være så moro.

Lenke til kommentar

Bluehost er jo billig også i forhold til de med begrenset trafikk (10/20gb) så må vel være et bedre valg? Kommer til å laste opp en del filer og forventerikke at dette er et problem, men har ikke høye forhåpninger om hastighet etc. Er som sagt budsjettside.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...