DBA Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Oslo, Norge Stockholm, Sverige København, Danmark Helsinki, Finland Moskva, Russland Berlin, Tyskland Nicosia, Kypros (Hellas) Nord Nicosia, Nord Kypros (Tyrkia) Kun annerkjent av Tyrkia. Madrid, Spania Bangkok, Thailand Vientiene, Laos Phnom Penh, Kambodsja Nay Pyi Taw, Burma Hanoi, Viêt Nam Kuala Lumpur, Malaysia Singapore, Singapore Bandar Seri Begawan, Negara Brunei Darussalam Jakarta, Indonesia Doha, Qatar Tror ikke det er flere... Bor nå i Bangkok, Udon Thani og Koh Phangan i Thailand (bor litt her og der) 9 mnd i året og reiser tilbake dit på tirsdag. Håper SAS-flyet går til Oslo, ellers må jeg ta bussen. Ingen krise men litt stress og nervøsitet Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 18. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2013 Da har trådstarter reist litt og vil oppdatere lista Oslo, Norge Stockholm, Sverige Helsinki, Finland København, Danmark Berlin, Tyskland Praha, Tsjekkia Vaduz, Liechenstein London, Storbritannia Beijing, Kina Har også vært i 4 land uten hovedstaden: Sveits (Zurich) Østerrike (Innsbruck) Spania (Gran Canaria, Las Palmas, Puerto Rico) Polen (Sczcecin) Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 oslo,københavn og paris Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 11. august 2013 Forfatter Del Skrevet 11. august 2013 Da har trådstarter reist litt og vil oppdatere lista Oslo, Norge Stockholm, Sverige Helsinki, Finland København, Danmark Berlin, Tyskland Praha, Tsjekkia Vaduz, Liechenstein London, Storbritannia Beijing, Kina Har også vært i 4 land uten hovedstaden: Sveits (Zurich) Østerrike (Innsbruck) Spania (Gran Canaria, Las Palmas, Puerto Rico) Polen (Sczcecin) Nå kan jeg også legge til: Amsterdam/Den Haag, Nederland (har vært i begge, vet ikke hva som skal regnes) Brussel, Belgia Luxembourg City, Luxembourg Lenke til kommentar
krangel Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 (endret) Oslo, Norge Stockholm, Sverige Kjøpenhavn, Danmark London, Storbritannia Roma, Italia Madrid, Spania Cairo, Egypt Valetta, Malta Bangkok, Thailand Tunis, Tunisia Endret 12. august 2013 av krangel Lenke til kommentar
( ) Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 [klippet resten av listen] Zurich, Sveits Au! Riktignok er ikke Bern formell hovedstad, men for alle praktiske formål er det likevel hovedstaden - selv om Zürich er større... Lenke til kommentar
krangel Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Faaen, selvfølgelig.. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Ingen, ikke en gang Oslo. Lenke til kommentar
( ) Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 ikke en gang Oslo. Heldiggrisen! ;-)) Lenke til kommentar
Stabaek_fan Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Oslo København Stockholm Helsingfors Amsterdam/Den Haag London Brüssel Paris Luxemburg Berlin Praha Budapest Tallinn Land jeg har vært i uten å ha vært i hovedstaden. Spania - Lanzarote. Vest Tyskland - Hamburg og Cochem Italia - Venezia, Verona og Gardasjøen USA - Minneapolis Østerike - Insbruck Hellas - Kreta Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Hovedsteder, ja.. Det er ikke så mange. - Oslo, Norge. Drøssevis av ganger. - København, Danmark. Et par ganger. - Riga, Latvia. Én gang. - Berlin, Tyskland. To ganger. - Bangkok, Thailand. Én gang. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0BI3DS Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 - Oslo, Norge (bor der) - Stockholm, Sverige (1) - Amsterdam, Nederland (3) - Paris, Frankrike (1) Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 26. november 2013 Forfatter Del Skrevet 26. november 2013 Synes dere begge skal ta dere en langhelg i London, om dere har tid lengre gjør det. Da kan dere oppdatere listen med et must Byen har masse å by på og er så godt som gratis å reise til. Jeg vil bare samle sammen min liste en gang på nytt fordi den er spredd i 2 poster: Oslo - NorgeStockholm - SverigeHelsinki - FinlandKøbenhavn - DanmarkBerlin - TysklandPraha - TsjekkiaVaduz - LiechensteinLondon - Storbritannia Amsterdam/Den Haag - Nederland Brussel - Belgia Luxembourg City - LuxembourgBeijing - KinaHar også vært i 4 land uten hovedstaden:Sveits (Zurich)Østerrike (Innsbruck)Spania (Gran Canaria, Las Palmas, Puerto Rico)Polen (Sczcecin) Frankrike (Reims) Så 17 år, 17 land og 12 hovedsteder. Man skulle kanskje tro at jeg bor i en familie som drar på biltur i Europa hvert år men det stemmer overhodet ikke. Jeg har vært heldig å bli med på en gruppetur, vært med besteforeldre og kamerater og hatt en liten interrailtur Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Synes dere begge skal ta dere en langhelg i London, om dere har tid lengre gjør det. Da kan dere oppdatere listen med et must Byen har masse å by på og er så godt som gratis å reise til. Jepp, enig. Bor jo også i England, så er jo nesten flaut å ikke ha vært i London Nå koster det omtrent det samme for meg å dra til London fra Liverpool som å gjøre det fra østlandet i Norge, da, så kan vel unnskylde meg litt der, hehe. Neste hovedstad for meg på lista blir nok Edinburgh. Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 26. november 2013 Forfatter Del Skrevet 26. november 2013 Jepp, enig. Bor jo også i England, så er jo nesten flaut å ikke ha vært i London Nå koster det omtrent det samme for meg å dra til London fra Liverpool som å gjøre det fra østlandet i Norge, da, så kan vel unnskylde meg litt der, hehe. Neste hovedstad for meg på lista blir nok Edinburgh. Ah, jeg har jo lest at du bor i Liverpool men glemte det bort litt, har vært der jeg Edinburg også, men jeg regner ikke det som en hovedstad fordi Scotland er en del av Stornbritannia hvor London er hovedstad. Alle har forksjellie meninger om hva som aksepteres og ikke her, men jeg velger å la være Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Ah, jeg har jo lest at du bor i Liverpool men glemte det bort litt, har vært der jeg Edinburg også, men jeg regner ikke det som en hovedstad fordi Scotland er en del av Stornbritannia hvor London er hovedstad. Alle har forksjellie meninger om hva som aksepteres og ikke her, men jeg velger å la være Liverpool er en veldig flott by. Hadde det vært opp noen til scousere så hadde vel Liverpool vært hovedstaden i landet Merseyside, hehehe Ville nok regnet med både Cardiff, Edinburgh og Belfast som hovedsteder jeg også, dersom jeg hadde vært der. Både Cardiff, Edinburgh og London skal nok oppleves om ikke så alt for lenge, men har ingen hast med å komme meg til Belfast.. Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Av de 13 landene jeg har vært i har jeg besøkt 8 av hovedstedene. Oslo, Norge København, Danmark London, England Berlin, Tyskland Praha, Tsjekkia Vaduz, Liechtenstein Wien, Østerrike Bratislava, Slovakia Amsterdam, Nederland Brüssel, Belgia Luxembourg, Luxembourg Andorra La Vella, Andorra Kiev, Ukraina Og Monaco om den telles. Lenke til kommentar
Akselev Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Oslo, Norge. Stockholm, Sverige. København, Danmark. Berlin, Tyskland. Amsterdam, Nederland. Brussel, Belgia. Paris, Frankrike. Madrid, Spania. Lisboa, Portugal. Roma, Italia. Ljubljana, Slovenia. Zagreb, Kroatia. Beograd, Serbia. Skopje, Makedonia. Budapest, Ungarn. Wien, Østerrike. Cape Town (én av de tre hovedstedene), Sør-Afrika. Istanbul, Tyrkia. Ja, jeg har vært på Interrail. Det er ganske tydelig, vil jeg tro. Lenke til kommentar
Stabaek_fan Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 (endret) Oslo Stockholm København Helsingfors Berlin (Etter at Tyskland ble samlet) Amsterdam og Den Haag Brüssel Paris Luxemburg London Praha Budapest Tallinn Land jeg har besøkt uten å ha vært i hovedstaden er: Spania Hellas USA Vest Tyskland Østerrike Italia Endret 7. desember 2013 av Stabaek_fan Lenke til kommentar
Stabaek_fan Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 (endret) Slettet Endret 7. desember 2013 av Stabaek_fan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå