Gå til innhold

Trenger hjelp til valg av server


cc0

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har blitt satt til å finne alternativer til en server på jobb. Serveren skal brukes til flere VMer som skal inneholde hovedsakelig web-applikasjoner og databaser.

 

Noen krav;

 

- Må klare å kjøre minst 4 virtuelle maskiner samtidig.

- Må støtte raid

- Bør være mulighet for å skalere opp til hvertfall 4 CPUer (ikke kjerner), men kanskje helst 6.

 

 

Setter pris på tips, linker, osv =]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rack-montering eller et standard kabinett?

Hvor mange disker trenger du?

Har dere backup-løsning fra før?

Fiber- eller kobber-nettverk?

Og ikke minst: prisklasse?

 

Vi er en ganske stor og teknisk bedrift og bruker hovedsakelig HP og er veldig fornøyde med det.

Det blir selvsagt mye billigere hvis du bare kan kjøpe et stort kabinett og bare dytte inn noen disker osv.

Lenke til kommentar

Tenker du er ute etter ett bladserver oppsett jeg da. Der er det lett å utvide med flere servere (aka CPU)

Så da kan du jo titte på servere fra dell f.eks eller hp. Eneste jeg vet er at HP har slitt litt med sine nye G7 servere, så de ville jeg holdt meg unna

Lenke til kommentar

Jeg tenkte i utg. pkt. på rack montert server, men det er ikke et krav. Jeg vil ha 4 disker. Vi har backup løsning. Vi bruker kobber-nettverk lokalt.

 

Prisklassen er egentlig noe av det jeg prøver å finne ut av; hvor mye må jeg ut med for noe som fyller disse behovene?

Lenke til kommentar

4stk CPU så øker prisen din endel, du skal også ha en rimelig solid brukergruppe før du har behov for det for 4 vms.

 

vi kjører alt for 700 brukere over 8 VMs på 2stk quad 3ghz, og da har vi aldri vært over 80% på cpune.

Web apps,print,fil,databaser,mediaarkiv,epost ++

 

Ville gått for en DL380 G7, 2stk 6kjernere med mulighet for plenty ram.

Den kommer som standard med 8x2,5" men kan bestilles som CTO/custom order med 16x2,5" mot at du ofrer cd-rom.

Jeg ville tippe 25-30k for en med greie specs.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...