Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

DT 770-hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei. Har i lang tid ønsket meg et par Beyerdynamic DT 770 Pro, men det som stopper meg i å kjøpe dem er at ledningen er på 3 m. Vet noen om det er utskiftbar kabel, og om ikke, er det mulig å kutte kabelen? Kan jeg i så fall gjøre dette selv, eller bør jeg få noen profesjonelle til å gjøre det? Jeg synes det blir litt slitsomt å gå rundt med en 3 m lang kabel :)

Takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Har i lang tid ønsket meg et par Beyerdynamic DT 770 Pro, men det som stopper meg i å kjøpe dem er at ledningen er på 3 m. Vet noen om det er utskiftbar kabel, og om ikke, er det mulig å kutte kabelen? Kan jeg i så fall gjøre dette selv, eller bør jeg få noen profesjonelle til å gjøre det? Jeg synes det blir litt slitsomt å gå rundt med en 3 m lang kabel :)

Takk for svar

Kabelen på DT 770 Pro er lodda fast, du får kjøpt 3dje parts kabler, men du må kunne lodde. :)

Sennheiser og AKG har noen modeller med utskiftbare kabler hvor du ikke trenger og lodde.

Lenke til kommentar

Joda, jeg har tilgang til loddeutstyr, men vil det ikke kanskje være litt risikabelt å gjøre dette selv?

Risikabelt på hvilken måte?

Det er ingen helsemessige risikoer ute å går, med mindre du henger deg i den gamle kabelen. Spenningsnivået på ett lydsignal er relativ lav, godt under farlig grense.

Så lenge du klarer å håndtere en loddebolt skal dette gå greit, du kan dog vinke takk og farvel til både garanti og reklamasjon.

-

Kolbjørn

Lenke til kommentar

Risikabelt på hvilken måte?

Det er ingen helsemessige risikoer ute å går, med mindre du henger deg i den gamle kabelen. Spenningsnivået på ett lydsignal er relativ lav, godt under farlig grense.

Så lenge du klarer å håndtere en loddebolt skal dette gå greit, du kan dog vinke takk og farvel til både garanti og reklamasjon.

-

Kolbjørn

Hehe, nå tenkte jeg egentlig ikke på de helsemessige risikoene, men heller sjansen for å rett og slett ødeøegge kabelen. Når det gjelder lodding har jeg aldri gjort det før, men jeg skal se om jeg får funnet noen guider og slikt på nett. Uansett, takk for hjelpen begge to :)

Lenke til kommentar

Når det gjelder lodding har jeg aldri gjort det før, men jeg skal se om jeg får funnet noen guider og slikt på nett.

Da kan det være en ide å finne noe å trene litt på, omså bare lodde sammen noen ledninger for å få en feel for det. Tror dette kommer til å gå helt fint jeg.

-

Kolbjørn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...