Mujlza Skrevet 27. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2012 Hei. Har i lang tid ønsket meg et par Beyerdynamic DT 770 Pro, men det som stopper meg i å kjøpe dem er at ledningen er på 3 m. Vet noen om det er utskiftbar kabel, og om ikke, er det mulig å kutte kabelen? Kan jeg i så fall gjøre dette selv, eller bør jeg få noen profesjonelle til å gjøre det? Jeg synes det blir litt slitsomt å gå rundt med en 3 m lang kabel Takk for svar Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 27. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2012 Hei. Har i lang tid ønsket meg et par Beyerdynamic DT 770 Pro, men det som stopper meg i å kjøpe dem er at ledningen er på 3 m. Vet noen om det er utskiftbar kabel, og om ikke, er det mulig å kutte kabelen? Kan jeg i så fall gjøre dette selv, eller bør jeg få noen profesjonelle til å gjøre det? Jeg synes det blir litt slitsomt å gå rundt med en 3 m lang kabel Takk for svar Kabelen på DT 770 Pro er lodda fast, du får kjøpt 3dje parts kabler, men du må kunne lodde. Sennheiser og AKG har noen modeller med utskiftbare kabler hvor du ikke trenger og lodde. Lenke til kommentar
Mujlza Skrevet 27. mars 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. mars 2012 Joda, jeg har tilgang til loddeutstyr, men vil det ikke kanskje være litt risikabelt å gjøre dette selv? Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 27. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2012 Joda, jeg har tilgang til loddeutstyr, men vil det ikke kanskje være litt risikabelt å gjøre dette selv? Risikabelt på hvilken måte? Det er ingen helsemessige risikoer ute å går, med mindre du henger deg i den gamle kabelen. Spenningsnivået på ett lydsignal er relativ lav, godt under farlig grense. Så lenge du klarer å håndtere en loddebolt skal dette gå greit, du kan dog vinke takk og farvel til både garanti og reklamasjon. - Kolbjørn Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 27. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2012 Joda, jeg har tilgang til loddeutstyr, men vil det ikke kanskje være litt risikabelt å gjøre dette selv? Neida skal ikke være noe problem. Finnes en del guider til DT770 på interwebz, se google Lenke til kommentar
Mujlza Skrevet 27. mars 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. mars 2012 Risikabelt på hvilken måte? Det er ingen helsemessige risikoer ute å går, med mindre du henger deg i den gamle kabelen. Spenningsnivået på ett lydsignal er relativ lav, godt under farlig grense. Så lenge du klarer å håndtere en loddebolt skal dette gå greit, du kan dog vinke takk og farvel til både garanti og reklamasjon. - Kolbjørn Hehe, nå tenkte jeg egentlig ikke på de helsemessige risikoene, men heller sjansen for å rett og slett ødeøegge kabelen. Når det gjelder lodding har jeg aldri gjort det før, men jeg skal se om jeg får funnet noen guider og slikt på nett. Uansett, takk for hjelpen begge to Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 28. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 28. mars 2012 Når det gjelder lodding har jeg aldri gjort det før, men jeg skal se om jeg får funnet noen guider og slikt på nett. Da kan det være en ide å finne noe å trene litt på, omså bare lodde sammen noen ledninger for å få en feel for det. Tror dette kommer til å gå helt fint jeg. - Kolbjørn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå