Gå til innhold

Ny laptop til mor - Billig og solid - Forslag?

Anbefalte innlegg

Min kjære mor skal ha ny laptop da den gamle tok kvelden for noen dager siden. Spurte hun om budsjett, men hun sa at jeg skulle finne noe billig som varte. Så jeg trenger forslag.

Noen som har kjøpt laptop i prisklassen 4-5k i det siste? Jeg vet hva hun trenger av maskinkraft osv, men er litt gambling å kjøpe en billigmaskin uten å vite noe om kvaliteten.

Bruksområdet er helt standard "mammabruk". Altså nettbank, Outlook, Office, Laste inn bilder fra kamera o.l. Dere skjønner tegningen.

Har ingen krav om vekt, størrelse osv enda. Så bare kom med noen solide forslag :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en kamerat som jobber på Lefdal. Han sier at det generelt sett er lite feil på asus og samsung. Er to merker som kanskje kan være aktuelle.

Av erfaring kan jeg si at HP bare har vært dårlig for meg. Acer har ikke vært spesielt bra for en kamerat.

Lenke til kommentar

Synes selv Acer/Dell holder veldig bra, men mulig andre er uenige. Selv har jeg kun gode opplevelser. Eneste jeg har bitt meg merke i er at Dell har hatt litt dårlig batteri, mulig dette bare er meg som bruker sin feil.

Godt mulig at acer er veldig variert på ulike modeller. Har faktisk hørt andre også som har sagt gode ting om de. Men for kameraten min gikk det ihvertfall ikke bra. Men i hvertfall har HP vært crap på de 3 jeg har hatt så langt.

Lenke til kommentar

Synes selv Acer/Dell holder veldig bra, men mulig andre er uenige. Selv har jeg kun gode opplevelser. Eneste jeg har bitt meg merke i er at Dell har hatt litt dårlig batteri, mulig dette bare er meg som bruker sin feil.

Godt mulig at acer er veldig variert på ulike modeller. Har faktisk hørt andre også som har sagt gode ting om de. Men for kameraten min gikk det ihvertfall ikke bra. Men i hvertfall har HP vært crap på de 3 jeg har hatt så langt.

Har en Acer eMachines E520. Dette er også eneste Acer'en jeg har vært borti, så jeg kan ikke si med 110% sikkerhet at andre vil være like heldige. Jeg har behandlet den pent da, og installert Windows 7 istedenfor Vista. Mulig dette har litt å si for opplevelsen?

Lenke til kommentar

man kan få hva som helst ut av egne erfaringer...

her har vi 3 HP Pavilion maskiner som vi har vært ganske fornøyd med, de er fra 2007 og har kjørt hver omtrent hver dag gjennom hele året, maskinene står og går fortsatt fin fint de, ikke noe problemer med dem, HP sine tastaturer er også noen av de beste jeg har prøvd... men HP Pavilion er fortsatt noen av de verste på markedet... men HP har noen gode serier der ute også, Probook, Elitebook, Envy og Folio er kjempefine maskiner de...

Lenke til kommentar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...