fjarle Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Dette kan være Motorolas første Intel-mobil. Motorola Razr Blade er lekket Lenke til kommentar
J_Gagarin Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Spiller det noen rolle hvem som produserer brikken? Vil ikke mobilen kunne brukes til akkurat det samme uansett? Vil gjerne vite om det er noen praktiske forskjeller. Personlig så venter jeg på mobiler som kan vise til samme byggekvalitet som min E72. Har etterhvert bruk for større skjerm for mer praktisk bruk til Fb o.l. Blir skuffet når jeg ser nye mobiler til 4-5000,- som er produsert i billig plast. Android er også uaktuelt p.g.a. Googles spionering på alt jeg gjør. iPhone har for mange mangler i standard utførelse. Min spådom er at snart får vi Nokia tilbake på toppen. Mitt ønske er en elegant Nokia i stål og glass med Windows. Som gruser alt på markedet. Det beste er at den kommer om ikke lenge. Men hvem som produserer brikken er for meg ikke veldig viktig. Lenke til kommentar
norgi Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Spiller det noen rolle hvem som produserer brikken? Vil ikke mobilen kunne brukes til akkurat det samme uansett? Vil gjerne vite om det er noen praktiske forskjeller. Personlig så venter jeg på mobiler som kan vise til samme byggekvalitet som min E72. Har etterhvert bruk for større skjerm for mer praktisk bruk til Fb o.l. Blir skuffet når jeg ser nye mobiler til 4-5000,- som er produsert i billig plast. Android er også uaktuelt p.g.a. Googles spionering på alt jeg gjør. iPhone har for mange mangler i standard utførelse. Min spådom er at snart får vi Nokia tilbake på toppen. Mitt ønske er en elegant Nokia i stål og glass med Windows. Som gruser alt på markedet. Det beste er at den kommer om ikke lenge. Men hvem som produserer brikken er for meg ikke veldig viktig. En mobil kan har mange egenskaper og hvilken som er viktig for hvem er jo forskjellig fra person til person^^. Men du har rett med, 4-5k mobiler burde ikke være av billigplast. Skulle gjerne rette på noe du sa om Android og iphone, men vil ikke være den som har skylda på Android vs iphone krig. Lenke til kommentar
lasseoj Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 er det en kondom eller en android? 1 Lenke til kommentar
fjarle Skrevet 27. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2012 lasseoj: En kondom ved navn Razr Blade, altså? Au! Tror kanskje ikke faren for forvirring er fullt så stor på akkurat dette navnet 1 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Hvordan vil en Atom med sin enkeltkjerne kunne konkurrere mot f.eks. Samsung Galaxy S3 som mest sannsynlelig får en firekjernet CPU på 1.8 GHz? Virker som om Intel mobilene kommer til å bli tregere. Lenke til kommentar
lasseoj Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 lasseoj: En kondom ved navn Razr Blade, altså? Au! Tror kanskje ikke faren for forvirring er fullt så stor på akkurat dette navnet Håper du har rett Lenke til kommentar
µT. Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Hvordan vil en Atom med sin enkeltkjerne kunne konkurrere mot f.eks. Samsung Galaxy S3 som mest sannsynlelig får en firekjernet CPU på 1.8 GHz? Virker som om Intel mobilene kommer til å bli tregere. Du har enda ikke skjønt at "kjernekrigen" er den nye "megapixelkrigen". Flere kjerner betyr ikke at prosessoren er automatisk raskere. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Intel CPUen vil yte bra sammenlignet med dagens ARM CPUer, ihvertfall hvis man holder seg til får tråder http://www.anandtech.com/show/5365/intels-medfield-atom-z2460-arrive-for-smartphones Den har dog en litt svak GPU og vil kanskje få problemer opp mot de nye A15 cpuene. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 (endret) Hvordan vil en Atom med sin enkeltkjerne kunne konkurrere mot f.eks. Samsung Galaxy S3 som mest sannsynlelig får en firekjernet CPU på 1.8 GHz? Virker som om Intel mobilene kommer til å bli tregere. Du har enda ikke skjønt at "kjernekrigen" er den nye "megapixelkrigen". Flere kjerner betyr ikke at prosessoren er automatisk raskere. Flere kjerner er ikke synonymt med flere megapixler. Flere kjerner kan faktisk senke strømforbruket kraftig og fordele kraften mer enn en enkjernet CPU. Du er vel av typen som tror at en gammel enkjernet Pentium prosessor på 3 GHz er bedre enn en firekjernet 2.6 GHz Core i7. Litt av hele poenget med en smarttelefon er å multitaske samtidig som man sparer strøm, og da er en enkjernet prosessor ganske så gammeldags. Endret 28. mars 2012 av FrihetensRegn Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Spiller det noen rolle hvem som produserer brikken? Vil ikke mobilen kunne brukes til akkurat det samme uansett? Vil gjerne vite om det er noen praktiske forskjeller. Personlig så venter jeg på mobiler som kan vise til samme byggekvalitet som min E72. Har etterhvert bruk for større skjerm for mer praktisk bruk til Fb o.l. Blir skuffet når jeg ser nye mobiler til 4-5000,- som er produsert i billig plast. Android er også uaktuelt p.g.a. Googles spionering på alt jeg gjør. iPhone har for mange mangler i standard utførelse. Min spådom er at snart får vi Nokia tilbake på toppen. Mitt ønske er en elegant Nokia i stål og glass med Windows. Som gruser alt på markedet. Det beste er at den kommer om ikke lenge. Men hvem som produserer brikken er for meg ikke veldig viktig. Er Windows Phone bedre enn Apple og Google på personvern da? (Oppriktig spm, ikke trollbait) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg