frds Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Hei, Siden jeg var liten har jeg ønsket å kjøpe en Porsche. Personlig har jeg ikke all verdens kunnskap om bil generelt, men har en bestefar som også er Porsche fan og som kan en del. Porsche Boxter er nok det jeg kommer til å gå for, det er enten det eller Porsche 911 Carrera 4S Jeg har ikke tenkt å legge ut mer enn 300k, men jeg lurer på om det er noen som har noen erfaringer med en Boxter, eller noen som kan gi meg litt informasjon rundt denne bilen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 (endret) Jeg ville ikke ha kjøpt Boxster. Det første som slår meg når en Boxster kjører forbi er at han ville ha Porsche, men han hadde ikke råd til 911. Endret 28. mars 2012 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Jeg kan i hvert fall fortelle deg at bilen heter Boxster. Med S. 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Jeg ville ikke ha kjøpt Boxter. Det første som slår meg når en Boxter kjører forbi er at han ville ha Porsche, men han hadde ikke råd til 911. Det er lov hvis du er under 25. På den annen side: Folk under 25 har ikke noe bak rattet i en sportsbil å gjøre, og det gjenspeiles i forsikringsprisene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Hvis han har penger nok til en 911 ville jeg gått for det. Lenke til kommentar
frds Skrevet 28. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2012 Hvis han har penger nok til en 911 ville jeg gått for det. Det er sant. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Hei, Siden jeg var liten har jeg ønsket å kjøpe en Porsche. Personlig har jeg ikke all verdens kunnskap om bil generelt, men har en bestefar som også er Porsche fan og som kan en del. Porsche Boxter er nok det jeg kommer til å gå for, det er enten det eller Porsche 911 Carrera 4S Jeg har ikke tenkt å legge ut mer enn 300k, men jeg lurer på om det er noen som har noen erfaringer med en Boxter, eller noen som kan gi meg litt informasjon rundt denne bilen. Boxster er en herlig bil med ekstremt gode kjøreegenskaper og Porsche-feeling. På grunn av (det komplett idiotiske) ryktet som "jentebil" og "fattigmanns-Porsche", er det også mulig å få veldig mye bi for relativt lite penger - til Porsche å være. Du får ikke noen nyere 911 som er verdt å ta vare på for den prisen. En 996 C4S koster 500.000+. For rundt 300.000 får du imidlertid en fin Boxster med 2,7-liter. Denne kom i 2000, og er mer holdbar (og litt sprekere) enn 2,5-literen som satt i modellene før faceliften. Jeg ville ikke ha kjøpt Boxster. Det første som slår meg når en Boxster kjører forbi er at han ville ha Porsche, men han hadde ikke råd til 911. Det første som slår meg når jeg leser innlegg som ditt, er at du ikke har peiling på bil og definitivt aldri har kjørt en Boxster (eller en Porsche i det hele tatt). Å hoste opp Jeremy Clarkson sine "meninger" gjør deg verken kul eller smart. 9 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Kudos til Tee-Zee som har snappet opp noen essensielle poenger om Boxster. Det er en lovpriset bil av stort sett alle seriøse biltestere som stort sett alle er enige om at dette er ekstremt god kjøreopplevelse til en overkommelig pris. @TS, kjøp deg en Boxster du. 2 Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 er ikke boxer en jentebil? Vertfall slik den ble sett på i ''Two and a half men'' Lenke til kommentar
frds Skrevet 28. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2012 Mange som sier det er en jentebil, men jeg kan ikke se hvorfor (?) Hank Moody i Cali kjører en Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 (endret) Kudos til Tee-Zee som har snappet opp noen essensielle poenger om Boxster. Det er en lovpriset bil av stort sett alle seriøse biltestere som stort sett alle er enige om at dette er ekstremt god kjøreopplevelse til en overkommelig pris. @TS, kjøp deg en Boxster du. Det hjelper ofte å ha kjørt bilene man snakker om. Hilsen fra en relativt seriøs biltester. Endret 28. mars 2012 av Tee-Zee 1 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 er ikke boxer en jentebil? Vertfall slik den ble sett på i ''Two and a half men'' Jentebil?? Vi er på gutte/jentelus stadiet nå eller? 2 Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Jentebil?? Vi er på gutte/jentelus stadiet nå eller? Nå er nok en del av de som frekventerer dette forumet såpass unge at de ikke har lappen enda - så, ja. 4 Lenke til kommentar
frds Skrevet 28. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2012 Sånn ca hva ligger årsavgiften på en Boxster på? Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Sånn ca hva ligger årsavgiften på en Boxster på? Det som en Fiat 500: 2885kr Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Kjøp deg en Boxster. Kjempebil. De som sier det er jentebil eller at du ikke har råd til en 911 har ikke råd til en slik selv, eller så vet de ikke hva de prater om. Ferarri er jentebil mens homser kjører Lamborgini :-) Boxster og 911 er ganske forskjellige biler. Boxster og Caiman er rene 2 seter cabber mens 911 finnes i et hav av varianter og oftest 2+2. Boxter + Cayman har midtmontert motor mens 911 har hekkmontert. Boxter + Cayman fåes i 3 motorvarianter 2,5 2,7 og 3,2(samme som i 911) alle 6 syl boxster. ) Boxter + Cayman fåes kun uten turbo. Og det er fordi hvis 3,2S kom med turbo så ville du ikke holde følge med en 911. (var en på gang men ble skrinlagt fordi den grusa 911 for mye ble det sagt) Utseendemessig så er det også forskjell og det er lettere å få en Boxter pen enn en 911 (prismessig). Kjøp europabil ikke US, veldig viktig. Kjøp 2000 og nyere 2,7 eller 3,2S styr unna billigfeller med 2,5 litern(før 2000)(hvis de ikke er grisebillig da) Se etter biler med xenon og klare blinklys(mye penere) Skaff deg hardtopp. Sett på så breie 19"x30 som mulig tror det går på 285. Kjøp manuell. Automat og tiptronic har ikke noe i en slik bil å gjøre. Sett i trackersystem så er forsikringen ekstremt lav. (Gjensidige var billige betalte ca. 7000,- for 8000km full kasko for 3 år siden) Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Mange som sier det er en jentebil, men jeg kan ikke se hvorfor (?) Hank Moody i Cali kjører en Han har aldri frest rundt i Boxster i Californication, kun 911. Lenke til kommentar
frds Skrevet 30. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2012 Mange som sier det er en jentebil, men jeg kan ikke se hvorfor (?) Hank Moody i Cali kjører en Han har aldri frest rundt i Boxster i Californication, kun 911. My bad, ser det nå. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 (endret) Endret 31. mars 2012 av Dassen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå