madman88 Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Hei Lurer på om noen har erfaring med ryan air? Fant noen veldig billige flyturer med dem, der jeg bestilte meg en tur. Men en venn av meg sier at jeg må fylle ut noen skjema , før jeg kan dra med ryan air? Vet noen noe om dette,der jeg ikke finner noe info Jeg tenkte at det er å gjøre som med andre flyselskaper å ta med order nummeret og nevne det før avreise? Fint om noen kunne svart meg på dette Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 jeg har fløyet med de men kan ikke huske å ha fylt ut noe skjema. Du må riktignok sjekke inn på forhånd og skirve ut boardingkortet før du drar til flyplassen. Lenke til kommentar
tomacro Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 jeg har fløyet med de men kan ikke huske å ha fylt ut noe skjema. Du må riktignok sjekke inn på forhånd og skirve ut boardingkortet før du drar til flyplassen. takk for svar,mener du at jeg kun trenger å printe ut billetten som jeg fikk på mailen eller tror du det holder med den koden man får på sms? Ble bare veldig usikker,når enkelte nevner dette for meg,høres veldig rart ut at det skal være så ''tung vint'' his det faktisk er slik Lenke til kommentar
weebl Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Ja du må skrive ut boardingkortet på forhånd, gjør du ikke det må du betale ekstra på flyplassen. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Ble bare veldig usikker,når enkelte nevner dette for meg,høres veldig rart ut at det skal være så ''tung vint'' his det faktisk er slik Ryan Air har sine sære sider og det er en grunn til at du er billige. er du dog påpasselig med å følge reglene deres kan du få en fin tur. Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 27. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2012 Ble bare veldig usikker,når enkelte nevner dette for meg,høres veldig rart ut at det skal være så ''tung vint'' his det faktisk er slik Ryan Air har sine sære sider og det er en grunn til at du er billige. er du dog påpasselig med å følge reglene deres kan du få en fin tur. https://www.bookryanair.com/SkySales/FRManageBooking.aspx?culture=nb-no&lc=no-no%20 har noen fylt ut en slik en? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 nei, men nå er det riktignok to år siden jeg fløy med Ryan Air sist så det kan hende de har endret på rutinene sine etter det. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Reiser endel med dem så jeg lager denne guiden: Ryanair kan gi billige reiser, men de passer ikke for alle. Du må lese og følge det de skriver ellers så blir det fort store gebyrer. Du kan ikke anta at "dette går jo bra med andre selskaper" eller "litt slakk må de da ha", det er kun det Ryanair skriver som gjelder og de er veldig strikte. De minner på mange måter mer om en busstur enn en tradisjonell flyrur. -Pass på hvor de faktisk flyr. At de bruker navnet på en by betyr ikke nødvendigvis at de flyr til flyplassen som er nærmest byen. -Pass på når de flyr. Å reise 6:45 søndag morgen fra en fremmed by kan være kronglete, dyrt og fort legge en demper på hele helgeturen. -Pass på å sjekke inn online og printe ot boardingkort, for begge retninge. Du kan sjekke in 2 uker før flighten. -I tillegg til prisen du får opp når du søker legger de minimum på et kortgebyr på 55 kr per person per strekning. Det er mulig å unngå dette ved å bruke Ryanairs eget betalingskort eller Mastercard prepaid, men disse er lite utbredt. -Du må betale ekstra for innsjekket bagasje og prisen varierer etter størrelse og dato. Prøv å pakke smart og klar deg med tillatt håndbagasje. -Det er kun ett kolli som håndbagasje og det betyr at du ikke kan ha handveske eller plastpose ved siden av, alt må inne den ene håndbagasjen, men du kan jo bruke jakkelommer innen rimelighetens grenser. De har spesialavtale med Rygge hvor du kan ha en taxfreepose i tillegg, men dette gjelder kun Rygge og kun for flight fra Rygge. -Seteryggen kan ikke justeres. Noen synes det er forferdelig å ikke kunne justere dette og andre synes det er fint at de ikke får personen forran i fanget. -Det er free seating i flyet, unntatt første rad og nødutgang, Det bruker bli litt styr rundt disse så det er lurt å holde seg unna. De fleste stormer til inngangen forran så det er lurt å bruke den bak. -Flyene er i snitt 3,8 år mot for eksempel 13,8 hos SAS. Innredningen er i kraftige farger med reklame. -Du betaler for alle mat og drikke ombord og de har bredt utvalg. Varene fra catring anbefales ikke. -Personalet ombord er veldig flinke og står på. De er ofte utplassert i et fremmed land til minimumslønn, flere velger å ikke bruke Ryanair pga. dette. -Det er ikke noe lomme i seteryggen. Dette for å gi mere plass til knær og raskere kunne rydde flyet. -Vær våken når du bestiller da de prøver å legge på endel ekstra kostnader. Skriver du noe galt eller nå endre noe er gebyrene så høye at du bare kan glemme den billetten. De gjør også minst mulig for deg om det blir forsinkelser eller kanseleringer. Det er ikke å anbefale å ta Ryanair til et sted hvor du må rekke noe for å reise videre. -Vit hva den endelige prisen blir når du begynner bestillingen slik at du ikke ender opp med noe som plutselig er dyrere enn konkurrentene. -De spiller en latterlig fanfare når de lander i tide og de har påstander i reklamen sin for eksempel om at de er mest presis i Europa som ikke stemmer. De havnet på 15. plass på Flightstatt sin oversikt for 2011, SAS havnet på 8. plass. -Det er ofte mulig å finne flighter til under annonsert pris. T/r til under 150 kr inkludert kortgebyr er fullt mulig. Så om man bare er våken og vet hva du gjør så kan man få masse billige reiser med Ryanair, men dette passer som sagt ikke for alle. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå