AnonymDiskusjon Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Hei, hvor mye tjener man på å være sæd og/eller blod donor? Er det lov å være sæd donor i Norge? Gjelder dette også for private klinikker, eller må jeg da dra til Danmark? Hvor mye tjener man også på å bli blod-donor? Kan nevnes at jeg har blodtype 0-, så vil både gi blodet fordi at det er samfunnsmessig nyttig (vil jeg like å tro) samt at jeg får penger for det. Hvilken formelle krav er det? Anonym poster: c78db996f9e46e1d190574ebf4764535 Lenke til kommentar
laurell Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 (endret) Du får ikke penger for å gi blod, men du får velge en gave for ca hver 5 blodgiving ca. Utvalget er ulikt alt etter sykehus du gir til. Gaver du kan velge mellom er ofte ting som serveringsfat, diverse vinglass, førstehjelpspakke, sekker osv. Om du har 0- , (samme som meg) så anbefaler jeg deg sterkt om å melde deg som blodgiver da du kan gi til alle. Men husk og at det er mange regler inn i bildet for at du kan gi, som at du ikke kan ha piercing på utsatte steder, om du skifter sexpartner i ny og ne, pluss mange mange andre grunner som kan stoppe deg. Les mer på www.giblod.no Endret 27. mars 2012 av laurell Lenke til kommentar
Mr. Hermonella Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Viss det hjelper så får du gave hos blodgiveren vær gang på noen sykehus Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 27. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2012 Men husk og at det er mange regler inn i bildet for at du kan gi, som at du ikke kan ha piercing på utsatte steder, om du skifter sexpartner i ny og ne, pluss mange mange andre grunner som kan stoppe deg. Les mer på www.giblod.no Tror ikke jeg trenger å bekymre meg for det akkurat Men så man får "bare" gavekort? Men som sagt så føler jeg at det er bra av meg å gi 0- siden all kan få den blodtypen, pluss at personer med null minus kan kun få 0-. Hva er mulighetene for å være sæd donor? Anonym poster: c78db996f9e46e1d190574ebf4764535 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå