Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Bli sæd-donor og/eller blod-donor

Anbefalte innlegg

Hei, hvor mye tjener man på å være sæd og/eller blod donor? Er det lov å være sæd donor i Norge? Gjelder dette også for private klinikker, eller må jeg da dra til Danmark? Hvor mye tjener man også på å bli blod-donor? Kan nevnes at jeg har blodtype 0-, så vil både gi blodet fordi at det er samfunnsmessig nyttig (vil jeg like å tro) samt at jeg får penger for det.

Hvilken formelle krav er det? Anonym poster: c78db996f9e46e1d190574ebf4764535

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får ikke penger for å gi blod, men du får velge en gave for ca hver 5 blodgiving ca. Utvalget er ulikt alt etter sykehus du gir til.

Gaver du kan velge mellom er ofte ting som serveringsfat, diverse vinglass, førstehjelpspakke, sekker osv.

Om du har 0- , (samme som meg) så anbefaler jeg deg sterkt om å melde deg som blodgiver da du kan gi til alle.

Men husk og at det er mange regler inn i bildet for at du kan gi, som at du ikke kan ha piercing på utsatte steder, om du skifter sexpartner i ny og ne, pluss mange mange andre grunner som kan stoppe deg.

Les mer på www.giblod.no

Endret av laurell
Lenke til kommentar
Men husk og at det er mange regler inn i bildet for at du kan gi, som at du ikke kan ha piercing på utsatte steder, om du skifter sexpartner i ny og ne, pluss mange mange andre grunner som kan stoppe deg. Les mer på www.giblod.no

Tror ikke jeg trenger å bekymre meg for det akkurat :blush: Men så man får "bare" gavekort? Men som sagt så føler jeg at det er bra av meg å gi 0- siden all kan få den blodtypen, pluss at personer med null minus kan kun få 0-.

Hva er mulighetene for å være sæd donor? Anonym poster: c78db996f9e46e1d190574ebf4764535

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...