Gå til innhold

– Diablo III på konsoll blir veldig morsomt (PC)

Anbefalte innlegg

Blizzard har sagt ang deres Voice Chat noe saant som dette:

"We're not happy about the way Voice Chat turned out and we're definitively going to give it an overhaul. When we do decide to give it another go, it'll be an upgrade of epic proportions, comparable to the way we implemented the cross-realm dungeon finder".

Saann ca. Dette ble sagt for over et aar siden tror jeg. Da kunne det jo hende at nettopp dette systemet vil bli fullfoert i anledning konsoll-slipp for Diablo 3.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har spilt beta klienten i mange timer og det er ingenting som er "konsolifisert" med dette spillet. Skulle likt å vite hva han mener det er som gjør at D3 er konsolifisert...

Jeg har ikke beta klienten, derfor jeg har sett på yogscast og de nevner flere ting, i siste TGS podcast er det enkleste stedet å finne hvor simon sier det ordrett.

Men ett åpenlyst eksempel er vel reduksjonen fra 6 til 4 aktive skills? Det er en endring som ikke gjør noe for PC men er nødvendig for konsoler.

Lenke til kommentar

Jeg har spilt beta klienten i mange timer og det er ingenting som er "konsolifisert" med dette spillet. Skulle likt å vite hva han mener det er som gjør at D3 er konsolifisert...

Jeg har ikke beta klienten, derfor jeg har sett på yogscast og de nevner flere ting, i siste TGS podcast er det enkleste stedet å finne hvor simon sier det ordrett.

Men ett åpenlyst eksempel er vel reduksjonen fra 6 til 4 aktive skills? Det er en endring som ikke gjør noe for PC men er nødvendig for konsoler.

Hvorfor er det nødvendig? Det skal være fullt mulig å benytte seg av fler enn 4 aktive skills med en håndkontroller?

Lenke til kommentar

Hvorfor er det nødvendig? Det skal være fullt mulig å benytte seg av fler enn 4 aktive skills med en håndkontroller?

Nei, det er ikke mulig, og grunnen er det som blandt utviklere heter godt spilldesign.

La meg fortelle deg hvordan standard bindings vil bli på konsol.

RT/LT: samme som knappene på musa

RB/LB: healing potion og town portal

LS: bevegelse

RS: zoom funksjonen

ABXY(360 pad): skills 1-4

D-Pad: inventory/questlog/hireling/skills

Start/select: meny og noe annet, kansje velge sekundær våpensett

Det var 6 forskjellige skills + museknappene før endringen, forresten fjernet de også "white hits" dvs angripe med våpen uten å bruke noen skills, igjen for å legge til rette for konsoll.

Stigou:

Problemet er at selv om det blir porta til konsoller endrer de pc versjonen så den vil bli lik konsol versjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...