1915 Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 (endret) har snusa i 9 år nå. føler at jeg vil slutte. har følt det mange ganger. koster så mye penger for snus nå for tia. bruker kun porsjonsnus. bruker ca 1 boks om dagen og det er mye. og det koster. for 3 år siden klarte jeg å slutte i 8 mnd men så glapp det. har virkelig lyst å slutte. har aldri røyket fast heller så det problemet har jeg ikke. har prøvd røyk men likte ikke det. så hvordan slutter jeg? har prøvd flere ganger men ikke så lett. ser på meg selv som avhengi av snus da jeg bruker 1 boks om dagen. vet heller ikke om det er så bra å bruke snus siden jeg har en form for epilepsi men har aldri hadd anfall etter jeg fikk medisin for det for 4 år siden.. noen som kan hjelpe Endret 27. mars 2012 av 1915 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Nå vet jeg ikke hvordan snus du pleier å snuse, men hva med å trappe ned til en "mildere". Jeg har gått ned fra 02 til 01. Også prøver jeg å snuse mindre og mindre av den mildere typen. Prøver å sette meg mål, som feks max X antall før lunsj og etter lunsj på jobben. Er i samme situasjon som deg og skal prøve å slutte å snuse til sommeren. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Ikke la boksen gå tom. Det er lett å tenke "Jeg skal bare bruke opp denne boksen, så slutter jeg!" Det klarer du ikke. Du kjøper ny boks uansett. "Bare en boks til. Bare en boks til." Kast heller en boks I SØPLA mens det fortsatt er masse fullt brukbar snus i den. Det kan virke som helligbrøde å kaste sin kjøre General i søpla, men det er faktisk hele poenget. Denne rituelle handlingen gjør at du vil tillegge løftet ditt mening. Har du først kastet snus, vil du huske dette hver gang du føler fristelsen til å kjøpe ny. Og irritere deg over at snusen du kastet var bortkastet hvis du allikevel skal begynne igjen. Det virka for meg. Anonym pga. familiære årsaker. Anonym poster: 105eb677e78813756d94698ec9b1ce31 3 Lenke til kommentar
1915 Skrevet 27. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2012 (endret) bruker litt avhvert. the lab series. 02,06,01 forskjellig general, forskjellig skruf, røda lacket, gøteborg, de fleste bruker jeg. varierer. har en og en halv boks igjen ca. må prøve å trappe ned lit da. hender seg i perioder på jobb når jeg jobber effektivt og da glemmer jeg at jeg har snus. kan gå timesvis før jeg kommer på å ta meg en snus da, men når jeg først tar en snus blir det ofte og mange. så får vell prøve å ta skjeldnere og ikke så mange. er jo det at det er så godt med snus etter et måltid. rart det der. men en ting har jeg funnet ut, skal man ut en tur eller noe så ikke la snusen ligge igjen hjemme, da kjenner man suget enda mere når man kommer hjem. funker bedre å ta med snusen og vite at man har den enn å la den ligge hjemme. Endret 27. mars 2012 av 1915 Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Jeg hadde snust 1 boks om dagen fast i 8 år da jeg bestemte meg for å slutte. Om en først har bestemt seg, er det ikke noe problem. Det er faktisk så enkelt som å ikke putte den snusen under leppen. Håper for din del at du har såpass kontroll over hendene dine. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Kompis av meg slutta ved å bruke snus med lavere nikotininnhold. Startet med en på 80%, så 60% og hele veien ned til 0% tror jeg det var. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Jeg gikk over fra å røyke til å snuse. Kan ha en boks porsjonsnus i en uke om gangen. *stolt* *og jeg røyka 20 pack per dag 2 Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Så lenge du faktisk må aktivt gå inn for å kjøpe den pakka med snus i butikken, så burde det jo ikke være så vanskelig. Jeg forstår at det kan være vanskelig å arrestere seg selv i ting som at man plutselig sitter og biter negler (iom. dette er ganske ubevisst). Men det å kjøpe snus ved å spørre dama bak disken om en pakke eller å stoppe for å legge på et par mynter i snus-automaten, er jo faktisk en ganske avansert handling. Kan da ikke tro at det kan være vanskelig å stoppe seg selv før man kjøper?! Lenke til kommentar
1915 Skrevet 27. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2012 var på bytur idag. har kun brukt 4 snus siden klokka 10 idag. og har ikke kjøpt snus da jeg var innom butikken heller 1 Lenke til kommentar
Aksel114 Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 trappe ned på styrke å evt. kjøpe nikotinfri snus ? som folk sier, kast det i søppla å ha viljestyrken med deg. Lykke til Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Nikotinfri snus skal visstnok være veldig ille for tennene. Så det må tas med i vurderingen. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 28. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2012 har brukt bare 7 snus i hele dag 1 Lenke til kommentar
1915 Skrevet 3. april 2012 Forfatter Del Skrevet 3. april 2012 da jeg ble fri for snus på lørdag kjøpte jeg ny boks. men har enda IKKE åpnet den. og har ikke tatt meg snus siden lørdag Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Da er du godt i gang. Kast den i søpla uåpnet. Anonym poster: 105eb677e78813756d94698ec9b1ce31 Lenke til kommentar
1915 Skrevet 8. april 2012 Forfatter Del Skrevet 8. april 2012 Nei nei nei. har en ny boks liggende i vinduskarmen. helt uåpnet. tror på det at hvis man har en boks liggende men ikke åpner så vet man at man har men trenger ikke åpne. hadde man vært fri hadde det vært lettere å dra på butikken å kjøpe seg en boks. derfor jeg har den liggende og tvinger meg selv med å ikke åpne den. har klart det fint til. slik gjordet onkelen min etter 40 år som fast røyker. da han bestemte seg for å slutte hadde han en ny 20 pakning sigaretter liggende i vinduet for å vite at han har den men trenger ikke åpne den, lettere å dra å kjøpe en ny når man er fri enn at man vet at man har en liggende. og det er 7 år siden han sluttet. han har ikke smakt røyk etter det. og samme pakken ligger enda i vinduet Lenke til kommentar
William_S Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Snus ja, har et annet problem jeg da og det er brusavhengighet og nå må jeg begynne å tenke på tenna. Så istedet for brus kjøper jeg nå Farris. Bedre for helsa og bedre for tenna.. Så i stedet for snus kan du kjøpe en sterk tyggis i stedet. Nå er det jo ikke det samme som snus i det hele tatt da, men kanskje det hjelper? Tyggis koster jo uansett en brøkdel av snus. Sprekker nå litt på brus i påska dessverre. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 10. april 2012 Forfatter Del Skrevet 10. april 2012 hehe. ja var selv avhengi av brus og potetgull. fikk sånn dilla på vanlig salt potetgull. spiste 1 pose potetgull og 1-2 stk 1.5 liter brusflasker HVER dag i nesten ett år før jeg slutta med det. men men har ikke snusa siden 31 mars Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå