Gå til innhold

Hvilken multifunksjon laser skriver er anbefalt?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har Canon Pixma MP640 med orginal blekk.

Men syns den er både treg og gir dårlig fargegjengivelse på vanlig A4 ark.

Blir jo som om teksten er uskarp og med dårlige farger man ser tydlig forskjell på fargene på skjermen og arket.

Har prøvd å øke bildekvaliteten på utskriften men da skriver den med mere blekk.

Så jeg håper å gå over til laserskriver.

Har noen noe råd?

Jeg syns det er viktig både at driverne funger til både windows/mac og linux samt at skriveren er litt teknisk med skjerm og gir mest for pengene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Har Samsung clx3185w (wifi/farge) er strålende fornøyd, men bare på papir! og ikke fotopapir for laser, der er den ikke god i det hele tatt, skrev ut de 3 arkene som fulgte med og har etter det begynt og bruke Fotoknutsen, kvaliteten er mange ganger bedre...

Så til vanlig utskrift fra office o.l , scanning og kopiering, har den har skrevet ut uten noen problemer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så skal man ha tilsvarende bildekvalitet kvalitet som ekte blueray cover og bilder, eller fotoknutsen koster det raskt 10 000 kr for laserskriver?

Nå er vel fotoknutsen ren foto butikk, har hørt med http://www.allkopi.no/ men de tilbyr kun dette på oslo lufthavn som er langt unna.

Jeg har forståelse for å betale for utskrift kan bli langt billigere, men problemet er det ingen som tilbyr det i oslo området hva jeg vet til en fornuftig pris, er snakk om firma betingelser i så fall da.

Problemet er vel også at jeg ikke har eget rom å ha laserskriveren på, så må bruke samme rom jeg har pcen på, nå er det ikke ofte jeg skriver ut. Men foretrekker litt kvalitet.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Og ps den fungerer 100% også i LINUX / Ubuntu, :) (jeg bruker det på alle maskinene)

De printerene som jeg har sett som har tilnærmet lik fotokvalitet koster veldig mye, er selv på utskikk etter en som kan klare 20x25 bilder rammeløse utskrifter, uten og finne noen i den nedre prisleie >1500 så jeg foretrekker fremdels Fotoknutsen selv om det blir dyrt på kort sikt men kansje billigere i lengden?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Pris er ikke noe problem.

Er enig med fotoknutsen, men de kan vel ikke levere bilder på dagen om man går inn en slik butikk?

Muligens det er litt forskjelling fra sted til sted, men der jeg har vært er det minst 1-3 dagers levering.

Det andre er nok at fotoknutsen ikke tilbyr Printing på covere og mulighet for blueray cover og slik.

Etter hva jeg har sjekket ut. Allkopi tilbyr det.

Men hvordan blir det å printe på CD/DVD med laser? Er det helt elendige? Så det blir langt penere med labelflash for å si det slik?

Lenke til kommentar

Endel av fotoknutsen butikkene har hurtig utskrift på dagen, men det er jo som regel bare i 10X15 størelse. Og til cd/dvd cover så vil nok en blekk/laser printer fungere veldig bra, men laser må ha laser papir til fotoutskrift. Ja jeg trur labelflash blir det beste, min laset tar ikke cd/dvd siden papiret går i en stor U med patronene i bakkant. Og det gjleder mange av laser printerene ser jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...