Gå til innhold

Problemer med profilbilde

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ctrl + F5 på en gang :)

Har nå forsøkt alt

Bruker iMac

Har tømt buffer - tatt omstart - strøket bilde, men allikevel så henger bildet igjen (og ctrl + F5) - det skjer ingenting.

Kan det være noe som henger fra tidligere - den gangen vi måtte legge inn to bilder - en for profilbilde og en for Avatar (tror det var det det hette)?? Det er det minste bildet som henger. Er det mulig for en eller annen på teknisk å hjelpe meg her??

Venter spent på et nytt svar.

RAK-foto :dribble:

Endret av RAK-foto
Lenke til kommentar

Prøv og slett det minste bildet og se om det hjelper.

Jeg har bare et avatarbilde og det fungerer.

Jeg har også bare ett bilde , meeeen tidligere da jeg la inn det gamle bildet - da hadde vi to forskjellige størrelser av samme bildet - og det er det minste som ikke lar seg fjerne - så det må ligge ett eller annet sted i systemet hos dere!!!!

RAK-foto

Lenke til kommentar
Kan jeg foreslå et bytte til Windows? ;) Hvor stort er bildet? Har du pøvd å gå inn på en annen maskin og sett om det ser likt ut der?

Hei igjen :hrm:

Har forsøkt på 2 stkker iMacer, en iPad og en iPhone - og vet du hva - det er akkurat det samme på alle sammen.

Gå over til Windows?? :thumbdown:

- Har kjørt Safari i alle år og akter å fortsette med det, men det er ikke ensbetydende med at når en av oss Mac-brukere har et problem, så er det bare å gå over til PC-baserte programmer.

Det er helt greit at noen ikke liker Mac, men det synes jeg ikke skal være en grunn til ikke å finne ut av dette problemet.

Jeg regner kanskje med at Terje på teknisk har en løsning på dette - han har fikset det meste av problemer i denne opp/overbyggingsfasen av digit.no. (også for oss Mac-brukere)!!!

Venter fremdeles på et sakelig svar angående dette problemet.

RAK-foto :wallbash:

Lenke til kommentar

Jeg har hatt samme problemet ved at jeg byttet ut et bilde på hjemmesiden min. På Windows og Firefox fungerte det utmerket, mens på Safari på Macen hang det samme bildet igjen. Neste dag var problemet borte og det nye bildet var der. Aner ikke hva som skjedde :p

Lenke til kommentar

Jeg har hatt samme problemet ved at jeg byttet ut et bilde på hjemmesiden min. På Windows og Firefox fungerte det utmerket, mens på Safari på Macen hang det samme bildet igjen. Neste dag var problemet borte og det nye bildet var der. Aner ikke hva som skjedde :p

:) Takk for en saklig og bra opplysning.

Byttet akkurat bilde nå til et som var ca. 190 kb stort for å se om det kan ha noe å si - har du noen tips angående størrelser på bildet - hvor stort er profilbildet ditt f.eks.

RAK-foto :)

Lenke til kommentar

Byttet akkurat bilde nå til et som var ca. 190 kb stort for å se om det kan ha noe å si - har du noen tips angående størrelser på bildet - hvor stort er profilbildet ditt f.eks.

PS! Tillegsopplysning:

Jeg har byttet inn samme bildet både på foto.no og FB - ikke noe problem.

RAK-foto

Lenke til kommentar

Jeg regner kanskje med at Terje på teknisk har en løsning på dette - han har fikset det meste av problemer i denne opp/overbyggingsfasen av digit.no. (også for oss Mac-brukere)!!!

Dette har ingenting med verken Akam eller Digit å gjøre, men med forumet. Vi oppgraderte forumet for en liten stund siden, og enkelte brukere har i ettertid opplevd problemer.

I likhet med personen over meg ser jeg heller ikke problemet. Kan du forklare nøyaktig hva det er som er galt? :)

Redigert: Du bruker sikkert Digit.no-utseendet? Er det dette bildet du tenker på?

Screen%20Shot%202012-03-27%20at%201.37.48%20PM.png

Hvis du kan, høyreklikk på bildet og velg «Kopier bildeadresse», og lim den inn her.

Endret av Runar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette har ingenting med verken Akam eller Digit å gjøre, men med forumet. Vi oppgraderte forumet for en liten stund siden, og enkelte brukere har i ettertid opplevd problemer.

I likhet med personen over meg ser jeg heller ikke problemet. Kan du forklare nøyaktig hva det er som er galt? :)

Redigert: Du bruker sikkert Digit.no-utseendet? Er det dette bildet du tenker på?

Screen%20Shot%202012-03-27%20at%201.37.48%20PM.png

Hvis du kan, høyreklikk på bildet og velg «Kopier bildeadresse», og lim den inn her.

Hei og takk for et svar.

Ja, det er det bildet som du mener, samt de små bildene ved siden av kommentarene når de vises under selve bildet som jeg kommenterer i - ikke i forumet, der er det ok.

Har førsøkt slik på alle måter som du sier, men nei da - det henger der like godt.

Har du noe forslag??

Kan du/dere gå inn å overstyre meg?

RAK-foto

Lenke til kommentar

Gå over til Windows?? :thumbdown:

- Har kjørt Safari i alle år og akter å fortsette med det, men det er ikke ensbetydende med at når en av oss Mac-brukere har et problem, så er det bare å gå over til PC-baserte programmer.

Nå var det ment som en spøk ;)

Men jeg synes du bør prøve ut en annen browser, om enn ikke annet enn å fastslå om det er et Safari-problem eller et mer generelt problem.

Lenke til kommentar

Det er verdt et forsøk å gå inn i innstillingene og ta en clear cache. Så det samme på nettbrettet mitt og en clear cache løste det.

Hei

Hva slags språk er det vi prater her da - er du i Safari på Mac nå eller er du i PC-verdenen?

Lenke til kommentar

Hva slags språk er det vi prater her da - er du i Safari på Mac nå eller er du i PC-verdenen?

Jeg snakker om nettlesere på et generellt grunnlag. Dermed også safari på Mac.

For problemet ditt er at Safari husker ditt gamle bilde, og nekter å oppdaterere det. Så da må du tvinge det den å glemme det gamle bildet. Det gjøres ved å slette noe cache'n. Det er mulig at safari i norsk drakt kaller det noe annet ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...